Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

BM-besök idag, inga konstigheter. Magen följer kurvan helt enligt skolboken. Hjärtljuden lät bra och bebis låg med huvudet ner och fötterna upp.

Vi har varit på föräldrautbildning också, inga sensationer men rätt så trivsamt och nog nyttigt för maken.
 
Vet inte om jag drabbats av foglossningar, eller har en inflammation i vänster höft. Kommit smygande sedan i går. Bara på vänster sida. Tar inte ont om jag går/står eller sitter, men om jag lägger över vikten på de benet, och sedan byter över till de andra "väver" så hugger de till nått grymt. Känns som att om jag skulle trycka till punkten ordentligt (typ naprapat) skulle de släppa
 
Vet inte om jag drabbats av foglossningar, eller har en inflammation i vänster höft. Kommit smygande sedan i går. Bara på vänster sida. Tar inte ont om jag går/står eller sitter, men om jag lägger över vikten på de benet, och sedan byter över till de andra "väver" så hugger de till nått grymt. Känns som att om jag skulle trycka till punkten ordentligt (typ naprapat) skulle de släppa
De låter som foglossning. Va precis så jag kände i början, att man liksom skulle vilja klicka till nått till rätta så skulle de släppa.... Men sedan vart der bara värre. Ta det lite lugnt någon dag så kanske du kan "mota det i dörren" mitt vart mycket bättre när jag drog ner på takten och slutade med hundpromenaderna.
 
De låter som foglossning. Va precis så jag kände i början, att man liksom skulle vilja klicka till nått till rätta så skulle de släppa.... Men sedan vart der bara värre. Ta det lite lugnt någon dag så kanske du kan "mota det i dörren" mitt vart mycket bättre när jag drog ner på takten och slutade med hundpromenaderna.

Helg nu så blir lite lugnare ;) känner inte av de när jag går utan mera om kag skiftar tyngt på benen/står tokigt. Men inte kan man kanske klaga när man börjar närma sig vecka 32.

Insåg att jag har 10!!!!! Arbetsdagar kvar att jobba
 
Stort grattis till er båda @Is och @viadukt !

@viadukt:
Tack, jag får hjälp :). Tack vare det börjar jag må bättre och kunna börja glädjas! Har en underbar barnmorska och en bra psykolog på MVC. Fick besked om att graviditetspenningen gick igenom så nu har jag bara ca 3 pass kvar att jobba, så skönt!
 
Puh, var tydligen värre än väntat. Mannen bekände idag att han spelat bort nästan alla sina besparingar och har i princip bara senaste månadslönen kvar. Akutåtgärd är att alla pengar från vårt gemensamma konto är överfört på mitt privata samt att han tömde sitt konto till mitt privata. Jag har nu även hans bankkort och koder till internetbanken, så behöver han pengar måste han gå via mig. Tur i oturen att de kom upp nu och går att fixa, minus att de pengarna var reserv för vintern. Kommer bli tufft mentalt att ta itu med (han skall söka hjälp)
 
Puh, var tydligen värre än väntat. Mannen bekände idag att han spelat bort nästan alla sina besparingar och har i princip bara senaste månadslönen kvar. Akutåtgärd är att alla pengar från vårt gemensamma konto är överfört på mitt privata samt att han tömde sitt konto till mitt privata. Jag har nu även hans bankkort och koder till internetbanken, så behöver han pengar måste han gå via mig. Tur i oturen att de kom upp nu och går att fixa, minus att de pengarna var reserv för vintern. Kommer bli tufft mentalt att ta itu med (han skall söka hjälp)


Jisses. Hur upptäckte du det?
 
Han berättade och ville ha hjälp. Borde röra sig om summor på motsvarande 10-15000 kr så inga enorma belopp.

Men känslan är, hur löser vi detta så att de inte blir värre

Vilken tur att han kom och berättade självmant än att han kände att han behövde ljuga om det. Dock jobbig situation :(.
 
Han berättade och ville ha hjälp. Borde röra sig om summor på motsvarande 10-15000 kr så inga enorma belopp.

Men känslan är, hur löser vi detta så att de inte blir värre

Vilken tur att han berättade. Och första steget är väl taget i och med att han ska/har sökt hjälp. Skickar en stor kram till er!
 
Vilken tur att han berättade. Och första steget är väl taget i och med att han ska/har sökt hjälp. Skickar en stor kram till er!

Blir en del att ta tag i nu. Har ju märkt att han mår dåligt men kunde nog aldrig gissa att de var detta som var boven. Nu har han ingen återkomst till pengarna i alla fall.

På ett personligt plan känner jag att nää äää. Orkar inte med detta. Tanken var ju att varva ner för min del och inte få en massa extra ansvar
 
Blir en del att ta tag i nu. Har ju märkt att han mår dåligt men kunde nog aldrig gissa att de var detta som var boven. Nu har han ingen återkomst till pengarna i alla fall.

På ett personligt plan känner jag att nää äää. Orkar inte med detta. Tanken var ju att varva ner för min del och inte få en massa extra ansvar
Har ni stoppat swish också :idea:

Mvh Miks
 
  • Gilla
Reactions: Is
Helg nu så blir lite lugnare ;) känner inte av de när jag går utan mera om kag skiftar tyngt på benen/står tokigt. Men inte kan man kanske klaga när man börjar närma sig vecka 32.

Insåg att jag har 10!!!!! Arbetsdagar kvar att jobba

Från början kände jag det också mest i vissa rörelser. Inte så mycket vid promenader osv men det kom eftersom och tillslut insåg jag att de hade samband med promenaderna inte bara för att det började smärta även i sådan monoton rörelse som promenad utan för att det typ smärtade i nästan alla rörelser en eller två dagar EFTER en långpromenad.
Men så va det med allt, kände aldrig direkt under själva rörelsen att " oj det här ska jag inte göra" utan kunde istället börja gråta av smärta ett dygn senare.

Men ja v. 31 får man nog acceptera lite foglossningar:D mina bakfogar vart dock extremt mycket bättre sista månaden men framfogen har jag kämpat en hel del med men den smärtan var mer konstant och därför mer lätthanterlig jämtimot bakfogana som tillslut blev som om jag fick kraftiga piskrapp så benen ville vika sig. Och det kunde komma helt utan förvarning.
 
Blir en del att ta tag i nu. Har ju märkt att han mår dåligt men kunde nog aldrig gissa att de var detta som var boven. Nu har han ingen återkomst till pengarna i alla fall.

På ett personligt plan känner jag att nää äää. Orkar inte med detta. Tanken var ju att varva ner för min del och inte få en massa extra ansvar
Skickar några kramar men bra att det kom upp till ytan nu och inte om några år iaf om man ska va sådan.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 764
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 827
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 848
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp