Bukefalos 28 år!

Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Alla tre nakna:banana: här är rena sommarvärmen. 15+ i skuggan:love:
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Idag fick min gå med 150g Amigo stalltäcke och ofodrat regntäcke över. Stod med BoT fleec i natt och jag hade tänkt att det skulle bli varmt så hon kunde gå med bara det ofodrade, men det var riktigt skitväder imorse så det blev stalltäcke på under iafa.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

+15 och sol:D helklippt häst, ska ner o ta av regntäcket nu, igr fick han naken.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Troligen har jag en häst i hagen utan täcke nu, eftersom det är 12 grader varmt och strålande sol här. :)
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Helt underbart varmt väder med sol och nästan ingen vind!

Mina har tunna regntäcken på sig både natt och dag, men så fort jag kommer ut till stallet tar jag av dem och sätter på det sista jag gör innan jag åker. Får bli så när man inte bor så nära. Det är ju fortfarande kyligt på natten och morgonen så då behövs täcke. De är klippta.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*

Naken häst både ute och inne. Har varit minusgrader på natten och morgonen några dagar nu, men han fryser knappast på de timmarna innan solen kommer fram. (Plusgrader i stallet i alla fall.) Så skönt att kunna vara utan täcke! Hästen är oklippt men har tunn päls (fäller rätt bra nu dock.)
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Snöade under förmiddagen och var nån minus, har dock helklippta hästar så det blev 300 g utetäcken, dom sover utan täcke sen några dagar tillbaka.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

dom har samma täcke inne och ute. horseware 200 g. har varit väldigt varmt och skönt här nåra dagar nu, ca 15 grader!
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*

Min pålle är naken både ute och inne nu :) Några plusgrader på nätterna och ca 15+ på dagarna;)
 
Senast ändrad:
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Min e utan både inne och ute, härlig vecka med massa sol 0ch runt 14 plus hela veckan!!
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Igår hade min ena 400 gramsvintertäcke med hel hals, han frös så han skakade med 300 grams utan hals...

här snöar det idag.. :(
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*

Trodde att våren var på väg även hit upp men ack vad jag bedrog mig. Hästarna hade börjat få vara ute på nätterna och vara nakna på dagarna, men nu snöar det och har så gjort i 3 dagar...*suck* därför åker dom fleecefodrade täckena fram och hästarna in i stallet igen på nätterna...vill också ha +15 grader och SOL...
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*KL*

Här är det +14,4 i skrivande stund.... Alla mina går utan täcke både dag och natt....:laugh:

//Domino_s
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Tiger går naken dygnet runt sedan en bra tid tillbaka. Här kan vara -7 på natten o ruggigt på dagen men det bekommer honom inte ett skit. Han är GLAD att slippa täcket och svettas även när vi rider på de kyliga vårkvällarna. Efter ridning på kvällen får han dock ett ulltäcke ute i hagen, är han varm är jag väldigt noga med att inte låta honom svalna för fort. Helklippt 28 dec och knappt ngn utväxt, fäller.


Tänk på D-vitaminerna och ta av alla tunna skaltäcken när solen är framme gott folk!
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

I dag var det ca 15+ och sol. Helklippt som har växt ut en del...så i dag gick han naken. Han älskar det!
Samma i går.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Vädret just nu:love::love:

Sol, inga moln och några plus. Kommer bli ca 15+ framåt em.

I hagen kommer de ha:
H1 oklippt under igångsättning naken.
H2 oklippt MSV nivå Amigo 1200D 0g.
H3 oklippt Svår nivå Rambo Supreme ligth 0g.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

i hagen: Tunnt övergångstäcke, 100 g. På dagarna när det är varmt går han naken eller ev i ett fleece.
natten: tunnt fleece
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

kl
I dag är det ruggit.ca +7.Men det blåser och vi väntar på regn ,det lixom hänger i luften känns det som.
Ponnyn går naken..
Den stora har ett täcke med teddyfoder på insidan.Inte så tjockt men det värmer lite mer än fleece i allafall.
Inne har han voffeltäcke med isyddt ryggvärmare från BoT.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*

Mulet, regn ibland o allmänt trist. Jag fryser o går i vinterjacka men här är typ 10 grader. Pålle går såklart naken och trivs som fisken i vatten o rullar sig hela tiden :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 715
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
39
· Visningar
3 777
Senast: Bufera
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 335
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp