Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@krambanan det kan inte va på g då?
Känns helt rimligt i v38 även om det känns som att jag har månader kvar i v37 :D

Än har inget mer hänt iallafall. Ska ju på bröllop nästa helg så hon får gärna stanna inne tills efter dess. :p Hade en nästan lika sömnlös natt i natt efter ett par lugnare nätter. Är väl bara kroppen som förbereder sig kanske. Men har satt lite fart med att packa BB-väskan i fall. :angel: Får väl börja släpa med den överallt sen också kanske. O_o
 
Någon som har något bra tips på förberedelser mentalt för förlossningen? Har läst "Föda utan rädsla" men det är det enda jag gjort i princip. :p
 
Någon som har något bra tips på förberedelser mentalt för förlossningen? Har läst "Föda utan rädsla" men det är det enda jag gjort i princip. :p
Skulle säga att det är bättre att försöka förbereda sig på barnet. Förlossning är bara en transportsträcka. Jag trodde jag visste precis hur jag ville ha det med min förlossning. Den blev kort och gott tvärt om :p därför är det svårt att förbereda sig känner jag.
 
Någon som har något bra tips på förberedelser mentalt för förlossningen? Har läst "Föda utan rädsla" men det är det enda jag gjort i princip. :p

Förutom boken och en profylaxkurs så har jag läst många andras förlossningsberättelser på bloggar bra som dåliga, klottrat idéer till vad jag vill ha med i förlossningsbrevet. Tänkt mycket på hur jag vill att det ska gå, men även om det motsatta skulle hända. Så man är lite förberedd och kanske inte blir lika chockad och rädd. Annars är det väl bara dyka över varenda bok du hittar. :p
Fråga och diskutera med din BM, be om råd?
 
Jag går på yoga och profylax. Fick även träffa läkaren på förlossningen idag pga min svåra nålfobi, hon var toppen så kändes så skönt!

För mig består förberedelsen av att fundera på möjlig smärtlindring, önskvärt scenario och målbilder. Även om förlossningen kan bli hur som helst vill jag vara förberedd på ev scenarion. Jag hoppar katastrofvarianterna och fokuserar på en normal förlossning.
 
September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet,pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet,flicka
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet,pojke
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, Flicka
21/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober

4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
29/10 Linisen, Uppland 1a barnet, troligtvis pojke

November
6/11 - Sedna , Stockholm 1a barnet flicka
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet flicka
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet flicka
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4;e barnet flicka
23/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet, okänt kön...
31/11 - Bernt, Göteborg, 1a barne

Puttputt. Hoppas det gått bra idag BernT
 
Någon som har något bra tips på förberedelser mentalt för förlossningen? Har läst "Föda utan rädsla" men det är det enda jag gjort i princip. :p

Åh, var den bra? Bara kommit till sida 38 än haha. Gillar ju det jag läst hittills, men är det liksom värt att kämpa sig igenom resten såhär i sista minut? :D
 
Äntligen hemma i Skåne igen. Det har varit supermysigt att ha lite semester och umgås med hela min familj, men det ska bli skönt att komma in i hemma-rutiner igen och kunna förbereda oss på det som komma skall. Ett par jobbveckor återstår också, de hade jag kunnat hoppa över :p Mest för att jag måste ta mig dit och hem...

Hade nog ett par förvärkar häromdagen förresten, plus att jag tror att fröken håller på och skruvar sig längre och längre ner för det ilar satan i blygdbenet emellanåt. Börjar känna mig rätt tung och klumpig nu! Och så är det över en månad kvar :arghh: Skulle inte ha något emot att tränga mig lite i kön ;)
 
Sååå... Jag googlade på "slempropp eller flytning", och sen kunde jag liksom inte låta bli att klicka på "Bilder". Hur dum får man bli :banghead: Och varför är det så många som håller det i handen?! För helvete :wtf:

:rofl:

F.ö. så spelar det ju ingen roll vilket det är, min slempropp började lossna i maj-juni och har kommit ut i små slemmiga strimmor sedan dess. Nu vid FL syntes inte ett spår av den.
 
:rofl:

F.ö. så spelar det ju ingen roll vilket det är, min slempropp började lossna i maj-juni och har kommit ut i små slemmiga strimmor sedan dess. Nu vid FL syntes inte ett spår av den.
Små slemmiga strimmor är precis vad jag har. Nä jag läste att den återbildas ju lite efterhand (om det behövs) så det är ju tyvärr inget som skvallrar om att det är på G inom det närmsta :cautious:

"Nu vid FL"? Har du fött alltså? Grattis isf :D
 
Två veckor kvar på jobbet nu, sen blir det gravpenning. Mår mycket bättre sedan jag kommit in på kontoret och bara jobbar sporadiskt ute i verksamheten. Var hos bm i veckan, alla värden var jättebra och SF-mått precis på kurvan. Känner att bebis växt till sig rejält de senaste veckorna. Rörelserna är inte längre distinkta kickar utan ett evigt bökande. Och hon har hicka, i regel flera gånger om dagen, så gulligt. :love:
 
åh hoppas du föder barn enkelt och lätt nu Cali!

Flixon, hahhaha uuurk!
Bm idag, lillkillen är fixerad nu och det ser bra ut. Sfmått 34 v 37. Är sockret de tjatar om.
 
Åh så störande att den sista är på måndag, annars hade jag haft min sista jobbdag idag men nu är det måndag med, sen är jag "väntar på bebis ledig" :bump:

Men nu vette katten vad jag ska hitta på i 2 månader :confused:
Att jobba mer är egentligen ohållbart, magen är ivägen hela tiden nu och det tar emot åt vilket håll jag än vrider mig men jag mår ju bra så skulle kunna jobba längre på så vis, men kanske bakom ett skrivbord eller så istället. Så att det är läge att gå hem stämmer fysiskt, men jag är ändå inte riktigt med på det psykiskt.

Vad hittar ni andra på om dagarna?

Jag vill inte hamna i soffan hela dagarna! :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
44 709
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 049
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 471
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp