Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Amha Det får vi väl hoppas att bebis är ute innan september! Så du slipper hålla på i flera dagar. Det var ju lite otippat att du skulle gå över så hysteriskt. Det känns på sätt och vis skönt att slippa fundera över det den här gången.
 
75% av graviditeten avklarad idag :)

Känns fortfarande väldigt smidigt med det mesta. Har jobbat som ett pucko senaste passen då det varit massor att göra, och knappt ens tänkt på att jag är gravid. Förkylningen börjar ge med sig nu också och idag har jag kört ett stallpass med utsläpp, mockning och ridning av en häst på banan. Slog på en sko på stallkompisens häst också, det gick bra trots magen :)
Känns knappt som den vuxit alls senaste 2 veckorna faktiskt, skulle inte förvåna mig om jag gått ner i vikt eller iaf inte gått upp något alls, känner mig mer slim än innan då jag tyckte jag fått lite extra fluff. Men vi får väl se här nu sista tiden hur det blir :p
 
Valde att avvakta, fortsatte iofs spy igår men berodde nog mest på migrän (sovit typ 01-04 sen jobbat 05-11 och därefter ett par timmars ärenden), spydde iaf utan att läcka :p min sambo var dock väldigt orolig för att jag börjat spy så mkt igen + huvudvärken eftersom jag får problem med synen när jag får huvudvärk (eller om det är migrän, svårt säga för aldrig upplevt det innan) sen nån vecka tillbaka, kan inte fokusera blicken och det blir suddigt ibland. Men idag har jag mått bra, eller ja fick sjuka mig från jobbet men mår bättre än igår iaf :)

Har du kollat upp det med huvudvärken? Nu vill jag inte skrämma dig, men huvudvärk med flimmer/synbortfall är ju annars ett symptom på havandeskapsförgiftning. Kräkningar med för den delen.
 
Har du kollat upp det med huvudvärken? Nu vill jag inte skrämma dig, men huvudvärk med flimmer/synbortfall är ju annars ett symptom på havandeskapsförgiftning. Kräkningar med för den delen.

Jag hade några enstaka synrubbningar under min graviditet och det gjorde att jag fick kolla blodtryck och lämna urinprov en gång i veckan. Hade verkligen inga andra symtom, men de är verkligen försiktiga med sånt där.

@BernT Ring åtminstone och fråga. Är du rädd att något ska vara fel och att det är därför du inte vill?
 
Vad hittar ni andra på om dagarna?

Jag vill inte hamna i soffan hela dagarna! :nailbiting:

Jag jobbar ju lite fortfarande (v37+3) så jag har inga såna problem. :meh: Skulle ju varit ledig och fått lite ordning här innan bebis kom tänkte jag men det brukar inte bli som jag tänkt. :p

Jag har förresten fått lite sån där bo-noja, precis som sist. Inget radikalt, men jag har omedvetet börjat greja lite extra :rofl:
Vill plocka i ordning, fylla frysen, rengöra saker som man normalt inte bryr sig om (hoppas vår moccamaster överlevde, jordfelsbrytarn löste...)

Har haft bo-noja lääääänge nu men kan inte börja boa något speciellt förrän exet flyttat (3 dagar kvar!). :arghh:
 
@krambanan

Hur går funderingarna med förlossningen? Kommer du klara det själv eller har du någon som kan följa med dig?

Om du gör det ensam så kommer säkerligen dom på förlossningen ge dig extra stöd såvida det inte är packat som sillar på förlossningen den dagen det är dags för dig, men det brukar väl inte vara högtryck på hösten direkt.

Hade jag bott närmare kunde jag agerat coach om du velat ha med någon men ingen kan. Med två förlossningar i bagaget hade jag inte varit så brydd även om jag själv ska föda om två månader och man kanske inte vill se det på nära håll innan dess :p
Din mamma bodde väl en bit bort?
Tycker bara det är så tråkigt att du kanske behöver göra det själv för det är väldigt skönt med någon som kan föra ens talan där inne och dessutom passa upp på en och peppa en. Så jag hoppas att du har någon du kan tänka dig att ha med och som ställer upp för dig och skulle du inte det så tror jag verkligen du fixar det själv så stark som du verkar vara :)
 
Mina fötter är döda - efter 8 timmars ständigt promenerande på Astrid Lindgrens värld idag!

Men ingen foglossning alls under hela tiden eller ryggvärk trots min framvikt. Bara lite svullna ben varav det ena känts konstigt sen igår när vi åkte hit. Efter några timmar i bilen så kändes det som jag haft kramp i vaden på det benet och det har varit kvar idag. Lite skumt men säkert helt normalt :p

Nästa vecka har jag besök hos min bm igen. Inte träffat henne sen vecka 25 och nästa vecka är jag i vecka 31.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
401
· Visningar
42 964
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 793
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 370
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp