Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

Jag forstätter med gnället. Till er alla, att gå över tiden och dra på sig en jävulsk förkylning är inte att rekommendera.

Jag mår SKIT!
Hallsen är så svullen att jag bara vill kräkas.

På detta har min tik börjat löpa- 2 månader tidigare än hon bör och blodet är helt svart (levrat) så nått är fel. Bara att släpa sig ur sägen och fara till veterinären.

Jag vill att mitt lilla pyre ska bestämma sig för att komma nu. Längtar så sjukt mycket.

Men envisa förkylningar som verkar gå nu!

En olycka kommer ju sällan ensam men å andra sidan kommer det ju också sol efter regn! Hoppas du hinner friskna till lite innan det är dags för förlossning. Krya på dig!!
 
  • Gilla
Reactions: Is
Vi har varit hos BVC idag och lillen fortsätter växa fint, han har ökat 300 g på en vecka vilket tydligen är jättemycket! Snart är han tre veckor och han är 53 cm lång nu, dvs dags att snart gå upp en klädstorlek. Helt sjukt vad fort det går!
Till er gravida som fortfarande får sova- njuuuuut av det! Inatt hade vi amning var 45:e minut mellan midnatt och 09 på morgonen. Imponerande att ögonen går att hålla öppna fortfarande...
 
Vi har varit hos BVC idag och lillen fortsätter växa fint, han har ökat 300 g på en vecka vilket tydligen är jättemycket! Snart är han tre veckor och han är 53 cm lång nu, dvs dags att snart gå upp en klädstorlek. Helt sjukt vad fort det går!
Till er gravida som fortfarande får sova- njuuuuut av det! Inatt hade vi amning var 45:e minut mellan midnatt och 09 på morgonen. Imponerande att ögonen går att hålla öppna fortfarande...

Vår BVC sa att ungefär 150 gr i veckan är medel. Men om det stämmer vet jag inte. Minns inte grammen hur dottern gick upp, men jag vet att det var en hel del i början. Hon åt ju ungefär som din inatt fast typ dygnet runt i flera månader. :p
Vi ska för övrigt till audiologen på onsdag då de inte fick några utslag på hörseln på vänster öra på 48 timmars kontrollen. Antagligen pga fosterfett och vatten, men det ska kollas om han hör på båda öronen eller bara ett.
Och på torsdag är det vägning och mätning hos BVC igen. Ska bli spännande. Tycker inte han är lika spinkig om benen nu så hoppas vikten fortsatt åt rätt håll. :)
 
Varit på dubbel sista koll innan bebis kommer. Ligger på exakt samma sätt som hon gjort sedan v 17, dubbelvikt med fötterna uppåt. Beräknad vikt idag ca 2700g (-17.5%) så det blir kul att se hur bra de har lyckats mäta på UL. SF-mått 32,5 cm. Blodtryck bra. Verkar som om det är lite lite fostervatten så de tog en ctg-kurva också, bebis fick godkänt och följa med hem inne i magen igen. Jag har gått upp 8kg sedan start, känns lite lagom. Tycker jag är tillräckligt osmidig, sjukt långt ner till backen och till fötterna.

Är bara lite avis på er som fått er bebis på utsidan!
 
Låter som en jobbig situation :(. Kanske det går att ta upp utan att det bli gnäll utan mer sakligt? Tänker att han får lättare att ta till sig om man försöker förklara sina känslor och inte att han är dålig/gör fel.

Kl

Jag är så glad! Har haft en jättebra helg där jag för en gångs skull orkat göra saker. Inga massa sammandragningar när jag rör mig!!! Helt galet skönt.

Jag har jättesvårt att prata om jobbiga saker och tyvärr blir de gnäll, även om jag försöker bara konstruktiv i början. Har byggt upp ett hårt skal

Samt @viadukt

Han har för tillfället ingen samtalsterapi, dock har han rätt stt få en inom två veckor om han ringer, fördelen med att vara inne i systemet. Just nu vill han inte ha någon. En stor orsak att allt är dåligt är jobbet, men så svårt att påverka.
 
Någon som har eller tänker köpa andningslarm?
Vi har diskuterat fram och tillbaka och jag tror vi vill ha ett. Tar hellre 1000 fellarm.

Smiter in från sommar.
Jag har andningslarm till min son och skulle aldrig vilja vara utan det!
Fellarmen är man bara glad över att det är fellarm.

Då han sover i vagga, vagn, babynest i soffan så har jag valt att ha blöjlarm nu.
Sen när vi byter till spjälsäng så har jag ett fast larm med två sensorplattor som väntar. :)
 
Vi har ett begagnat Snuza blöjlarm. Använder det bara nattetid tid dock. Funkar bra. Har fellarmat typ 2 gånger men det beror nog på att det är svårt att få det att sitta perfekt när han är så liten än. :)
Är mer nojjig med sånt där nu än med första barnet av någon konstig anledning. :o

Jag fick tips av min syster att ta en byxresår eller kalsongresår och sätta det istället för blöjan för då sitter det bättre när dom är små. :)
 
Lyckades i går ringa och byta barnmorska. De var ett projekt i sig själv. Men kl 10 idag skall jag dit. Och blev förskräckt att de gått två månader sedan senaste besök
Bra kämpat! Uppdatera oss sedan va som blivit sagt. Är det en normal människa borde hen förfäras lite över hur du blivit (eller inte blivit) bemött.
 
Vår BVC sa att ungefär 150 gr i veckan är medel. Men om det stämmer vet jag inte. Minns inte grammen hur dottern gick upp, men jag vet att det var en hel del i början. Hon åt ju ungefär som din inatt fast typ dygnet runt i flera månader. :p
Vi ska för övrigt till audiologen på onsdag då de inte fick några utslag på hörseln på vänster öra på 48 timmars kontrollen. Antagligen pga fosterfett och vatten, men det ska kollas om han hör på båda öronen eller bara ett.
Och på torsdag är det vägning och mätning hos BVC igen. Ska bli spännande. Tycker inte han är lika spinkig om benen nu så hoppas vikten fortsatt åt rätt håll. :)
Oj, hur orkade du med det i flera månader?!
Vi har samma med ena örat fast nästa vecka. Hoppas det bara var fosterfett ivägen för båda våra små :)

Inatt fick vi sova rätt bra. Sambon fick fem timmar sammanhängande sömn, sen tog han två timmar på soffan med bebis så jag fick sova lite :heart
 
Bra kämpat! Uppdatera oss sedan va som blivit sagt. Är det en normal människa borde hen förfäras lite över hur du blivit (eller inte blivit) bemött.

Gick riktigt bra. 10 min till att diskutera hur de kunnat bli såhär (inget svar finns) och lite allmän "inskrivning" lite pekpinnar över att jag inte tar vitaminer.

Hb nere på 106 och blodtryck på 138/98 (kan vara lite stress där, men skall följas med) magen 30 cm så på övre linjen (vecka 30+0) idag, men stämmer då in på att jag skulle kunna vara i vecka 30+5 som de gissar på ultraljudet, de vill dock inte ändra datum. Vikten kollades men utan att jag fick reda på efter önskemål, inga problem. Du blundar och jag säger när de är klart.

Verkar dock ha lite för mycket fostervatten, men inte så att hon tyckte de var farligt (har inbokat extra ultraljud tills i morgon sedan innan)

Fick även redan på vad jag skall reagera på om de skulle vara så att moderkakan lossar (kan hända vid min diagnos, inte fått sådan info innan vad jag skall reagera på)
 
@morgaine Hur går det för dig?
Hej på er igen!
Jag har fått vår lille pojke nu! :bump::love:
Jag blev igångsatt och det tog lång tid från start tills slut. 3,5 dygn, närmare bestämt. Men nu är han här iaf och allt gick bra, trots mina rädslor för allt som kan gå snett.
Jag klarade mig nästan helt från sömnad också, bara några stygn. :up:
Fast BM sade att hon tänkte klippa för det var för trångt och då fick jag panik. Skrek högt att hon inte får och hade ont i halsen efteråt. Tur jag hade mask på mig, annars hade de väl blivit lomhörda. De påstod efteråt att jag inte skrikit så högt, men jag var ju öm i halsen så det gjorde jag nog. :o Men det gick till slut utan klipp så det var bra att jag protesterade, fast de var förvånade. BM sade sedan att det var bra att hon inte klippt eftersom det funkade ändå.
De berättade att ibland fick de hämta öronproppar. :laugh:

Nu har vi varit hemma tre dygn, allt är helt fantastiskt!!:love::love:
Fast jag undrar hur någon mamma hinner något mer än servera mjölk?
 
Någon som har eller tänker köpa andningslarm?
Vi har diskuterat fram och tillbaka och jag tror vi vill ha ett. Tar hellre 1000 fellarm.
Jag har köpt ett snuza hero. Det funkade bra när jag testade det på mig, men när jag försökte använda det på lillen fick jag inte till det riktigt. Det blinkade och varnade direkt så jag stängde av det. Så det har inte blivit använt ännu men har fortf planer på att försöka. Vet inte om man måste spänna blöjan jättehårt men jag tror det var det som var felet.
 
Vi hade maximal otur med en av hästarna, pga av graviditeten har de bara gått i hagen hela sommaren (flera ha, så de har roligt i hagen) och den ena har blivit jättetjock! Så tjock har hon aldrig varit förut och nu fick hon fång på alla fyra. Så en vecka innan igångsättning blev det jour-veterinär och boxvila med butta. Inte lätt att sköta det med en liten som vill amma varje timme och som vaknar och gråter om jag lämnar honom.
@MikaTela huur gör du för att få din baby att sova i vagnen? Jag försöker med att lägga honom där när han sover och så vaggar jag vagnen långsamt. Men det går bara 10-15 min max, innan han är vaken och gråter.
 
Gick riktigt bra. 10 min till att diskutera hur de kunnat bli såhär (inget svar finns) och lite allmän "inskrivning" lite pekpinnar över att jag inte tar vitaminer.

Hb nere på 106 och blodtryck på 138/98 (kan vara lite stress där, men skall följas med) magen 30 cm så på övre linjen (vecka 30+0) idag, men stämmer då in på att jag skulle kunna vara i vecka 30+5 som de gissar på ultraljudet, de vill dock inte ändra datum. Vikten kollades men utan att jag fick reda på efter önskemål, inga problem. Du blundar och jag säger när de är klart.

Verkar dock ha lite för mycket fostervatten, men inte så att hon tyckte de var farligt (har inbokat extra ultraljud tills i morgon sedan innan)

Fick även redan på vad jag skall reagera på om de skulle vara så att moderkakan lossar (kan hända vid min diagnos, inte fått sådan info innan vad jag skall reagera på)
HEJA-HEJA-HEJA!
Härligt att höra! det måste kännas som en otrolig lättnad för dig att tillslut "bli sedd" som du borde blivit från början!
 
Hej på er igen!
Jag har fått vår lille pojke nu! :bump::love:
Jag blev igångsatt och det tog lång tid från start tills slut. 3,5 dygn, närmare bestämt. Men nu är han här iaf och allt gick bra, trots mina rädslor för allt som kan gå snett.
Jag klarade mig nästan helt från sömnad också, bara några stygn. :up:
Fast BM sade att hon tänkte klippa för det var för trångt och då fick jag panik. Skrek högt att hon inte får och hade ont i halsen efteråt. Tur jag hade mask på mig, annars hade de väl blivit lomhörda. De påstod efteråt att jag inte skrikit så högt, men jag var ju öm i halsen så det gjorde jag nog. :o Men det gick till slut utan klipp så det var bra att jag protesterade, fast de var förvånade. BM sade sedan att det var bra att hon inte klippt eftersom det funkade ändå.
De berättade att ibland fick de hämta öronproppar. :laugh:

Nu har vi varit hemma tre dygn, allt är helt fantastiskt!!:love::love:
Fast jag undrar hur någon mamma hinner något mer än servera mjölk?
Stort Grattis!
 
HEJA-HEJA-HEJA!
Härligt att höra! det måste kännas som en otrolig lättnad för dig att tillslut "bli sedd" som du borde blivit från början!
Jo verkligen skönt... Blev lite komiskt i väntrummet så klart kommer hon jag gått till innan och försökte kalla in mig...på efterkontroll O_o jag var ensam och så kom hon, heeej, ja då var de din tur... Öh, näää... Jo på efterkontroll alltså :banghead:

Off topic. Dags att sluta rida när man inte tänker komma NER från hästen??? Sålde sadeln i söndags så måst ju pröva en ny. Två varv skritt och bara att inse nä, detta går inte så fick "hoppa" av. Tur att de är en billig sadel så chansar och köper. Passar på hästen i alla fall
 
Hej på er igen!
Jag har fått vår lille pojke nu! :bump::love:
Jag blev igångsatt och det tog lång tid från start tills slut. 3,5 dygn, närmare bestämt. Men nu är han här iaf och allt gick bra, trots mina rädslor för allt som kan gå snett.
Jag klarade mig nästan helt från sömnad också, bara några stygn. :up:
Fast BM sade att hon tänkte klippa för det var för trångt och då fick jag panik. Skrek högt att hon inte får och hade ont i halsen efteråt. Tur jag hade mask på mig, annars hade de väl blivit lomhörda. De påstod efteråt att jag inte skrikit så högt, men jag var ju öm i halsen så det gjorde jag nog. :o Men det gick till slut utan klipp så det var bra att jag protesterade, fast de var förvånade. BM sade sedan att det var bra att hon inte klippt eftersom det funkade ändå.
De berättade att ibland fick de hämta öronproppar. :laugh:

Nu har vi varit hemma tre dygn, allt är helt fantastiskt!!:love::love:
Fast jag undrar hur någon mamma hinner något mer än servera mjölk?

Stort grattis!!! :love:
Ang hinna mer än agera mjölkbar så har jag hört att det här med sjal ska vara himla bra. Så jag har beställt en bebis som kommer gilla sjalen så jag kan få iaf en hand fri och mina båda fötter rörliga.
 
Jo verkligen skönt... Blev lite komiskt i väntrummet så klart kommer hon jag gått till innan och försökte kalla in mig...på efterkontroll O_o jag var ensam och så kom hon, heeej, ja då var de din tur... Öh, näää... Jo på efterkontroll alltså :banghead:

Off topic. Dags att sluta rida när man inte tänker komma NER från hästen??? Sålde sadeln i söndags så måst ju pröva en ny. Två varv skritt och bara att inse nä, detta går inte så fick "hoppa" av. Tur att de är en billig sadel så chansar och köper. Passar på hästen i alla fall
Jag provred ny dressyrsadel tidigare, ingen hit! Kunde inte sitta vettigt i någon dressyrsadel, har ju bara ridit i hoppsadel hela graviditeten vilket jag ju inte ens kan rida i i vanliga fall.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 051
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 454
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 613
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp