Bukefalos 28 år!

Hörlurar för träning?

Marvin

Trådstartare
Red för en ny tränare häromdagen som frågade om jag hade egna lurar med mig, och det hade jag inte. Har bara AirPods och de kommer aldrig att sitta kvar under ett ridpass.

Fick låna ett par som pluggades in i örat som öronproppar, och hade mikrofon. De var bra, tänkte köpa egna att ha framöver, men tyckte det var en djungel att hitta några.

Vad använder ni för lurar vid träning?
 
Jag köpte på black week... Jabra Elite 4 Active. Det följer med 3 olika storlek på silikonproppen och jag har den minsta. De funkar då jag är ute och joggar, promenerar, tränar på gymmet ja dvs allt jag gör och behöver göra. Är bra ljud i dem och funkar jättebra att prata i. Jag har inte provat andra så kan inte jämföra dem, utan är helt enkelt nöjd med att de funkar och att de var på rea.
 
Red för en ny tränare häromdagen som frågade om jag hade egna lurar med mig, och det hade jag inte. Har bara AirPods och de kommer aldrig att sitta kvar under ett ridpass.

Fick låna ett par som pluggades in i örat som öronproppar, och hade mikrofon. De var bra, tänkte köpa egna att ha framöver, men tyckte det var en djungel att hitta några.

Vad använder ni för lurar vid träning?
Min tränare ringer upp via mobilen istället för att ha någon sånt extrautrustning så jag använder mina vanliga iphonelurar (med sladd). Vet många som rider med airpods och de verkar stanna i öronen på dem 😊
 
Min tränare ringer upp via mobilen istället för att ha någon sånt extrautrustning så jag använder mina vanliga iphonelurar (med sladd). Vet många som rider med airpods och de verkar stanna i öronen på dem 😊
Mina stannar inte ens i öronen när jag kör bil, så jag ska inte prova att rida med dem! 🤣
 
Jag hade nog försökt hitta en variant med någon typ av bygel till örat. Mina trådlösa sitter ganska bra (Samsung buds) men inte så att jag vill testa i ett ridhus/på en ridbana 😅

Har ridit med olika typer med sladd och de kunde jag få att sitta bra ibland om jag la sladden på något vis runt banden till hjälmen. Men framförallt kändes det skönt att bara fiska upp en om den trillade ut. Störigt absolut men tog inte fokus som om jag varit rädd att tappa en trådlös.

Så någon typ av säkerhet hade jag velat ha iaf.
 
Red för en ny tränare häromdagen som frågade om jag hade egna lurar med mig, och det hade jag inte. Har bara AirPods och de kommer aldrig att sitta kvar under ett ridpass.

Fick låna ett par som pluggades in i örat som öronproppar, och hade mikrofon. De var bra, tänkte köpa egna att ha framöver, men tyckte det var en djungel att hitta några.

Vad använder ni för lurar vid träning?
Det finns ”gummiflärpar” med en liten vinge på till AirPodsen som man kan köpa. De brukar bara kosta runt hundralappen, kanske kan vara något att prova först?
 
Jag tror inte jag vågar ha sladdlösa lurar, har nog hellre med sladd så att jag kan hitta dem när (inte om) jag tappar dem.
 
På jobbet har jag gummivingar till mina airpods och det är näst intill omöjligt att få ur dem ur öronen enbart genom att röra huvudet.
 
Jag har Jaybird Tarah när jag springer, gymmar (där hänger man ju till och med ibland upp och ner) etc.
De skulle nog funka även för ridning.
 
Kanske såna här skulle fungera? Billigare än köpa nya lurar som kanske sitter kvar
(har också problem med att alla in-ear ramlar ur)

1676901516007.png
 
Jag har JBL contour med båge som trådlösa till telefonen. När jag tränar har jag ett par gamla Philips active som också har båge och vanlig aux-kontakt så de passar till alla olika tränarset. Vi har haft som krav under covid att alla ryttare måste ha egna lurar.
 

Liknande trådar

Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 038
IT & mobiler Finns detta utan att det blir svindyrt? Ett absolut max för min budget är 2000 kronor och det är nästan i överkant. Har ett par...
Svar
14
· Visningar
1 292
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 851
Senast: hollypolly
·
IT & mobiler Vilka hörlurar ska jag köpa till min android smartphone? Jag vill ha möjlighet att ha hörlurar i och lyssna på något (t.ex. ljudbok)...
Svar
5
· Visningar
647
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp