Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@BernT Har du inte ens pratat med förlossningen? Det kan vara ganska allvarligt att läcka vatten. Tänk på bebis bästa!

På tal om dofter så har jag svårt för de flesta sådana fortfarande. Fick gå över till oparfyrmerat schampoo och balsam tidigt, och har fortsatt med det.
 
Vi räknar också ner, fast jag har ju många fler dagar kvar :mad: Håller med om att det ska bli så himla skönt att slippa foglossningen, halsbränna har jag haft massor av den senaste tiden så den kommer jag också glatt vinka adjö till :p

Men du, kan inte maken din avlasta dig? Vill han inte vara mer delaktig?

Maken är rätt dålig på det där och fattar nog inte riktigt... Hoppas han vaknar till när tvåan dimper ner. Då får han ju ta mer hemma direkt varken han vill det eller ej, nysnittad är man ju ingen slagskämpe direkt.
 
Haha! Inte det nyttigaste kanske :p

Nä, tror inte heller det :crazy:
Spanade in baksidan av flaskan och där är ju en brandfarligskylt O_o
Nåja, det brukar gå över. Ungefär som när jag drog in extra djupt om jag gick förbi en människa som rökte för ett tag sen. Då luktade det gott men inte nu längre :wtf:
 
Inte jag heller direkt, haft något litet i någon vecka bara men sen har det gått över.
Men se det från den ljusa sidan, doftcravings är kalorifria :up: :p

Jag är dock inne på en gammal favorit igen. Haft samma dom andra graviditeterna och det är Is :d
Käkar nog en 40 kuber om dagen O_o
Tur vi har bra isbitsförvaring i frysen :D

Äter också massa is varje dag :D is och citroner.

@Zewz
Nä, allt känns normalt idag så avvaktar. Har dessutom inte möjlighet/ork/lust ändå att sitta typ 5 timmar på sjukhus för att sen ändå bli hemskickad utan nån koll. Jag måste jobba och vi måste dessutom lösa praktiska saker inför hästens avlivning som är om några få dagar. Så så länge det inte känns fel/gör ont/händer igen så kommer jag inte åka in.
 
Nä, tror inte heller det :crazy:
Spanade in baksidan av flaskan och där är ju en brandfarligskylt O_o
Nåja, det brukar gå över. Ungefär som när jag drog in extra djupt om jag gick förbi en människa som rökte för ett tag sen. Då luktade det gott men inte nu längre :wtf:
Haha! Jaja, det är lite tokigt vad man får för sig :) gummi är ju inte heller det nyttigaste.
 
Äter också massa is varje dag :D is och citroner.

@Zewz
Nä, allt känns normalt idag så avvaktar. Har dessutom inte möjlighet/ork/lust ändå att sitta typ 5 timmar på sjukhus för att sen ändå bli hemskickad utan nån koll. Jag måste jobba och vi måste dessutom lösa praktiska saker inför hästens avlivning som är om några få dagar. Så så länge det inte känns fel/gör ont/händer igen så kommer jag inte åka in.
Du kommer inte behöva sitta 5 h på förlossningen med misstänkt vattenavgång. Det kan jag garantera. Tror vi sätt kanske någon halvtimme MAX. Då var jag ändå fullgången.
 
Maken är rätt dålig på det där och fattar nog inte riktigt... Hoppas han vaknar till när tvåan dimper ner. Då får han ju ta mer hemma direkt varken han vill det eller ej, nysnittad är man ju ingen slagskämpe direkt.
Trist, hoppas han bättrar sig och inser vad han missar om han inte engagerar sig! Jag är jättenyfiken på hur både jag och maken kommer bli som föräldrar, vi kan prata och föreställa oss hur mycket som helst men det är ju omöjligt att säga hur vi kommer bete oss när vi väl är där :nailbiting:
 
@BernT Nu tycker jag du resonerar lite avigt...
Läcker du vatten är barnet väldigt utsatt och kan drabbas av infektioner, det är inte säkert du känner/märker nåt alls, det kan gå illa ändå. Jag hade ingen som helst aning om att min dotter led av anemi och lunginflammation redan innan hon kom ut. Det höll på att gå illa.
 
@BernT Jag instämmer med @Amha, du kommer absolut inte behöva sitta och vänta en evighet. För det första åker du ju inte till vanliga akuten och för det andra ska du ringa innan så de vet att du kommer (och OM de inte tänker undersöka dig kommer de säga åt dig att inte komma in). Jag var på vanliga akuten med magont i våras, eftersom jag var gravid blev jag inskickad direkt och undersökt inom en halvtimme :up:
 
@BernT Jag instämmer med @Amha, du kommer absolut inte behöva sitta och vänta en evighet. För det första åker du ju inte till vanliga akuten och för det andra ska du ringa innan så de vet att du kommer (och OM de inte tänker undersöka dig kommer de säga åt dig att inte komma in). Jag var på vanliga akuten med magont i våras, eftersom jag var gravid blev jag inskickad direkt och undersökt inom en halvtimme :up:

Samma den gången jag åkte till akuten med sonen i magen för att få något att sova på eftersom jag inte kunde sova pga kliandet. Dom skickade mig direkt till förlossningen och 10 min senare hade jag en ctg på magen bara för att kolla bebisen och sen blev jag inlagd och fick piller att sova på :up:
 
@BernT Nu tycker jag du resonerar lite avigt...
Läcker du vatten är barnet väldigt utsatt och kan drabbas av infektioner, det är inte säkert du känner/märker nåt alls, det kan gå illa ändå. Jag hade ingen som helst aning om att min dotter led av anemi och lunginflammation redan innan hon kom ut. Det höll på att gå illa.
Utöver risken att själv drabbas av infektion.

Det låter skumt att bara läcka ibland dock men jag är ingen mästare i ämnet. I teorin kan det ju lika gärna vara urinläcka men det vet man ju inte innan.
 
@BernT
Ring till förlossningen och prata med dem. Anser de att det är akut så kommer du få komma in på en gång. Anser de att det inte är akut kommer du få en tid för att kolla upp det. Jag vågar nog sätta min hatt på att de kommer vilja kolla upp en misstänkt vattenavgång. Är det vattenavgång kan du bli inlagd.

Det är som sagt pga infektionsrisken det ska kollas upp, inte pga att förlossningen kanske har startat (även om det också säkert kollas)
 
Ja händer det igen får jag ju åka dit. Men jag vet inte ens vad jag ska säga, "hej jag läcker när jag kaskadkräks" känns som jag ändå kommer bli dumförklarad med typ "är du säker att det inte är urin då".

Funderade på det igår, behövde kissa på jobbet innan jag åkte hem (typ 10-11tiden) hade då druckit typ 2 dl vatten på hela dagen (jobbat sen 05 på fysiskt ansträngande jobb) så det var ju supermörkt urin. Sen när jag kräktes någon timme senare och började "läcka" var det ju helt klart och luktfritt. Om det var urin, hur kunde det då gå från mörkgult till genomskinligt utan lukt utan intag av vätska däremellan? Skumt. Får ringa och rådfråga imorgon kanske. Nu måste jag sova, upp 04 för jobb som vanligt :wtf:
 
Ja händer det igen får jag ju åka dit. Men jag vet inte ens vad jag ska säga, "hej jag läcker när jag kaskadkräks" känns som jag ändå kommer bli dumförklarad med typ "är du säker att det inte är urin då".

Funderade på det igår, behövde kissa på jobbet innan jag åkte hem (typ 10-11tiden) hade då druckit typ 2 dl vatten på hela dagen (jobbat sen 05 på fysiskt ansträngande jobb) så det var ju supermörkt urin. Sen när jag kräktes någon timme senare och började "läcka" var det ju helt klart och luktfritt. Om det var urin, hur kunde det då gå från mörkgult till genomskinligt utan lukt utan intag av vätska däremellan? Skumt. Får ringa och rådfråga imorgon kanske. Nu måste jag sova, upp 04 för jobb som vanligt :wtf:

De kommer absolut inte dumförklara dig. De kommer med största sannolikhet fråga om du är säker på att det inte är urin. Då säger du att det är klart och luktfritt (och i stora mängder?) och berättar det du skrev ovan. Då kommer de nog säga att det kan vara flytningar och helt normalt men att de vill kolla upp det för att utesluta vattenavgång.
 
Ja händer det igen får jag ju åka dit. Men jag vet inte ens vad jag ska säga, "hej jag läcker när jag kaskadkräks" känns som jag ändå kommer bli dumförklarad med typ "är du säker att det inte är urin då".

Funderade på det igår, behövde kissa på jobbet innan jag åkte hem (typ 10-11tiden) hade då druckit typ 2 dl vatten på hela dagen (jobbat sen 05 på fysiskt ansträngande jobb) så det var ju supermörkt urin. Sen när jag kräktes någon timme senare och började "läcka" var det ju helt klart och luktfritt. Om det var urin, hur kunde det då gå från mörkgult till genomskinligt utan lukt utan intag av vätska däremellan? Skumt. Får ringa och rådfråga imorgon kanske. Nu måste jag sova, upp 04 för jobb som vanligt :wtf:
Det låter vettigt att rådfråga. Det vore ju sabla trist om du eller bebis drabbas av infektion för att du råkar läcka fostervatten. De har nog in rätt många som kissar på sig också och är rädda att det är fostervatten så det är vardag.
 
Ja händer det igen får jag ju åka dit. Men jag vet inte ens vad jag ska säga, "hej jag läcker när jag kaskadkräks" känns som jag ändå kommer bli dumförklarad med typ "är du säker att det inte är urin då".

Funderade på det igår, behövde kissa på jobbet innan jag åkte hem (typ 10-11tiden) hade då druckit typ 2 dl vatten på hela dagen (jobbat sen 05 på fysiskt ansträngande jobb) så det var ju supermörkt urin. Sen när jag kräktes någon timme senare och började "läcka" var det ju helt klart och luktfritt. Om det var urin, hur kunde det då gå från mörkgult till genomskinligt utan lukt utan intag av vätska däremellan? Skumt. Får ringa och rådfråga imorgon kanske. Nu måste jag sova, upp 04 för jobb som vanligt :wtf:

Jamen. Du. Huvudvärk är inte heller så himla märkligt om du dricker sådär lite.
Och det är ju uppenbarligen inte urin du läcker.
Jag förstår inte hur du vågar LÅTA BLI att kolla upp det.
 
Jag har förresten fått lite sån där bo-noja, precis som sist. Inget radikalt, men jag har omedvetet börjat greja lite extra :rofl:
Vill plocka i ordning, fylla frysen, rengöra saker som man normalt inte bryr sig om (hoppas vår moccamaster överlevde, jordfelsbrytarn löste...)

Försökte putsa lite fönster igår men gipsad hand och uppmärksamhetstörstande dotter gjorde det inte enkelt direkt.
 
Jag har förresten fått lite sån där bo-noja, precis som sist. Inget radikalt, men jag har omedvetet börjat greja lite extra :rofl:
Vill plocka i ordning, fylla frysen, rengöra saker som man normalt inte bryr sig om (hoppas vår moccamaster överlevde, jordfelsbrytarn löste...)

Försökte putsa lite fönster igår men gipsad hand och uppmärksamhetstörstande dotter gjorde det inte enkelt direkt.
Haha, jag ska städa idag :) sätts ju igång i morgon, vore trevligt att komma hem till rent hus. Har precis satt tösen på övervåningen med spöket laban och så ska jag bara avsluta kaffet innan jag skickar upp sambon dit också så jag kan röja ifred.

Jag håller på att bli höstförälder, jösses :p mitt eget mål nu är att barnet är ute 1 september.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
401
· Visningar
42 954
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 789
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 370
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp