Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

kl
Runt 10+ ute, halvklart, regnat lite innan idag. Halvklippt, går med fleecefodrat regntäcke.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Inga täcken på mina hästar idag (inte någon dag iofs). Ingen är klippt eller i tävlingskondition för tillfället.
Mulet och ca +7
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*

Regnade i fm så helklippta pållen fick sitt fleecefodrade regntäcke på igen. Nu kom dock solen men det börjar bli svalare så det får nog vara på ikväll. I morgon blir det förhoppningsvis till att ta av det igen. Med lite tur rä snart täckessäsongen över för den här gången!
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

kl

Blandat sol och moln tror det kommer bli klarare himmel framåt fm. Ute precis på nollan i stallet 5+. Kommer väl bli runt 10+ idag.

Alla inne
H1 naken
H2 Amigo 1200D ligth 0g
H3 Rambo California 100g

Kommer ha samma ute.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Troligen pålle utan täcke idag, lite kallare i morse när de gick ut men nu redan 6 plusgrader, luften värms ju upp så fort nu och de har hö i hagen på morgonen så jag är inte orolig att de fryser.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Min går utan täcke nu de dagar det inte regnar. Halvklippt men under dagarna blir det ju upp emot +15 grader.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

15+ och sol :)
Häst nr1: Täckesklippt - naken
Häst nr2: Täckesklippt - naken

Jättefint väder här :)
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

kl

Ute: Fint väder- naken "fult" väder - ofodrat regntäcke
Inne: Ofodrat regntäcke

Blixten har flyttat tillfälligt till en box med hage utanför, kan gå ut och in hur han vill därav regntäcket inne
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Min går naken ute nu när det är så fint och varmt. Har ett 100 gramstäcke på sig nattetid i kallstallet.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

dom har samma täcke inne och ute. horseware 200 g. har varit väldigt varmt och skönt här nåra dagar nu, ca 15 grader!


Bara en nyfiken fråga: hur varmt ska det vara för att dina hästar ska kunna gå nakna eller med ofodrade regntäcken?
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*

Naket naket naket :P
Fast vi moln eller mkt blåst åker bot sommartäcken på..
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

kl

min ponny har ett ofodrat bucas på sig just nu, men ska alldeles strax åka och ta av det. Ute är det sol och det står faktiskt 22 grader på vår termometer här hemma, som visserligen är i solen men ändå, härligt!:D

Inne har han ett amigo bomullstäcke
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

KL

Här är det sol med moln på himlen, hästarna har sina 280-300 grams vintertäcken utan hals, dom är helklippta förutom en som har kvar ltie över ryggen)

I förrgår vare 400 grams vintertäcken med helhals som gällde :s
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

här är det 23+ och strålande sol, vindstilla

hästarna går nakna och blir lite svettiga ändå;) de tycker att det är überskönt
kommer vara nakna på nätterna också
dock regntäcke om det regnar:)
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

just nu ser Mannes täckeslista ut såhär :p

  • minus grader - thermo master vintertäcke
  • plus grader o mulet - ofodrat regntäcke
  • plus grader o sol - naken
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*knapplån*

Hästen går naken vid bra väder. Annars är det ett fleecefodrat Bucas Rain som pryder den fluffiga hästen.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Har varit 16-17 grader här idag och väldigt soligt så pållen har självklart gått naken och nu är det 8-9 så han är naken även inne:P
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

nu när det är strålande sol och ca 14 - 15grader har mina inget alls inte ens gammligen inte heller vid 10 +!
men regnar det så har tanten regntäcke och om det är lite kyligt.men pojken har aldrig täcke.(eller på vintern förståss)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 611
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 912
Senast: bobbbo
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 281
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Ultraljud

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp