Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Molnig natt som håller på att övergå till solig dag och blå himmel. Just nu -1 kommer bli 13+.

I stallet ca 5+ alla inne nu:
H1 Rambo California 100g
H2 Rambo California 100g
H3 Rhino Orginal Medium 200g

När de går ut kommer de ha:
H1 Amigo 1200D 0g
H2 Amigo 1200D 0g
H3 Rambo California 100g
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*

Jag bor också vid kusten i skåne och min häst har gått naken i flera veckor nu. Oklippt varmblodstravare med tunn päls. Naken både inne och ute, fri tillgång till halm att tugga på mellan måltiderna.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*
har 13 grader ute och sol. Pålle går med regntäcke på, då det bara ligger på 2-3 grader när dom släpps ut och han har dåligt med vindskydd i hagen, i boxen står han naken.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Här är det ca 5+ nu, var frost inatt men kommer bli 20+ framåt eftermiddagen.

Just nu står de i stallet ca 8+, ska gå ut strax.
H1 Amigo 1200D ska byta till Shires tree crown horseline bomullstäcke.
H2 Amigo 1200D ska byta till Shires tree crown horseline bomullstäcke.
H3 Rambo California ska byta till Eclipse bävernylontäcke.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*

Herregud vad vissa övertäckar sina stackars hästar.. Tror ni seriöst att dom är gjorda av glas eller något? Hästar är bra mycket tåligare än vad många tror.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Halvt kl...

Håller helt och hålled med :S


Min häst har inte haft täcke på sig sen februari, och stalltäcke sen i januari nån gång. Det är HÄSTAR vi talar om, man kan inte jämföra om man som människa själv tycker att det är kallt ute...
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*
Idag är andra dagen pållen går naken ute :p idag hade vi hela 18 grader i skuggan :D
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Ingen aning om hur många grader det är men det är sol, så hästen är ute naken :D :banana:
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

kl.
Storhästen invigde flugtäcket för året förra veckan och ponnyn går naken. Stora hästen står med tunt fleecetäcke på nätterna .(utom i natt då det var 13 grader i stallet ,då kunde han gott vara utan tyckte jag) ponnyn naken. vi har haft mellan 15-25 grader de senaste dagarna någon plussgrad ute om nätterna.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

kl

min är naken dygnet runt,(helklippt) är egentligen lite för kallt på natten fortfarande för honom att vara naken (ca 5 grader kanske) men det är såpass varmt på dagen drygt 20 grader och sol, att det är alldedes för varmt för att vara med täcke.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*

Nu har det varit varmt i flera dagar, så hästarna går nakna. Idag är det närmare 25 grader o sol:love:
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*KL*

Stoet har denna veckan gått med flugtäcke både inne och ute men blir nog att lägga på regntäcket i nästa vecka om man skall tro på väderleksrapporten... Hon är helklippt ( klipptes 2 veckor sen) och står inne på nätterna och de är 25 grader varmt på dan och strålande sol...

1 åringen går naken som vanligt... - går inne på nätterna .
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*Kl*

VARMT på dagarna, kallt (frost) på nätterna.

Ponnyn går med eksemtäcke ute hela tiden (oavsett om han bara är ute dag eller hela dygnet). 2 nätter av 3 med eksemtäcke inne med, var tredje tar jag av det.

Fbl har fleecetäcke nattetid, och insektstäcke (nät) ute dagtid.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

KL

Här är det som i resten av södra sverige. Frost på sen natten, sol och varmare ju längre dagen går. Jag skulle vilja ha lite tjockare på dem på natten men här är så varmt vid kvällsfodringen att det tyvärr inte går, då skulle de svettas.

Just nu är de inne allihop 9+ i stallet:
H1 Shires Tree crown horseline bomullstäcke
H2 Shires Tree crown horseline bomullstäcke
H3 HW Rambo Supreme ligth
H4 Domani bomullstäcke
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

KL

naket här :love: äntligen! dom blir så sjukt mycke finare i pälsen av att gå nakna
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*knapplån*

Ena hästen går med ett Bucas Smartex Rain inne (står i utebox), den har åkt av varje dag senaste veckorna. Ska gå naken även om det är lite mulet, men det verkar det inte bli på ett tag. :p

Häst två står på ett ställe nära Mälaren - blåser mycket.
Står med fleece- eller bomullstäcke inne och vid fint väder naken i hagen eller så har han på ett Bucas Smartex Rain över det han haft på på natten.

Det är kallt på nätterna och varmt på dagarna.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*kl*

Vi har haft och har fortfarande kanonväder här uppe. På nätterna ligger det väl runt några få plus men på dagarna är det närmare 20 så alla våra hästar har gått nakna ute dygnet runt rätt länge, underbart då dom kan släppa vinterpälsen på marken istället för i sina täcken :laugh:
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

*knapplån*

Första natten ute är avklarad för min häst. Naken så klart. Såg imorse att det varit nere på -0,5 grader, men pållen såg lika glad ut för det när jag kom till stallet. Hade han frusit så hade han ömmat i ryggen. Blir det regn så åker täcket på, men annars är det naken som gäller.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

kl

Min går naken om dagarna men har ett fleecefodrat regntäcke på nätterna (går ute dygnet runt).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 478
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 448
Senast: bobbbo
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
737
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 160
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp