Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yes, det går! Jag har testat, två gånger till och med.

Så länge någon kör mig till stallet så löser det sig. Något jag inte gör är att köra bil med värkar. Då lär jag aldrig ta mig fram till stallet ens utan kör väl i diket relativt fort :p

Annars ställer säkert någon stallkamrat upp :)
Det är ju mest att han får sin middag. Han är renlig av sig och skiter i ett hörn bara så omockat en natt överlever han. Längre än så vill jag absolut inte stanna på BB. Eftersom jag är omföderska så hamnar jag automatiskt i tvåbäddsrum då förstföderskor prioriteras på enkelrum här. Å dela rum är inte riktigt min grej :wtf:

Kommer ihåg hur jobbigt det var med tösen fastän vi bara stannade en natt (läkarens order, hon hade snabba hjärtslag, visade sig sen att hon hade/har en öppen ductus).
Nej, jag vill hem fortast möjligast!
Men inbillar mig att dom gärna håller kvar folk minst en natt om dom kan? O_o
 
Yes, du står näst på tur :bump:

Jag hade inte några känningar med tösen innan det satte igång heller.
Men vad spännande! Inte långt till fredag :)
Hoppas dock du slipper ha hästen på box när det är dags!
Får se hur jag löser det den dagen jag själv ska föda med hästen. Det blir väl att mocka med värkar om inte annat men det går väl det med :p

Du har väl länken till det tyska företaget med galet många fantastiska kakel och mosaiker (som jag beställde min köksmosaik ifrån)?
 
Så länge någon kör mig till stallet så löser det sig. Något jag inte gör är att köra bil med värkar. Då lär jag aldrig ta mig fram till stallet ens utan kör väl i diket relativt fort :p

Annars ställer säkert någon stallkamrat upp :)
Det är ju mest att han får sin middag. Han är renlig av sig och skiter i ett hörn bara så omockat en natt överlever han. Längre än så vill jag absolut inte stanna på BB. Eftersom jag är omföderska så hamnar jag automatiskt i tvåbäddsrum då förstföderskor prioriteras på enkelrum här. Å dela rum är inte riktigt min grej :wtf:

Kommer ihåg hur jobbigt det var med tösen fastän vi bara stannade en natt (läkarens order, hon hade snabba hjärtslag, visade sig sen att hon hade/har en öppen ductus).
Nej, jag vill hem fortast möjligast!
Men inbillar mig att dom gärna håller kvar folk minst en natt om dom kan? O_o

Jag ville också hem asap. Nu kom vi ju in vid midnatt så vi stannade och sov, men det var inga problem att få åka hem så fort barnläkaren kollat på ungen.
I Malmö är det tydligen standard med hemgång efter 6 h, Ystad där båda våra är födda är "kända" för att man ofta stannar lite längre.
 
Ouff, ingen som tagit i det sedan hedenhös tid? :p

Mamma har ett jättefint badrum med som är lite speciell "design" på. Jag valde kakel till det med men det blev faktiskt inte så tokigt. Det är ju det "lilla" badrummet och då får man lattja lite tycker jag. Vitt kakel med blå strimmor i. Blå bård med delfiner och lite mörkare grå klinker.

Ungefär så länge sen ja :p

Huset är från -62 och det mesta i det var inte gjort sen dess heller. Vi fick veta att husägaren gillade starka färger O_o
Vi köpte det för 2 1/2 år sedan och har sen dess bytt kök, gjort om 3 sovrum, ett vardagsrum, förrådet i källaren, pågående med hall och badrum på övervåningen och gjort en infart stor nog till 4 bilar sen dess.
Vi gör allt själva så det blir lite i taget.
Infarten blev klar i fredags då dom äntligen var här och asfalterade den åt oss :)

Tja, vi håller oss sysselsatta den lediga tid vi har och en bebis lär ju göra jobbet så mycket enklare :D :love:
 
Jag ville också hem asap. Nu kom vi ju in vid midnatt så vi stannade och sov, men det var inga problem att få åka hem så fort barnläkaren kollat på ungen.
I Malmö är det tydligen standard med hemgång efter 6 h, Ystad där båda våra är födda är "kända" för att man ofta stannar lite längre.

Med sonen blev vi kvar i 3 dygn. Det var liksom inget snack om saken, förstföderskor "ska" stanna dom rekommenderade 3 dygnen.
Tösen föddes vid tiotiden på kvällen så vi fick faktiskt stanna kvar i förlossningsrummet den natten då det var lugnt. Väldigt snällt av dom för annars hade mannen fått åka hem och jag åkt upp till BB i dubbelrum. Dom satte in en säng till honom med så kunde vi vara tillsammans :love:
Sen upp till BB för koll på morgonronden men hon blev ju inte godkänd pga hjärtat så fick stanna en natt till.

Men det känns lite som att minst en natt är standard här för jag vet ingen som kommit hem direkt.
Men jag tänkte skriva i mitt förlossningsbrev att antingen ger dom mig ett enkelrum eller så åker jag hem.
Jag har social fobi och mår inte bra av tvingas vara med andra så.
 
Grattis Cali! Hoppas livet som mamma blir lättare än graviditet och förlossning.

Vårt BB har patienthotell så ingen risk att dela rum (om inte alla föder samma dag..) men jag åker gärna hem fort ändå.
 
@californication
Grattis till pojken! Givetvis till att allting gick bra i slutändan också, även om det inte blev som det var tänkt.

Var på föräldragrupp igår och fick se en film om förlossning och lite annat. Verkade vara trevliga människor med i gruppen också, hoppas på att vi kan ha trevligt framöver. :)
Tror filmen var bra både för mig och min sambo, även om man 'vet' ungefär hur det funkar så var den upplagd så att man förstod vilket teamwork det faktiskt är att föda. Han fick nog en bättre förståelse för hur jobbigt det kommer bli och att han kommer behövas.
 
Med sonen blev vi kvar i 3 dygn. Det var liksom inget snack om saken, förstföderskor "ska" stanna dom rekommenderade 3 dygnen.
Tösen föddes vid tiotiden på kvällen så vi fick faktiskt stanna kvar i förlossningsrummet den natten då det var lugnt. Väldigt snällt av dom för annars hade mannen fått åka hem och jag åkt upp till BB i dubbelrum. Dom satte in en säng till honom med så kunde vi vara tillsammans :love:
Sen upp till BB för koll på morgonronden men hon blev ju inte godkänd pga hjärtat så fick stanna en natt till.

Men det känns lite som att minst en natt är standard här för jag vet ingen som kommit hem direkt.
Men jag tänkte skriva i mitt förlossningsbrev att antingen ger dom mig ett enkelrum eller så åker jag hem.
Jag har social fobi och mår inte bra av tvingas vara med andra så.

Just det, vi fick också sova i förlossningsrum med ettan av samma anledning! Det hade jag nästan glömt :)
 
Var på koll på Mvc idag och allt ser väl nästan bra ut, typ :p

Vecka 30+4

Blodtryck 120/70
SF 28 eller 29 :meh:
Hjärtljud 144 slag/min
Järn 134 :banana:
Huvudet är neråt
Socker 8,0 :angel:

Inte en helt rättvis bedömning idag känner jag.
Jag visste att sockret skulle ligga lite högt eftersom vi valde att äta Kinabuffé innan vi gick till Mvc idag. Jag tog tiden för säkerhets skull. Vi satte oss prick 12.00 och jag tog sista tuggan 12.50 som var friterad banan med sirap och glass, och sen tog hon provet prick 14.00 vilket enligt mig inte blir ett rättvist prov då det inte gått två timmar sen jag slutade äta.
Hon försökte pracka på mig en glukosbelastning men det gick jag inte med på utan istället sa jag att jag tar hellre ett nytt prov imorgon och är det lika högt då så gör jag en belastning.
Jag ska nämligen tillbaka imorgon bitti fastande för att göra leverprover pga klådan.
Någon medicin får jag nog klara mig utan :cry:
Jag har aldrig haft höga levervärden och därmed bara fått tavegyl och inte ursofalk som man kan få annars. Men det ville dom inte testa ens för att se om det hjälper mot klådan :(

Sen blir jag tokig på deras ändrande av SFmåttet :mad:
Hon mätte mig till 28 cm. Skrev in det på kurvan och då hamnade jag under medellinjen och då ändrade hon till 29 cm så jag skulle hamna mitt på kurvan :banghead:
Dom gjorde exakt likadant då jag väntade tösen en gång. Varför gör man så :confused:

Men mitt järn är ju underbart bra :D
Kollade mina siffror från förra gången och då låg det på 96 i vecka 33 och nu då 134 i snart vecka 32. Hoppas verkligen jag slipper järntabletterna!

Sedan pratade vi om mitt kära underliv som vägrar bli bra. Hade ju en kraftig svampinfektion i vecka 24 som jag behandlade med canesten och det blev bra i typ en vecka. Sen började jag känna mig torr och kliig och det vägrar försvinna så hon gjorde en gynundersökning nu och jag har fortfarande svamp!
Hon sa till mig att testa pevaryl denna gången så det har jag köpt och börjar behandlingen ikväll.
Den där jävla svampen sabbar mitt sexliv :mad:

Nästa koll i slutet på månaden om nu inte mina levervärden är åt skogen och jag behöver göra en glukosbelastning efter vad provet visar imorgon.
 
Var på koll på Mvc idag och allt ser väl nästan bra ut, typ :p

Vecka 30+4

Blodtryck 120/70
SF 28 eller 29 :meh:
Hjärtljud 144 slag/min
Järn 134 :banana:
Huvudet är neråt
Socker 8,0 :angel:

Inte en helt rättvis bedömning idag känner jag.
Jag visste att sockret skulle ligga lite högt eftersom vi valde att äta Kinabuffé innan vi gick till Mvc idag. Jag tog tiden för säkerhets skull. Vi satte oss prick 12.00 och jag tog sista tuggan 12.50 som var friterad banan med sirap och glass, och sen tog hon provet prick 14.00 vilket enligt mig inte blir ett rättvist prov då det inte gått två timmar sen jag slutade äta.
Hon försökte pracka på mig en glukosbelastning men det gick jag inte med på utan istället sa jag att jag tar hellre ett nytt prov imorgon och är det lika högt då så gör jag en belastning.
Jag ska nämligen tillbaka imorgon bitti fastande för att göra leverprover pga klådan.
Någon medicin får jag nog klara mig utan :cry:
Jag har aldrig haft höga levervärden och därmed bara fått tavegyl och inte ursofalk som man kan få annars. Men det ville dom inte testa ens för att se om det hjälper mot klådan :(

Sen blir jag tokig på deras ändrande av SFmåttet :mad:
Hon mätte mig till 28 cm. Skrev in det på kurvan och då hamnade jag under medellinjen och då ändrade hon till 29 cm så jag skulle hamna mitt på kurvan :banghead:
Dom gjorde exakt likadant då jag väntade tösen en gång. Varför gör man så :confused:

Men mitt järn är ju underbart bra :D
Kollade mina siffror från förra gången och då låg det på 96 i vecka 33 och nu då 134 i snart vecka 32. Hoppas verkligen jag slipper järntabletterna!

Sedan pratade vi om mitt kära underliv som vägrar bli bra. Hade ju en kraftig svampinfektion i vecka 24 som jag behandlade med canesten och det blev bra i typ en vecka. Sen började jag känna mig torr och kliig och det vägrar försvinna så hon gjorde en gynundersökning nu och jag har fortfarande svamp!
Hon sa till mig att testa pevaryl denna gången så det har jag köpt och börjar behandlingen ikväll.
Den där jävla svampen sabbar mitt sexliv :mad:

Nästa koll i slutet på månaden om nu inte mina levervärden är åt skogen och jag behöver göra en glukosbelastning efter vad provet visar imorgon.

Surt med svamp och elände, skönt att allt annat verkade bra :)
Var också hos BM idag, sista besöket :bump:

Nu har jag precis varit busig och tagit av gipsskenan på handen och bakat chokladbollar med dottern. Så nu ska jag väl sanera köket med... :D

I övrigt är jag sjukt nöjd idag. Blev vansinnig på vår gräsklippare i helgen, det är alltid nåt fel på den jäveln. Så med hormoner kokande ringde jag runt lite och idag rullar en automower på vår 3500 kvm gräsmatta :up: Sjukt snabbt jobbat av killen som löste det :bow:
 
Grattis Cali! Hoppas livet som mamma blir lättare än graviditet och förlossning.

Vårt BB har patienthotell så ingen risk att dela rum (om inte alla föder samma dag..) men jag åker gärna hem fort ändå.
Tänk på att patienthotellet inte alltid vill ta emot om man råkat ut för komplikationer. Kejsarsnitt räknas som en komplikation och Danderyd stuvar då in på BB (inte patienthotell). Dock har de familjerum där också.

Jag födde på Sös i måndags och vi höll på att hamna på någon bb-variant där man delar rum men i sista sekunden lyckades de ordna till ett rum åt oss.
 
Nu har jag varit duktig och tagit ut lite mer semester, så jag jobbar 4 dagar till totalt (på 2 veckor). Fysiskt känns det som det bästa, jag får jätteont i rygg och fogar trots att jag försöker växla arbetsställning och inte gör något fysiskt alls. Bara att ta mig till och från jobbet är besvärligt nog. Rent psykiskt skulle jag gärna jobba lite mer, men å andra sidan frestar det på både humör och psyke i övrigt att få så ont. Så det känns som ett klokt beslut, även om det var jobbigt att ta.

@Matmissbrukaren - vi har exakt samma järnvärde :D Jag är löjligt nöjd över att mitt järnvärde varit bra hela graviditeten, så himla töntig sak att vara stolt över :rofl: Men vad jobbigt med svamp och klåda.
 
Nu har jag varit duktig och tagit ut lite mer semester, så jag jobbar 4 dagar till totalt (på 2 veckor). Fysiskt känns det som det bästa, jag får jätteont i rygg och fogar trots att jag försöker växla arbetsställning och inte gör något fysiskt alls. Bara att ta mig till och från jobbet är besvärligt nog. Rent psykiskt skulle jag gärna jobba lite mer, men å andra sidan frestar det på både humör och psyke i övrigt att få så ont. Så det känns som ett klokt beslut, även om det var jobbigt att ta.

@Matmissbrukaren - vi har exakt samma järnvärde :D Jag är löjligt nöjd över att mitt järnvärde varit bra hela graviditeten, så himla töntig sak att vara stolt över :rofl: Men vad jobbigt med svamp och klåda.

Vi är väl riktiga järnladys hela bunten då eftersom jag också har 134 i värde. ;) Började på 144. ;)
 
Vi är väl riktiga järnladys hela bunten då eftersom jag också har 134 i värde. ;) Började på 144. ;)

Mitt järnvärde var nere och vände på 106 så jag är inte lika stolt ;) Men efter att ha stoppat i mig Niferex dagligen var det uppe på 120 igen.
 
Mitt hb låg på 119 förra veckan. Det är bra för att vara mig, har pendlat mellan 100-125 tidigare som ickegravid. Så jag är nöjd. Ska till bm på tisdag igen.

Bebis bökar och har sig hela dagen, jag blir helt slut dom dagarna. Någon mer som känner så?

Håller på att packa för sthlms weekend över helgen. Garderoben är helt klart begränsad.

Nu har vi gått ut på fb att vi väntar barn. Började bli lite jobbigt med alla kommentarer "oj jag visste inte att du var gravid"

11902568_10153515384762570_7708490222246662567_n.jpg
 
Jag antar att det ni pratar om järnvärde är ert Hb som ni menar.. Järn är ett helt annat blodprov.

Jag har ok Hb, ca 125, men mina järndepåer låg på 18 så jag fick börja äta niferex redan vid inskrivningen. Men så är jag ju också vegetarian som kan spela roll.
 
Jag antog att det var hb det pratades om. För järnvärde är något helt annat... Jag äter niferex jag med. Behöver antagligen göra det för att hålla nivåerna på en normal nivå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 471
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 555
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 687
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 597
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp