Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad jag är glad, för vi har köpt barnvagn :bump:

Vagnen jag suktat efter sen tösen var liten men jag köpte aldrig någon då.
Har spanat på blocket hela sommaren och nu kom en ut som var exakt vad vi sökte efter.

Det är en Mountain Buggy Swift. Helsvart förutom ryggstödet på sittdelen som är mörkgrått. Från 2014 och i princip nyskick med original regnskydd till både sitt och liggdel och även myggnät till både sitt och liggdel varav det till liggdelen inte är original.
Himla bra pris. Fick alltihopa för 3000 kr och sparade in 5000 kr så jag är helnöjd :)

Nu ska den pimpas :D
 
Åh vad jag är glad, för vi har köpt barnvagn :bump:

Vagnen jag suktat efter sen tösen var liten men jag köpte aldrig någon då.
Har spanat på blocket hela sommaren och nu kom en ut som var exakt vad vi sökte efter.

Det är en Mountain Buggy Swift. Helsvart förutom ryggstödet på sittdelen som är mörkgrått. Från 2014 och i princip nyskick med original regnskydd till både sitt och liggdel och även myggnät till både sitt och liggdel varav det till liggdelen inte är original.
Himla bra pris. Fick alltihopa för 3000 kr och sparade in 5000 kr så jag är helnöjd :)

Nu ska den pimpas :D

Vad kul med fynd! :banana:

Vad är det som gör att du har suktat efter just den?
 
Hör spökar hormoner (antar jag..) Går omkring och är JÄTTEARG. Himla jobbigt men har en vansinnig känsla i kroppen, skulle kunna döda nån. Och dottern är inne i en frågvis period.. "Vad är det? Vad kallas det? Vad är det som låter? Vad är det? Vad är det?"
Jättekul, men när man svarat på samma fråga 800 gånger har man lust att be henne hålla truten :banghead: :( :arghh:

Dessutom har tuttarna ändrat form totalt, nästan amnings-känsla liksom, stenhårda. Hoppas det inte betyder att nåt är på gång, för det orkar jag inte nu :rofl:
 
Vad kul med fynd! :banana:

Vad är det som gör att du har suktat efter just den?

Älskar fynd :up:

Den är liten och smidig men samtidigt rejäl. Jag gillar trehjulingar för dom är lättare att ta sig fram med tycker jag.
Den får även ta 35 kg i sittdelen vilket är väldigt mycket så den kommer hänga med länge viktmässigt. Min Phil & Ted får tex ta 25 kg.
Den får plats i bilen utan att vi behöver rucka på plats för hundbur och veckohandling. Månadshandling så får hundburen stanna hemma.
Den är lättkörd, smidig att fälla ihop och få upp och liggdelen var väldigt smidig att få på och av.
Lufthjul, låsbart framhjul, rätt handtag (ej teleskop), lätt i vikten.

Den har precis allt jag vill ha helt enkelt :)

Det enda är att barnet måste sitta framåt direkt men det har mina andra gjort också så det är inget jag stör mig på.
 
Hör spökar hormoner (antar jag..) Går omkring och är JÄTTEARG. Himla jobbigt men har en vansinnig känsla i kroppen, skulle kunna döda nån. Och dottern är inne i en frågvis period.. "Vad är det? Vad kallas det? Vad är det som låter? Vad är det? Vad är det?"
Jättekul, men när man svarat på samma fråga 800 gånger har man lust att be henne hålla truten :banghead: :( :arghh:

Dessutom har tuttarna ändrat form totalt, nästan amnings-känsla liksom, stenhårda. Hoppas det inte betyder att nåt är på gång, för det orkar jag inte nu :rofl:
Huu, känner igen det där. Jag hade rätt kort stubin bitvis på slutet. Min lösning blev att sätta barnet med en padda (pedagogik på hög nivå...) och lägga mig i sängen när det var som värst. Då passade skitungen på att lära sig engelska i stället :o men hon fick lite fart på hjärnan i alla fall och jag fick lugn och ro när jag behövde det.
 
Du är inte ensam, @Zewz, den enda personen jag står ut med just nu är maken. Att åka tåg till och från jobbet gör mig mordisk, det är andra människor överallt :wtf:

kl
Dumma jag tog en cykeltur med svärmors hund som vi passar nu, eftersom att gå inte är ett alternativ. Han är rätt lätt att ha att göra med, men vansinnigt ouppfostrad när han ska kissa så han bara slänger sig iväg till just den där fläcken... Så när jag skulle stanna cykeln för att låta honom kissa (för typ 3e gången) har han inte tid att vänta på tillåtelse utan kastar sig iväg så jag var tvungen att ta ett jättesteg åt sidan. AJ sa fogarna. Sen gjorde han inte om det fler gånger i alla fall efter att jag förklarat hur dålig idé det var :grin:
 
Nu (igår) har vi beställt och betalat vår vagn. Jag fick iaf välja färg... Cybex priam true blue.

Säljaren blev iaf glad "så roligt, det är vår dyraste vagn" man ba mm jag vet..

@Sleepan
Lät ju ändå hyfsat bra, iaf inte som att det är tack och hej för pappan direkt för alla, vi borde ju få vår unge under lågsäsong så. Annars får väl min sambo stå upp hela natten om det inte går att fixa en säng.
 
Har någon annan skaffat skötväska än? Vad blev det för någon? :)

Jag har gått vilse i djungeln rent ut sagt!

Tidigare har jag haft från Brio, Skip Hop, Acta Graco, Carena.
Har kvar en liten från Skip Hop som kommer till användning när hon är lite större och man bara behöver med sig någon blöja och extra ombyte men den funkar inte i början.

Vill ha en stilren, hyfsat många fack utan att vara krångliga att ta sig in i, gärna med tillhörande liggunderlag och såna fästen så man kan knäppa fast den på barnvagnen.
Med tanke på hur amningen gått tidigare så bör det få plats en termos, flaska och en burk för ersättningspulver utan problem, och därmed skön att bära även om den kan bli tung i början.
 
Aha då vet jag lite mer :)
Men känns väldigt oschysst och 50-tal att skicka hem pappan. Min sambo är ju min trygghet i det här så jag tänker vara där han är. Herregud jag har ju ingen aning om hur man tar hand om ett barn, ska jag då bli lämnad ensam kommer det ju bli en mardröm. Eftersom jag inte ska amma kan ju lika gärna min sambo stanna och jag åka hem om det nu ska vara så att bara en får stanna (nej vi kommer inte göra så heller, vi ska vara tillsammans hela vår lilla familj).

det där är inte 50-tal rakt av. När jag fick min unge för 20 år sen försökte de skriva ut mig för att få plats med pappor - då exploderade jag. De ville skriva ut mig, men ha kvar ungen för han just kemisk lunginflammation och jag var ju frisk så jag kunde ju komma och amma när det behövdes.

Det finns massor av stöd och hjälp att lära sig ta hand om sitt barn, sen om det är du eller pappan som blir där ifall att barnet behöver vara kvar är egalt om du ändå inte ammar, men att kräva att vara kvar alla tre är inte okej tycker jag om det går ut över andra
 
Blev den så dyr BernT? Tyckte den såg billig ut jämfört med Buggan nät jag kollade. Kanske var fel modell

Jag har en Skiphop, gillar deras design och den är inte jättestor men räcker till vardags känner jag. Jag är ingen som släpar runt på stora väskor överlag. Liggskydd finns i.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Har någon annan skaffat skötväska än? Vad blev det för någon? :)

Smygläser här då min tredje är beräknad i nov.
Teutonia har en rejäl som jag haft sen den äldsta var 4 mån (2013). Bytte från en äldre brio just för att jag inte fick plats med allt jag ville.
Den har rymt blöjor till 2 barn, ersättningstillbehör samt ett extra ombyte till minst en av dom, samt mina tillhörigheter. Enkel och smidig o även fullastad är den skön att bära på.

Ingår även skötdyna. :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Blev den så dyr BernT? Tyckte den såg billig ut jämfört med Buggan nät jag kollade. Kanske var fel modell

Jag har en Skiphop, gillar deras design och den är inte jättestor men räcker till vardags känner jag. Jag är ingen som släpar runt på stora väskor överlag. Liggskydd finns i.

Fanns en för 11k men den är en kombinerad ligg och sittdel, det kändes opraktiskt och var Skitful. Så vi köpte en med separat ligg och sittdel + lite andra däck. Så det slutade på ca 15. Sen "måste" man tydligen ha en miljon saker till också typ fårskinn, åkpåse mm. Eller så är vi väldigt lätta att sälja på massa skit :p
 
Har någon annan skaffat skötväska än? Vad blev det för någon? :)

Jag har gått vilse i djungeln rent ut sagt!

Tidigare har jag haft från Brio, Skip Hop, Acta Graco, Carena.
Har kvar en liten från Skip Hop som kommer till användning när hon är lite större och man bara behöver med sig någon blöja och extra ombyte men den funkar inte i början.

Vill ha en stilren, hyfsat många fack utan att vara krångliga att ta sig in i, gärna med tillhörande liggunderlag och såna fästen så man kan knäppa fast den på barnvagnen.
Med tanke på hur amningen gått tidigare så bör det få plats en termos, flaska och en burk för ersättningspulver utan problem, och därmed skön att bära även om den kan bli tung i början.
Vi fick med en med vagnen, men den är rätt liten så det kan nog bli så att vi får kika efter en lite större. Men jag tänkte att vi får se när vi använt den ett tag, vad vi känner att vi saknar i den nuvarande!
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag drunknar snart i alla prylar. Har visserligen kunnat köpa mycket till bra pris men det är ändå mycket pengar och även om det är bra klipp hade jag hellre spridit ut kostnaden. Är min hjälpsamma mamma med bebiskontakter som fyndar.

Jag har fyra åkpåsar tex, frågan är om nån får plats i liggdelen eller om jag måste köpa ny. Eller om locket plus filt räcker.. Ja jag vet att man kan vänta och se men det är inte riktigt min melodi..

Ang fårskinn så ser det väldigt mysigt ut men min BM varnade för plötslig spädbarnsdöd vilket jag även hört förut så jag blev avskräckt. Har ni hört om det?
 
ang pappa stanna osv. En natt för mig kostar 150kr men pappan kostar 500 och bilen 150. Det gör 800kr per natt, mpnga stannar tre nätter. Inga problem för oss som jobbar men jag tänker på de med tajtare ekonomi, måste vara en del yngre som inte har råd att låta pappa stanna?
Eller är det inte lika dyrt överallt?
 
Senast ändrad:
Jag drunknar snart i alla prylar. Har visserligen kunnat köpa mycket till bra pris men det är ändå mycket pengar och även om det är bra klipp hade jag hellre spridit ut kostnaden. Är min hjälpsamma mamma med bebiskontakter som fyndar.

Jag har fyra åkpåsar tex, frågan är om nån får plats i liggdelen eller om jag måste köpa ny. Eller om locket plus filt räcker.. Ja jag vet att man kan vänta och se men det är inte riktigt min melodi..

Ang fårskinn så ser det väldigt mysigt ut men min BM varnade för plötslig spädbarnsdöd vilket jag även hört förut så jag blev avskräckt. Har ni hört om det?
Fyra åkpåsar?! Vi har inte en enda :D Jag tänker att det är enklare att ha ett par filtar under locket, i början ligger de ju rätt still ändå.

Vi har två fårskinn, men när jag provade häromdagen tyckte jag att det blev så trångt i liggdelen med fårskinnet i. Så jag vete fasen hur vi ska göra, jag vill ju inte gärna klippa i det... Ang PSD så är jag inte så orolig för fårskinnen, vad jag kunde hitta vid en snabb googling så var det ett par fall där barnet hittats med ansiktet nedåt där det legat på fårskinn, jag vet inte hur mycket jag ger för det sambandet. Jag är uppvuxen på fårskinn i princip och tycker det är så himla mysigt, så jag vill ha det! Kanske skippar att ha det i spjälsängen till en början, för säkerhets skull. Kanske :p
 
Ja fick två av min syster, mamam hade kvar min (som nog är den enda liten nog för liggdel) och så en till vagnen. De är alla olika modeller och tjocklekar så kan se ett behov av dem alla :O är hästtäckesgenen som vaknar för jag hade gärna haft andra jag ser på nätet som matchar vagnen bättre.

Filtar känns inte lika ombonat och varmt. Men vi får se om bebis är varm som mamam eller frusen som pappsen tror jag.
 
Om magen strular så testa även apoteketes magmedel. Jag hade svårt med järn osv till v 20, sen dess har en liten herre lekt vintrampare på mina tarmar.
 
Aha, då förstår jag.

Jag tänker att filt är mysigare än påse, men det är ju högst personligt. Jag har alltid hatat att sova i sovsäck, det spelar nog in :p
 
Har någon annan skaffat skötväska än? Vad blev det för någon? :)

Har inte hittat någon skötväska vi gillar. Tycker många är orimligt dyra för vad man får. Köpte en simpel svart axelremsväska med många fack på stadium för 149:-. Den blir bra att börja med i och med att vi inte vet vilka behov vi kommer ha. Känns i alla fall lite roligare än en Ica-påse. :p Skötbädd tänker jag att jag kan sy själv om det behövs.

Vi är rätt trötta på prylhysterin. Svärmor frågar gång på gång vad för saker hon kan fixa åt oss, men vi vill inte ha en massa saker vi inte vet om vi behöver. Och de få saker vi vet att vi behöver köper vi helst själva. Idag ska vi titta på babyskydd och köpa badbalja (Stokke flexibath som jag tror blir smidig i vårt lilla badrum). Sedan är det spjälsäng som vi saknar, men det känns inte som något akut. Vi har ett babynest att börja med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 150
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 899
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 030
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 966
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Tungband
  • Åkerfräken

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp