Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Tora Dina bröst måste vara gjorda av stål! Det gör ju svinont när dom får tag fel i tutten ;)
Iris ammar 3-4 gånger per natt, oftast 3. Hon ligger fortfarande och sover på min arm så jag byter bara arm när det är dax.
 
@Tora Dina bröst måste vara gjorda av stål! Det gör ju svinont när dom får tag fel i tutten ;)
Iris ammar 3-4 gånger per natt, oftast 3. Hon ligger fortfarande och sover på min arm så jag byter bara arm när det är dax.
Det är nog inte stål snarare jag som sover så otroligt tungt.

Kan ju säga att det går i arv. Min mamma brukade när jag var liten operera bort stickor på mig när jag sov. Jag gör samma sak på mina tre. Dom vaknar inte fast jag sticker dom med en nål :D
 
I måndags blev Bastian två månader (tiden går så fort). Besök på BVC var inplanerat till idag men en annan fick ju kräksjuka inatt :( med mannen i Stockholm sedan ett par dagar tillbaka så var det kaos innan mor kunde komma över för rastning av hund och skötsel av Bastian.

Jag måste säga att jag hyser den största respekt för dig @Cocos som fixar att vara ensamstående 24/7 :bow:
Är @Cocos ensamstående? Det har jag missat helt :o
Inte för att det spelar någon roll om man är ensamstående eller inte men det är helt otroligt att jag missat det totalt....

Får man fråga vad som har hänt?

Du behöver inte svara om du inte vill :)
 
@TeamLundVer kräksjuka :yuck: fy fasen alltså! En ynklig tröst kan väl va att det brukar gå över rätt fort iaf!
Det är ju lite att rodda med när man är själv men det mesta går att lösa, nackdelen är väl att man ofta får dåligt samvete antingen över hunden eller ungen..

@Tora det gör ju dödens ont när dom suger sig fast fel, hur kan du inte ens märka det :eek:
Edith suger sig gärna fast på insidan av min överarm där jag har en mörk tatuering :D det gör ont där med kan jag lova :cool:

@hvala du måste filma hennes steppande så jag får se :love:
Anledningen att det va två sköterskor och Edith på vaccineringen va framförallt för att jag vet att jag skulle klappat till den som stack henne om jag va med. Så förstår dig till fullo :angel:
 
@Tora visst är jag det. Jag har nog skrivit det nånstans långt bak i tråden. Har ju aldrig testat nått annat så tänker inte på att nämna det heller :)
Vart gravid av misstag med min fd kk och han "bestämde sig efter svåra prövningar att inte vara delaktig" :cautious:
Vi har ingen kontakt alls förutom om vi ska på möten på familjerätten eller liknande. Har dock inte träffat han sen jag plussade så han lyckas undvika oss rätt bra..
Han har gett min en skatt, det kommer jag alltid va tacksam för men annars hyser jag inga varmare känslor för honom då han sagt och skrivit saker jag inte kan förlåta.
Bla så frågade jag om han ville veta resultat efter kub och då svarade han "ja, jag hoppas barnet inte är friskt" han visste då att jag bestämt mig för abort om nått visade sig va galet...
Där slog han spiken i kistan kan man säga...
Nu skrev jag en bibel (som vanligt)
Blir bara så jäkla upprörd på honom, önskar han förstod vad det är han missar!
 
@TeamLundVer kräksjuka :yuck: fy fasen alltså! En ynklig tröst kan väl va att det brukar gå över rätt fort iaf!
Det är ju lite att rodda med när man är själv men det mesta går att lösa, nackdelen är väl att man ofta får dåligt samvete antingen över hunden eller ungen..

@Tora det gör ju dödens ont när dom suger sig fast fel, hur kan du inte ens märka det :eek:
Edith suger sig gärna fast på insidan av min överarm där jag har en mörk tatuering :D det gör ont där med kan jag lova :cool:

@hvala du måste filma hennes steppande så jag får se :love:
Anledningen att det va två sköterskor och Edith på vaccineringen va framförallt för att jag vet att jag skulle klappat till den som stack henne om jag va med. Så förstår dig till fullo :angel:
Jag sover ju :D
 
@Tora visst är jag det. Jag har nog skrivit det nånstans långt bak i tråden. Har ju aldrig testat nått annat så tänker inte på att nämna det heller :)
Vart gravid av misstag med min fd kk och han "bestämde sig efter svåra prövningar att inte vara delaktig" :cautious:
Vi har ingen kontakt alls förutom om vi ska på möten på familjerätten eller liknande. Har dock inte träffat han sen jag plussade så han lyckas undvika oss rätt bra..
Han har gett min en skatt, det kommer jag alltid va tacksam för men annars hyser jag inga varmare känslor för honom då han sagt och skrivit saker jag inte kan förlåta.
Bla så frågade jag om han ville veta resultat efter kub och då svarade han "ja, jag hoppas barnet inte är friskt" han visste då att jag bestämt mig för abort om nått visade sig va galet...
Där slog han spiken i kistan kan man säga...
Nu skrev jag en bibel (som vanligt)
Blir bara så jäkla upprörd på honom, önskar han förstod vad det är han missar!
Vilken *piiiip* och *piiiiip* han är.

Det är ju hans förlust men tråkigt ändå.

Jag blir alltid lika irriterad på män som inte fattar att priset för "lite sex" kan vara en graviditet. Det är ju den risken man tar så fort man har sex. Att det skall vara så svårt att förstå!

Vet inte var du bor men jag bor nära Kungsbacka och har redan fyra barn så ett spädbarn till eller från gör liksom ingen skillnad (i natt har jag dessutom fem barn då en kompis till den äldste killen sover över).
Om du behöver avlastning eller bli avskräckt från att skaffa fler så ställer vi upp.
 
Ja hon är ju verkligen det! På tal om cool så har hon sovit sen 19 ikväll.. Har inte hjärta att väcka henne så lär bli livat inatt :angel:
Annars har hon börjat sova hela nätterna igår sov hon 23-08.30 heeelt magiskt jag är som en ny människa :love:

Ja det är ju verkligen hela stan emellan :(
Tycker vi styr en träff snart iaf va ju nästan hundra år sen!
 
Vilken *piiiip* och *piiiiip* han är.

Det är ju hans förlust men tråkigt ändå.

Jag blir alltid lika irriterad på män som inte fattar att priset för "lite sex" kan vara en graviditet. Det är ju den risken man tar så fort man har sex. Att det skall vara så svårt att förstå!

Vet inte var du bor men jag bor nära Kungsbacka och har redan fyra barn så ett spädbarn till eller från gör liksom ingen skillnad (i natt har jag dessutom fem barn då en kompis till den äldste killen sover över).
Om du behöver avlastning eller bli avskräckt från att skaffa fler så ställer vi upp.

Ja han tror ju jag gjort detta "med flit" åt inga piller men hade stenkoll på äl och hade vid ett tidigare tillfälle tagit dagen efterpiller (ville verkligen inte bli gravid, levde drömliv i en stuga på en hästgård och hade lovande hästar att sköta)
Visste jag hade äl några dagar senare och tänkte käka ett piller, chefen vart kräksjuk och jag drog på trav så glömde pillret så det vart ett litet troll där i magen :love: vilket jag inte ångrat en sekund nu med facit i hand!
Jag tackar ödmjukast för erbjudandet och bodde jag nära skulle det säkert utnyttjas men jag vet inte ens vart Kungsbacka ligger :o
Just ja, fina ju en deckarserie som utspelar sig i Kungsbacka!
*kollar kartor*

Och stan antar jag är Stockholm eller nått sånt förstås :cautious:



:D

Självklart är det Stockholm ;)
Du vet att här är avstånd längre än 15 min med kollektivtrafiken att anses som en semesterresa :laugh:
 
@Nelle

Jag har bara testat att ryggbära i selen och D blev jättearg, så hon får var kvar på magen ett tag till. Jag har någon idé om att börja med ryggknyt när hon kan sitta utan stöd.. Fråga inte varför, jag har ingen aning om var jag fått den tankegången ifrån :confused:
 
@Emor

20 minuter? Min unge skrek i max en minut och det var knappt att jag klarade det :o :( den här gången fanns det iaf personal på plats så de stack i varsitt ben samtidigt..

Vi vägde förövrigt in på strax över 7 kilo, 5 månader gammal - helt otroligt att det kan skilja så på småttingarna :D
 
@Emor

20 minuter? Min unge skrek i max en minut och det var knappt att jag klarade det :o :( den här gången fanns det iaf personal på plats så de stack i varsitt ben samtidigt..

Vi vägde förövrigt in på strax över 7 kilo, 5 månader gammal - helt otroligt att det kan skilja så på småttingarna :D

Jo, 20 minuter... :( Storasyster var som din, lite ledsen men gick snabbt över. Men lillan är av en klenare sort tror jag, sin storlek till trots. Tillslut for vi hem, och hon somnade i bilen. Så fort hon lyftes ur vaknade hon och grät 10 minuter till innan hon somnade om igen, och hon vill vara i famnen men helst inte bli buren :crazy: Nåväl, om någon dag borde hon vara sig själv igen.

Och hon är stor, gigantisk är nästan rätt ord. Herregud, jag lägger undan kläder på löpande band, strl 80-86 är det som används nu, 74 går inte på längre och dubbelstorlekar 74-80 sitter för tajt för att det ska kännas kul.
 
@Tora - Stålmamman!

Aldrig att jag hade sovit mig igenom ett "snett" tuttgrepp :eek: eller är det min unge som är lite för optimistisk och inte släpper taget när hon borde?

Den här gången funkar det faktiskt att liggamma ganska ofta (tackochlov!!) till skillnad från tidigare. Det är skönt men vissa nätter får jag ändå gå upp och sätta mig. Tyvärr brukar D bli vansinnig och protesttjuta likt en siren då, men annars kan hon ligga och "fuskäta" o stånka o krångla flera timmar så då känns det ändå bättre att bryta det på något vis.
 
@Tora - Stålmamman!

Aldrig att jag hade sovit mig igenom ett "snett" tuttgrepp :eek: eller är det min unge som är lite för optimistisk och inte släpper taget när hon borde?

Den här gången funkar det faktiskt att liggamma ganska ofta (tackochlov!!) till skillnad från tidigare. Det är skönt men vissa nätter får jag ändå gå upp och sätta mig. Tyvärr brukar D bli vansinnig och protesttjuta likt en siren då, men annars kan hon ligga och "fuskäta" o stånka o krångla flera timmar så då känns det ändå bättre att bryta det på något vis.
Hängtuttar och djup sömn är svaret :D
 
Ja han tror ju jag gjort detta "med flit" åt inga piller men hade stenkoll på äl och hade vid ett tidigare tillfälle tagit dagen efterpiller (ville verkligen inte bli gravid, levde drömliv i en stuga på en hästgård och hade lovande hästar att sköta)
Visste jag hade äl några dagar senare och tänkte käka ett piller, chefen vart kräksjuk och jag drog på trav så glömde pillret så det vart ett litet troll där i magen :love: vilket jag inte ångrat en sekund nu med facit i hand!
Jag tackar ödmjukast för erbjudandet och bodde jag nära skulle det säkert utnyttjas men jag vet inte ens vart Kungsbacka ligger :o
Just ja, fina ju en deckarserie som utspelar sig i Kungsbacka!
*kollar kartor*



Självklart är det Stockholm ;)
Du vet att här är avstånd längre än 15 min med kollektivtrafiken att anses som en semesterresa :laugh:
Finns det en deckarserie som utspelar sig i Kungsbacka?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 982
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
122 096
Senast: Lamborghini
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu startar jag denna tråd även om de är lite tidigt. De måste ju finnas någon/några fler än bara jag som ska ha barn i höst :D...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
151 014
Senast: lillebill
·
Hästvård Jag har haft olika problem med min ponny under en längre tid. Jag har tidigare lagt ut trådar här om vissa av problemen, men inget av...
Svar
15
· Visningar
2 252
Senast: Ajabaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp