Bukefalos 28 år!

Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Är just nu en 8-10 grader på dagarna och 2-4 grader på nätterna här.

Häst 1: Har 400g mark todd på natten oh på dagen 250 grams mark todd. Helklippt och står på total boxvila utan att få lämna boxen på minst 3 veckor till.

Häst 2: 370g Horseware inne och ute, helklippt i tävlingskondition
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Kring nollan i stallet. Halvklippt .Har 100g täcke inne på nätterna
och yllefodrat regntäcke ute på dagarna. Vid lunch kan jag ta av täcket helt om vädret tillåter.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Här är det någon minus nu, stiger hela tiden. Kommer bli ca 5+ mitt på dagen. Lite blåst och varierande molnighet.

H1 Amigo 1200D Ligth 0g.
H2 Rambo California 100g
h3 Rambo California 100g

Alla är ute.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Idag på dagen naken i strålande sol och +11 lite lätt blåst:laugh:

på natten 100 gram rambo
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Knappen

I kväll bytte jag 200g täcket (som för övrigt såg ut som 7 svåra år i Vietnam) mot ett fleecetäcke och regntäcke utanpå!

Har blåst ganska bra både igår och idag så varmt är det inte, dock ca 6-7 grader på tempen.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Endast iklädd sin vinterpäls hela vintern i varierande väder och vind:)
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Blå himmel med strålande sol, 8+ i skuggan kanske 15 i solen.

Alla tre varsitt Rambo California 100g.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

+13 grader mot husväggen. vindstilla. solen skiner båda nakna sen utsläpp.Vid utsläpp var det +3 minusgrade i skuggan.
fortfarande 100g innetäcke på nätterna på hästen.Ponnyn naken.
stalltemp ca +2.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*

När jag släppte ut idag hade min polle 150 g stalltäcke med ofodrat regntäcke på över, men vid lunch var det så fint och varmt så jag tog av stalltäcket så hon bara gick med regntäcket. Tänkte ha henne naken men vill gärna hinna rida ikväll innan det blir mörkt istället för att ägna mig åt borstning :p
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

naken fis i strålande solsken + 13 lite lite blåst, kommer även vara de på nätterna nu!

dock regntäcke vid regn!
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*

12-13 grader och strålande sol = inget täcke! :D
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Knapplån

9-11 grader plus idag, lite blåsigt men pålle står i relativt vindskyddad hage. Gick ut i 100g täcke imorse, det åkte av när jag var ut vid 13:30. :)

150g stalltäcke ikväll/natt i uteboxen. Litar inte på att det är +4-5 som det trots allt varit de senaste nätterna.

Enligt prognosen ska det bli varmt imorgon med, blir nog ett täcke som åker av då med. :banana:
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

knapplån

Nu är det vårväder så på dagarna får ena pållen vara nakenfis :D Om det inte är nederbörd alt blåser kyligt då blir hon mest spänd.
På nätterna har hon BoT nättäcke och regntäcke över.
Andra hästen är nakenfis mest hela vintrarna :D
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Nu är min naken dygnet runt!! Förutom vid regn och mkt blåst då hon spänner sig lätt. Hon firar med att rulla sig :love: min buse. :D
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

knappis

Nu några dagar framöver då det kommer ligga på 10-12grader på dagen och inte blåsa så mkt så ska min dam ha ett fodrat regntäcke, gick från 300g vintertäcke till regntäcket så lite invänjning behövs...ca 2-3 grader på natten...runt 5-7 grader i stallet. Förhoppningsvis klarar hon sig på detta täcket nu fram tills det är mer jämna temperaturer och sommarpälsen kommit helt för då blir hon naaaaaken.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Bytte för ett tag sen till ett regntäcke på Ibiza, jag vill att hon har något på sig ute mot blåsten samt lervällingen i hagen.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Sol blå himmel och runt 0. Temperaturen kommer stiga hela förmiddagen och landar nog på 12+ runt lunch.

H1 Oklippt normal päls, naken.
H2 Oklippt lite tunnare än normal päls, Rambo California ska byta till Amigo 1200D ofodrat.
H3 Oklippt väldigt tunn päls, Rhino orginal medium ska byta till Rambo California.

Nu står de inne, ska ut ca 07.45.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Här är väl temperaturen i skuggan ca 5 grader, vindstilla, blå himmel och strålande solsken :love:

Min med ganska normal päls, rätt mycket fällt, får gå ut naken och rulla sig, kanske inte är lika kul när jag kommer ut i em...
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Ibiza var varm när jag kom upp i går så i nu får hon gå utan täcke :)
:eek: kommer jag tycka om att borsta lera och päls men men vad gör man inte för sin älskade häst.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 834
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 523
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
941
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 412
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Uppdateringstråd 29
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp