Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

Vi hade maximal otur med en av hästarna, pga av graviditeten har de bara gått i hagen hela sommaren (flera ha, så de har roligt i hagen) och den ena har blivit jättetjock! Så tjock har hon aldrig varit förut och nu fick hon fång på alla fyra. Så en vecka innan igångsättning blev det jour-veterinär och boxvila med butta. Inte lätt att sköta det med en liten som vill amma varje timme och som vaknar och gråter om jag lämnar honom.
@MikaTela huur gör du för att få din baby att sova i vagnen? Jag försöker med att lägga honom där när han sover och så vaggar jag vagnen långsamt. Men det går bara 10-15 min max, innan han är vaken och gråter.

Oj vilken svår fråga.
Jag lägger ner honom och bonar om så lägger snutte på ena sidan huvudet och en filt på andra (så han myser med det).
Sen har han tyckt om vagnen hela tiden.
Han somnar alltid när vi går och då sover han oftast vidare särskilt om det fortsätter vara ljud runt.
 
Stort grattis!!! :love:
Ang hinna mer än agera mjölkbar så har jag hört att det här med sjal ska vara himla bra. Så jag har beställt en bebis som kommer gilla sjalen så jag kan få iaf en hand fri och mina båda fötter rörliga.
Tack!
Jag tror vår lille skulle gilla sjal. Han vill bli buren dygnet runt. Kan de även amma i sjalen?
Vi har en bärsele men det skall man inte använda i början va?
 
Tack!
Jag tror vår lille skulle gilla sjal. Han vill bli buren dygnet runt. Kan de även amma i sjalen?
Vi har en bärsele men det skall man inte använda i början va?
Stort grattis!!!
Jag känner mig också som en mjölkko. Förstår inte folk som hinner göra massa saker på dagen- de måste ha en bebis med annan mat- och sovrytm än vad min har. Vi sitter mest i soffan dagtid och ammar (varvat med lite promenader i vagnen och sömn)
Min bärsele (Ergobaby 360) har ett ilägg för nyfödda så den kan vi använda redan nu. Fungerar bra för att få händerna fria, men den hjälper föga när bebis vill äta hela tiden. Mjölkko var det ;)
 
Tack!
Jag tror vår lille skulle gilla sjal. Han vill bli buren dygnet runt. Kan de även amma i sjalen?
Vi har en bärsele men det skall man inte använda i början va?
Jag fick iaf med knytbeskrivning till min trikåsjal hur man kan testa att göra för att amma i den. Trodde innan att det funkade mest i vävd sjal men @Cocos kan nog svara på frågan skulle jag tro.
 
Åh, stort grattis @morgaine :bump::banana: Tänkte på det igår när jag såg listan och funderade över hur det går för dig!

Men hallå, alla man träffar på verkar tycka att det är så himla snart det är dags och både jag och sambon tycker att det är eeeeevigheter kvar! :angel: Vi håller på att längta ihjäl oss ju! Speciellt sambon, det är ju mitt första så jag har kanske behövt lite tid att ställa in mig, men sambon har ju redan 4 och han älskar allt som har med småbarn och bebisar att göra och det var ju 15 år sen sist ;)
BM höll iaf med om att det inte är såå himla snart som alla säger, det är ju 6 veckor kvar iaf. Vi går in i vecka 34 idag :)
 
Åh, stort grattis @morgaine :bump::banana: Tänkte på det igår när jag såg listan och funderade över hur det går för dig!

Men hallå, alla man träffar på verkar tycka att det är så himla snart det är dags och både jag och sambon tycker att det är eeeeevigheter kvar! :angel: Vi håller på att längta ihjäl oss ju! Speciellt sambon, det är ju mitt första så jag har kanske behövt lite tid att ställa in mig, men sambon har ju redan 4 och han älskar allt som har med småbarn och bebisar att göra och det var ju 15 år sen sist ;)
BM höll iaf med om att det inte är såå himla snart som alla säger, det är ju 6 veckor kvar iaf. Vi går in i vecka 34 idag :)

Jag var nyss i v 34 tycker jag, så jag tycker att det har gått fort! V 40 nu :)

Bebis är helt hysterisk i magen. Försöker pressa ut huvudet genom magen så hårt att sambon här hemma är övertygad om att hon tryckt sig ut självmant om hon legat åt rätt håll :D
Magen ser helt bisarr ut när hon drar igång.
 
Ultraljud idag igen. Huvudet ner och fötterna upp. 1600g så följer sin kurva, nått värde blev på mittlinjen denna gång i stället för på översta som tidigare, glömde vilket. Ligger raklång ännu. Fick 10+ på babyn. Fråga om fostervattnet då barnmorskan i går tyckte de kändes mycket, men var inte alarmerande tydligen. Inget att oroa sig för. Nytt ultraljud om fyra veckor.
 
Trött på spända och krampande muskler i kroppen då jag inte får äta mina mediciner. Så slängde just in 700 mg magnesium (har ätit den dosen innan graviditet utan problem) toppade med D-vitamin och kalk. Så svårt att komma ihåg piller

Hb är ju nere på 109 nu och feritin var katastrofala 11 (15-150 är gränsen här) så blir väl att knata iväg efter järntabletter nu
 
Oj, hur orkade du med det i flera månader?!
Vi har samma med ena örat fast nästa vecka. Hoppas det bara var fosterfett ivägen för båda våra små :)

Inatt fick vi sova rätt bra. Sambon fick fem timmar sammanhängande sömn, sen tog han två timmar på soffan med bebis så jag fick sova lite :heart

Jag vet nog inte riktigt själv ens. Man orkar för att man inte har så mkt att välja på antar jag. :cool:


Besöket gällande lillemans hörsel idag gick bra. Han fick godkänt och hör bra på båda öronen. :)
Mindre kul var att vi fick uppsöka akuten nu på kvällen. Lillen har varit snuvig ett par dagar för storasyster åkte såklart på en förkylning som smittade ner den lilla. Nu på kvällen blev det riktigt tufft med andningen för honom pga av täppan så ringde 1177 för att fråga vad man får ge honom när han är så liten men de tyckte vi skulle åka in för en koll så han inte åkt på något allvarligare eftersom han inte är mer än 2 1/2 vecka.
Allt såg bra ut men svullen som bara den i näsan så vi fick avsvällande näsdroppar han ska få 4 ggr per dag och så ska vi droppa koksaltlösning ofta.
Trodde väl inte det var någon fara, men skönt att få kolla och skönt att få hjälp med lite näsdroppar så vi alla kan få sova bättre. :)
 
@morgaine Det är ganska vanligt att barn inte kan sova i vagnen om den inte körs. Dvs det räcker inte bara med att vagga den. Jag la ner vår flicka när hon var vaken. Sen somnade hon ganska fort. Körde en lång runda och ställde sedan vagnen. Då kunde hon forts sova ca 10-15 min till. Men var vagnen i rörelse så vaknade hon oftast inte förrän hon var hungrig igen. I övrigt kunde hon bara sova på mig under de första månaderna.
 
Skriver inte så mycket här men läser aktivt :).
STORT grattis till er som redan fått era guldklimpar :love:

Här känner jag hur paniken börjar stiga, hur fixar man detta? Jag vet ingenting, till saken hör väl att jag haft/har en graviditetsdepression som gjort att jag kanske inte vågat glädjas och förbereda mig. Så nu när jag äntligen mår lite bättre får jag panik över att känna att jag inte är redo..
Hur har ni förberett er? :)
Jag har ju fortfarande lite tid på mig, är i v30.
 
Skriver inte så mycket här men läser aktivt :).
STORT grattis till er som redan fått era guldklimpar :love:

Här känner jag hur paniken börjar stiga, hur fixar man detta? Jag vet ingenting, till saken hör väl att jag haft/har en graviditetsdepression som gjort att jag kanske inte vågat glädjas och förbereda mig. Så nu när jag äntligen mår lite bättre får jag panik över att känna att jag inte är redo..
Hur har ni förberett er? :)
Jag har ju fortfarande lite tid på mig, är i v30.
Vad skönt att du mår bättre! Jag förberedde mig inte så mycket mer än att se till att de saker som behövs finns hemma och läsa lite allmänt. 1177 har massor av bra info som känns mer tillförlitlig och dyker upp oavsett vad man googlar på typ. Nu när jag sitter här med mitt första barn känns det som att man aldrig kan förbereda sig på allt ändå och att man lär sig hur ens eget barn fungerar längs med vägen :) Du kommer vara världens bästa mamma till just ditt barn!
 
Vad skönt att du mår bättre! Jag förberedde mig inte så mycket mer än att se till att de saker som behövs finns hemma och läsa lite allmänt. 1177 har massor av bra info som känns mer tillförlitlig och dyker upp oavsett vad man googlar på typ. Nu när jag sitter här med mitt första barn känns det som att man aldrig kan förbereda sig på allt ändå och att man lär sig hur ens eget barn fungerar längs med vägen :) Du kommer vara världens bästa mamma till just ditt barn!
Tack för dina fina ord, jag är expert på att ha för höga krav på mig själv. Så dina ord hjälper mycket :). Ska försöka att bara njuta sista tiden och ta det som det kommer!
 
Så kom han till slut, lille Alfons. Likt Stålmannen kom han flygandes med näven först men även det gick tydligen bra :heart

Augusti
25/8 - Pollyhopp, 28 år, första barnet, pojke, Ludwig, född 24/8 3600 g & 49 cm
28/8 - fritz_92, 23 år, första barnet, Isabella, född 26/8 3320 gram och 51 cm
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, 29 år, andra barnet, pojke, Ante, född 26/8. 3580 gram och 51 cm
7/9 - AVB, första barnet
10/9 - ls, första barnet, 28 år Alfons född 14/9 3900 gram och 50 cm
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
20/9 - sona
21/9 - viadukt, 29 år, första barnet, flicka

Oktober
24/10 - HeleneK, 35 år, första barnet, flicka
25/10 - Ms_Antrop, 31 år, första barnet (sambons femte), flicka
31/10 - Ravishing, 26 år, första barnet, pojke

November
7/11 - pajaztar, 31 år, första barnet
12/11 - tabasco, första barnet, 27 år, flicka
15/11 - Terqa, andra barnet, 33 år, Flicka
22/11 - vinkelina, första barnet 32 år
24/11 - Jast87, andra barnet, 28 år
25/11 - Lillstrumpa, första barnet, 29 år
 
Igår kom vårt lilla hjärta till världen med planerat snitt. Allt gick superbra. Hon fightades stenhårt för att stanna i magen och gallskrek direkt när hon kom ut. Jag är superpigg och bara avgudar vår fina dotter! Hon verkar även vara en fena på det här att snutta tutte :up:

Augusti
25/8 - Pollyhopp, 28 år, första barnet, pojke, Ludwig, född 24/8 3600 g & 49 cm
28/8 - fritz_92, 23 år, första barnet, Isabella, född 26/8 3320 gram och 51 cm
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, 29 år, andra barnet, pojke, Ante, född 26/8. 3580 gram och 51 cm
7/9 - AVB, första barnet
10/9 - ls, första barnet, 28 år Alfons född 14/9 3900 gram och 50 cm
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
20/9 - sona
21/9 - viadukt, 29 år, första barnet. E (flicka) född 15/9 3100g och 49cm.

Oktober
24/10 - HeleneK, 35 år, första barnet, flicka
25/10 - Ms_Antrop, 31 år, första barnet (sambons femte), flicka
31/10 - Ravishing, 26 år, första barnet, pojke

November
7/11 - pajaztar, 31 år, första barnet
12/11 - tabasco, första barnet, 27 år, flicka
15/11 - Terqa, andra barnet, 33 år, Flicka
22/11 - vinkelina, första barnet 32 år
24/11 - Jast87, andra barnet, 28 år
25/11 - Lillstrumpa, första barnet, 29 år
 
@Is Stort grattis!! :love:

@Lillstrumpa jag mådde ju skit till v32 ungefär, då jag fick snitt bokat. Efter det var verkligen allt annorlunda och jag har känt att jag hunnit förbereda mig och ta till mig henne där inne i magen. Får du hjälp?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 059
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 454
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 613
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp