Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Nenii ja det låg iaf närmre Skåne än Sthlm och då är man ju typ dansk :angel:

@Tora ja nån känd författarinna har skrivit flera böcker om "morden i Kungsbacka" kan inte för mitt liv minnas varken hennes namn eller boktitlar, tror det blev tv serie också... Ska kolla! Återkommer :D
 
Hmm ... Kan inte hitta! Funderade om jag blandat ihop med fjällbacka men är rätt säker på min sak.. Ska rota igenom bokhyllan :idea:
 
Gör inget! För mig är allt norr om Göteborg Lappland. Typ isbjörnar som vandrar runt på gatorna och så :angel: :p


:D

Sen jag flyttade från västra götaland till norra västerbotten har jag omvärderat det där, så jag lägger in en protest!

Men renar i trädgården har vi här emellanåt, och björn har gått över tomten en gång. Och älg. Men inga isbjörnar ;)
 
@Emor

Vi vägde förövrigt in på strax över 7 kilo, 5 månader gammal - helt otroligt att det kan skilja så på småttingarna :D

Skojar du eller? Vi var på första föräldragruppen i torsdags och av dem som var där (några var borta pga kräksjuka...) var Bastian gigantisk! Visst han var två veckor äldre än nästa två men jag har ju koll på hur stor han var vid 7 veckor och den största av 7-veckors bebisarna hade precis börjat med storlek 56.. Den minsta vägde nu 3800gr dvs 100gr mindre än Bastian när han föddes :eek: inte konstigt jag tyckte hon såg ut att vara nyfödd. Ingen av dem var för tidigt född heller.

Det ska bli spännande att se hur stor lilleman blivit på tisdag :) vi har några byxor kvar i storlek 56, annars kör vi på 62 och vi konstaterade i morse att ena pyjamasen i 62 nog får läggas undan nu då den slutar på halva vaden :angel:
 
Sen jag flyttade från västra götaland till norra västerbotten har jag omvärderat det där, så jag lägger in en protest!

Men renar i trädgården har vi här emellanåt, och björn har gått över tomten en gång. Och älg. Men inga isbjörnar ;)
Det är inte omvärdering det är assimilering :devil:


:D
 
@TeamLundVer kul att kunna roa någon ;)
Hur mycket väger bastian? (Vet inte om jag läser illa :o)
Edith väger 5860 gram och är 60,3 cm lång nu tre månader gammal.
Vi har nästan bara stl 62 men det beror mest på längden och stora fötter :D
 
Sen jag flyttade från västra götaland till norra västerbotten har jag omvärderat det där, så jag lägger in en protest!

Men renar i trädgården har vi här emellanåt, och björn har gått över tomten en gång. Och älg. Men inga isbjörnar ;)

Renar låter ju mysigt, men jag skulle nog dö av ren (hahaha :cool:) skräck om jag såg en björn :nailbiting:
Måste ni typ låsa in maten så inte nalle får lukt på den?! O_o
 
Jag har en liten bebis inser jag (trots att hon ligger på mittenlinjen på allt utom längd där hon ligger över.)
När hon var 4 månader vägde hon 5500gr och var 65cm lång.
 
Jag har en liten bebis inser jag (trots att hon ligger på mittenlinjen på allt utom längd där hon ligger över.)
När hon var 4 månader vägde hon 5500gr och var 65cm lång.
Ja då är hon verkligen en liten en :) hur stor va hon när hon föddes?
Min unge har verkligen exploderat i vikt sen jag började pumpa och ge ersättning ist för att amma.
Annars hör jag mest att det är ammande barn som blir stora fort.
 
@TeamLundVer kul att kunna roa någon ;)
Hur mycket väger bastian? (Vet inte om jag läser illa :o)
Edith väger 5860 gram och är 60,3 cm lång nu tre månader gammal.
Vi har nästan bara stl 62 men det beror mest på längden och stora fötter :D
Bastian är ju stor.. Han vägde 5830gr och var 60cm lång vid 7 veckor :) då hade han fortfarande alla byxor i 56 och i ett par bodys.

Vi skulle varit på 2-månaders kollen i fredags men det blev flyttat till tisdag eftersom jag blev sjuk. Han lär dock ha växt för nu passar bara 62 i bodys och utöver 2 par byxor i 56 så är det 62 som gäller även där :)
 
Renar låter ju mysigt, men jag skulle nog dö av ren (hahaha :cool:) skräck om jag såg en björn :nailbiting:
Måste ni typ låsa in maten så inte nalle får lukt på den?! O_o
Nej, den stackars nallen hade fått störd vintersömn och var lite disträ, vandrade runt i byn några dagar och försvann sen in i skogen igen. Är inte minsta orolig över Björn här hemma :-)
 
@TeamLundVer, ja jag har en liten spinkis :D 5800 g och 62,5 cm vid 4-månaderskollen. Hon ligger över mittkurvan på längd men under på vikt (har legat över på vikt också men sen gradvis tunnat ur). Vi kör strl 62 och 62/68 nu vid 4,5 månader men också vissa plagg i 56 och några få i 68. Jag tror inte hon kommer väga mer än 6,3-6,4 vid 5-månaderskollen för hon är fortfarande liten i maten. Mina syskonbarn är för övrigt också ganska små och har haft samma vikt vid 4 månader, men då har de varit kortare samtidigt.
 
@TeamLundVer, ja jag har en liten spinkis :D 5800 g och 62,5 cm vid 4-månaderskollen. Hon ligger över mittkurvan på längd men under på vikt (har legat över på vikt också men sen gradvis tunnat ur). Vi kör strl 62 och 62/68 nu vid 4,5 månader men också vissa plagg i 56 och några få i 68. Jag tror inte hon kommer väga mer än 6,3-6,4 vid 5-månaderskollen för hon är fortfarande liten i maten. Mina syskonbarn är för övrigt också ganska små och har haft samma vikt vid 4 månader, men då har de varit kortare samtidigt.
Det skulle inte förvåna mig om Bastian ligger ungefär vid samma längd nu på tisdag :D jag var 64,5 vid 2 månader så kan knappast skylla på ngn annan :o hans pappa var liten, 60cm vid 5-6 månader O_o vi får se vad vikten landar på för han har börjat bli lite mindre i maten nu. Innan åt han 240ml *4 och nu är det mellan 180 och 240ml *4. Innan har han gått upp ca 300gr i veckan vilket borde innebära 6700 på tisdag :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 947
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
122 094
Senast: Lamborghini
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu startar jag denna tråd även om de är lite tidigt. De måste ju finnas någon/några fler än bara jag som ska ha barn i höst :D...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
151 007
Senast: lillebill
·
Hästvård Jag har haft olika problem med min ponny under en längre tid. Jag har tidigare lagt ut trådar här om vissa av problemen, men inget av...
Svar
15
· Visningar
2 252
Senast: Ajabaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp