Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

kl

Just nu ett tunt Amigo turnout lite (tror jag det heter) Ingen fodring iaf..
Ingen sol nu på morgonkvisten och kyligare.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Det regna imorse så idag går hästen med ofodrat amigo regntäcke :)
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*
Mulet och regn, ca 10 plusgrader.

Fullblod (konvalescent) har ofodrat regntäcke.
Den gamla islandshästen har exemtäcke dygnet runt. Den yngre islandshästen har som vanligt inget täcke.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

kl
Har varit regnigt inatt och kanske några plusgrader, har gått ute med 200 g täcke på.
Idag mulet, blåsigt, risk för regn, runt 10+, går med ofodrat regntäcke.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

KL

H1 Amigo 1200D ligth.
H2 Amigo 1200D ligth + hals.
H3 Rambo California 100g + hals 100g.
H4 Rambo Supreme ligth + hals.

Alla är ute, molnigt regnar till och från ca 7+.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Var just ute och tog av mina!! :laugh:

I morses var det 6-8 + grader, men blåst & regn så då fick de på sig täcken, (faktiskt för första gången på mer än 2 veckor)

Men till lunch sprack de upp och solen kom fram så nu är de nöjda och "nakna" igen. ;)
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

KL

Mina går näck på heltid nu :p

De gick större delen av April utan täcke med undantag de dagar det var kallare eller regn. Stod med 100-150 gr täcke inne på natten (kallstall).

Idag är första dagen de går otäckade när det regnar. Lite blåsigt och regn har vi och svalare än innan men vet ingen exakt temp, ca 15 grader kanske.

Innan har vi haft mellan 18-25 grader i skuggan och sol.

Mvh Jate Volim
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Troligen har jag en häst i hagen med ofodrat regntäcke idag, eftersom det regnar och blåser. :)
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*

Idag efter att vi tränat fick Robin gå ut med fleecefodrat regntäcke eftersom det regnar o blåser, ca 7 grader o känns ruggigt kallt. Man verkade frysa lite när jag tog in honom innan ridningen (utan täcke), så när han fått upp värmen o vi hade tränat så fick han få täcket på för säkerhets skull.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

kl
+6, regnigt, blåsigt.
Har precis fått en genomgång av ET så har ett 200 g täcke på sig.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*

Går ute dygnet runt så vi lade på alla ofodrade regntäcken igår eftermiddag eftersom det regnat under dagen och såg ut att kunna komma mer, och sagt och gjort, har regnat hela natten och morgonen så jag är glad över att dom hade regntäcken på sig nu när man äntligen fått dom någorlunda ren. Gissar att dom fortfarande har dessa på sig, har inte vart i stallet än.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*
här e det ca +10, blåsit och regn. Pålle släpptes ut med ofodrat regntäcke men när jag va uppe i 13 tiden så stod han och spände sig och frös så blev 100/150 g (vet ej vilket av det) på.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Samma väder här. Pålle frös i sitt regntäcke med fleecefoder över ryggen så han fick det fodrade (100 g) på istället.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

KL

Idag har de vart runt 12 + här och blåst + regn på fm...

Stoet går med ofodrat regntäcke med ½ hals... samma täcke inne på nätterna (helklippt)

Åringen går naken ute som inne....
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Knapplån

Min häst går nu på frigång och helt utan täcke. Han väljer ofta att vara inne en stund på natten men går gärna ute och betar trots regn.

Hästen ifråga har inte haft speciellt lång vinterpäls och är i princip klar med fällningen. Han fryser inte! :eek::grin:
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

kl

Just nu står de i stallet och har:
H1 Amigo 1200d light
H2 Amigo 1200d light
H3 Rambo California
H4 Rambo Supreme light
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

termumetern vissar på 9 grader

häst 1: står utan täcke ( avelsto )

häst 2: står med 150g täcke är rätt så kalla nätter fortfarande ( tävlingshäst )
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 432
Senast: bobbbo
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
736
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 158
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 124
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp