Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående vårat vantproblem.. Jag har skrivit fel hela tiden upptäckte jag, har en overall och ingen åkpåse! Snacka bra morsa som inte ens vet skillnaden :o
Igår fick hon åka sele till BVC utan vantar och det funkade bra faktiskt, hyfsat nöjd knodd med varma händer :)
Anledningen till BVC besöket va ju den fruktade vaccineringen :nailbiting:
Två sköterskor tog henne och jag gick ut i väntrummet och höll för öronen.. Edith skrek lite och pressade ut EN liten tår medans jag tjöt hela vägen ut och lugnade mig först när vi satt på tunnelbanan :o
Kom hem och insåg att jag stank svett...
Helt otroligt att jag kan bli så stressad och rädd av en liten ynklig spruta, är ju inte mig dom sticker lixom!
Jajja Edith har klarat sig från biverkningar hittills iaf och hoppas det håller sig så för isf ska mormor va barnvakt imorgon så jag och hunden kan ge oss ut på en längre sväng i skogen :love:
 
Måste ju säga att appen Wonder Weeks är suverän. Precis när det är dags kommer fasen så vi är beredda. Just nu är det inte kul att jag försvinner, inte ens om pappa håller henne i famnen. 23 dagar kvar tills det går över...
 
@Madick
Är det därför bara jag duger just nu?
Iris vill bara vara med mig em/kväll. Jag kan lägga ner henne utan att hon blir upprörd, så länge hon ser mig. Men ger jag henne till hennes pappa blir hon jätte arg och ledsen!

Han brukar säga -Ja Iris det är kul att se dig också ;)
 
@Cocos, ja hon ligger ner och rör benen ungefär som att hon steppar eller dansar riverdance, jättegulligt :)

Stackars Edith med sprutorna men det låter som hon tog det väldigt bra ändå! Det är helt naturligt att man själv blir stressad. Jag har hört andra som också sagt att de blev svettiga. Jag fick värsta instinkten att jag ville nita vår bvc-sköterska... Jag lyckades stå emot som tur var! Om tre veckor är det dags för sprutor igen, får se om jag kan behärska mig då också :angel:

Måste bara berätta förresten. H låg i babygymmet igår kväll och efter en stund vände hon sig till mage. Jag såg att hon låg och sög på händerna och smackade väldigt högt. Strax därefter blev hon ledsen så jag plockade upp henne. Då hade hon förmodligen fått in fingrarna för långt i munnen för hon hade kräkts och hade kräk i HELA ansiktet! I munnen, på kinderna, i näsan, i ögonen!!! :eek: :yuck: (:rofl:) Stackars liten!
 
I måndags blev Bastian två månader (tiden går så fort). Besök på BVC var inplanerat till idag men en annan fick ju kräksjuka inatt :( med mannen i Stockholm sedan ett par dagar tillbaka så var det kaos innan mor kunde komma över för rastning av hund och skötsel av Bastian.

Jag måste säga att jag hyser den största respekt för dig @Cocos som fixar att vara ensamstående 24/7 :bow:
 
Här är vaccineringen avklarad. Ava satt och skrattade högt och flörtade med sköterskorna, men tog 20 minuter på sig att lugna sig sen, inget funkade, varken bröst, famn eller annat. Stackars hjärtat :-(

8360 vägde hon, 3 månader och 1 vecka gammal. Herregud, nu kan hon få slå av på takten!
 
Ni som sover så korta intervaller, hur gör ni när ni ammar? Tar ni upp barnen?

Jag har ärligt ingen aning om hur många gånger Rebecka ammar under natten. Saken är den att hon sköter det mycket själv. Jag ligger bara bredvid knappt vaken.

Att jag vet att hon sköter mycket själv beror på att jag haft lite mystiska blåmärken runt om bröstvårtorna på lite olika ställen. De har inte gjort ont men jag har faktiskt varit lite orolig.

Härom dagen såg jag hur dom uppkommer. Rebecka låg och sov i min famn på amningskudden som vanligt. Plötsligt vänder hon sig mot mig och suger tag i bröstet. På fel ställe. Så hon släpper taget och försöker igen. Denna gången får hon tag i bröstvårtan. Det blev ett litet blåmärke där hon sugit fast sig fel.

Så blåmärkena är helt enkelt felaktiga fastsugningar under natten :D
 
Ni som sover så korta intervaller, hur gör ni när ni ammar? Tar ni upp barnen?

Jag har ärligt ingen aning om hur många gånger Rebecka ammar under natten. Saken är den att hon sköter det mycket själv. Jag ligger bara bredvid knappt vaken.

Att jag vet att hon sköter mycket själv beror på att jag haft lite mystiska blåmärken runt om bröstvårtorna på lite olika ställen. De har inte gjort ont men jag har faktiskt varit lite orolig.

Härom dagen såg jag hur dom uppkommer. Rebecka låg och sov i min famn på amningskudden som vanligt. Plötsligt vänder hon sig mot mig och suger tag i bröstet. På fel ställe. Så hon släpper taget och försöker igen. Denna gången får hon tag i bröstvårtan. Det blev ett litet blåmärke där hon sugit fast sig fel.

Så blåmärkena är helt enkelt felaktiga fastsugningar under natten :D
Haha, här blir det sugmärken emellanåt men det gör jäkligt ont när hon suger fast fel.
 
Ni som sover så korta intervaller, hur gör ni när ni ammar? Tar ni upp barnen?

Jag har ärligt ingen aning om hur många gånger Rebecka ammar under natten. Saken är den att hon sköter det mycket själv. Jag ligger bara bredvid knappt vaken.

Att jag vet att hon sköter mycket själv beror på att jag haft lite mystiska blåmärken runt om bröstvårtorna på lite olika ställen. De har inte gjort ont men jag har faktiskt varit lite orolig.

Härom dagen såg jag hur dom uppkommer. Rebecka låg och sov i min famn på amningskudden som vanligt. Plötsligt vänder hon sig mot mig och suger tag i bröstet. På fel ställe. Så hon släpper taget och försöker igen. Denna gången får hon tag i bröstvårtan. Det blev ett litet blåmärke där hon sugit fast sig fel.

Så blåmärkena är helt enkelt felaktiga fastsugningar under natten :D
Sugmärken på tuttarna! Det kan få vilken tonåring som helst avis! :nailbiting: :D ;)

Mvh Miks
 
Tänk vad känsliga bröstvårtorna egentligen är men en sugande bebis med korrekt tag fixar dom galant. Det gör ju dock inte andra delar av bröstet. Naturen är verkligen finurlig ibland :)
 
20150106.jpg

Såhär glad är man en fredag när pappa kommit hem och det blev gurkskivor och apelsin till middagsbordet :-)
 
20150106.jpg

Såhär glad är man en fredag när pappa kommit hem och det blev gurkskivor och apelsin till middagsbordet :-)
Vad glad hon ser ut :D

Ingen av mina har gillat att ligga på mage. De har börjat skrika av missnöje efter bara några sekunder.

Synd. Blir många gånger fina kort när de ligger på mage.
 
Vad glad hon ser ut :D

Ingen av mina har gillat att ligga på mage. De har börjat skrika av missnöje efter bara några sekunder.

Synd. Blir många gånger fina kort när de ligger på mage.
Hon ska BARA ligga på mage nu. Jobbar på att börja krypa men har inte kopplat fram och bakdel än. Rullar åt alla håll också så hon rör sig över ganska stor yta.
 
Hon ska BARA ligga på mage nu. Jobbar på att börja krypa men har inte kopplat fram och bakdel än. Rullar åt alla håll också så hon rör sig över ganska stor yta.
Mina har lärt sig krypa från sittande. Att vända från rygg till mage och tvärtom har de börjat göra först när de kryper.
Som vanligt har dom sitt egna sätt att lösa saker och ting :cautious:
 
@Tora jag ammar liggande i sängen. Alice vaknar aldrig till helt. Hon ammar dock så kort stund så jag brukar inte hinna somna innan hon är klar. Har en app som heter sleepcycle som ska väcka mig när man sover som lättast i sömncykeln. På då sätt ser jag även hur många gånger jag vaknat per natt. Måste ställa klocka så jag kommer upp när sonen ska till dagis
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
115 517
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
122 242
Senast: Lamborghini
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu startar jag denna tråd även om de är lite tidigt. De måste ju finnas någon/några fler än bara jag som ska ha barn i höst :D...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
151 143
Senast: lillebill
·
Hästvård Jag har haft olika problem med min ponny under en längre tid. Jag har tidigare lagt ut trådar här om vissa av problemen, men inget av...
Svar
15
· Visningar
2 269
Senast: Ajabaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp