Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2017 del 2

vi fajtas fortfarande med alltför många dåliga nätter, det tar musten ur en och det är inte alls roligt att vara föräldraledig.. jag hade hundra gånger hellre jobbat (och fått sova). Ungefär varannan natt vill hon inte sova alls... I natt somnade hon först kl 04, ingenting duger eller hjälper... Jag blir tokig snart!!
Lider med er! Både att inte få sova och att inte kunna hjälpa dem när det uppenbart är något som stör. Ni har säkert provat det mesta men, bad? Massage? Bära i sele eller sjal? Utöver tipsen ni fått av de andra.
Hoppas det lugnar ner sig snart!
 
Vissa morgnar är helt klart jobbigare än andra. Igår sov lillasyster 7h i sträck i nestet. Ammade i sängen vid sju medan storebror tittade lite på Bolibompa. Sen somnade lillasyster om, vi åt frukost och fixade i ordning oss och jag la bara över henne i vagnen när vi skulle gå.

Idag not so much :p Bebis sov oroligt och ville inte lugga själv alls. Båda vaknade vid halv sju, lillasyster var väl inte jätteimponerad av att följa med storebror på toa. Sen var det gnäll från alla håll och kanter. Hon var egentligen jättetrött men väcktes gång på gång av storebror som skulle leka med henne. Missnöjd bebis och missnöjd 2-åring :p

Slutade med att jag packade ner dem i varsin åkpåse i vagnen och gick en halvtimmes "omväg" till förskolan.

Nu har vi varit och storhandlat. S sover väl ikapp den kaosiga morgonen och jag försöker ta igen natten med kaffe ;)
Jag har nog sagt det innan, men det tål att upprepas! Sjukt imponerad av er som har flera små där hemma :up:
Vi har hela tiden tänkt att två är lagom. Men sedan läser jag något sådant eller funderar på hur vardagen skulle se ut med två småttingar och känner mest :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
 
Ikväll har L badat med pappa. Det brukar bli ungefär en gång i veckan och han älskar det!:D
Ligger och tittar på pappa med stora ögon, ler och sprattlar:love:
 
Jag har nog sagt det innan, men det tål att upprepas! Sjukt imponerad av er som har flera små där hemma :up:
Vi har hela tiden tänkt att två är lagom. Men sedan läser jag något sådant eller funderar på hur vardagen skulle se ut med två småttingar och känner mest :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Jag hade nog samma känsla som dig fram till första dagen hemma med båda ungefär :p
 
Man bara måste älska galenskapen i småbarnslivet :D

När min kusin var bebis somnade hon absolut bäst när dammsugaren var igång. De hade jätterent hemma :laugh:

Smart med dammsugare! Får testa det med :D

Inatt har bebis sovit mestadels i sin egen säng, så skönt :up: Vaknade 05.30 och ser snart ut att vilja sova lite till, underbart!
 
Åh inatt hade vi nog kunnat lyckas med en "all-nighter" om mamman tänkt sig för lite :angel:
Gick och la oss vid 21.30, jag vaknar kl 03.30 och av ren vana går jag för att byta på bebis. Vi blinkar lika trötta båda två i badrummet. Öppnar blöjan, och den är helt torr!:eek:
Jaha, förlåt bebis, vi går och lägger oss igen då :o
Nu är kl 08.30 snart och vi har myst lite i sängen och bebis har somnat om, så jag hinner förhoppningsvis tända kaminen, klä på mig och plocka fram frukost :D
 
Det posetiva överväger det negativa med fler barn :)

Här sover Ida bra pa nätterna, istället är det 3,5aringen som väcker mig 100 ganger varje natt.
Nu ska vi aka till barnläkare, tror Ida ska fa sina första vaccinsprutor idag. Rota ska hon fa iaf, förra gangen fick hon jätteont i magen av rotavaccinet. Ser inte fram emot det men det är ett nödvändligt ont.
 
Det posetiva överväger det negativa med fler barn :)

Här sover Ida bra pa nätterna, istället är det 3,5aringen som väcker mig 100 ganger varje natt.
Nu ska vi aka till barnläkare, tror Ida ska fa sina första vaccinsprutor idag. Rota ska hon fa iaf, förra gangen fick hon jätteont i magen av rotavaccinet. Ser inte fram emot det men det är ett nödvändligt ont.
Gillar första delen, men inte vakna nätter och magont såklart!
 
Det posetiva överväger det negativa med fler barn :)

Här sover Ida bra pa nätterna, istället är det 3,5aringen som väcker mig 100 ganger varje natt.
Nu ska vi aka till barnläkare, tror Ida ska fa sina första vaccinsprutor idag. Rota ska hon fa iaf, förra gangen fick hon jätteont i magen av rotavaccinet. Ser inte fram emot det men det är ett nödvändligt ont.

E fick blod i avföringen ca en vecka efter andra dosen av rota-vaccinet. Dock helt opåverkad för övrigt som tur var. Det var ganska vanligt tydligen.

Hoppas Ida slipper få ont denna gången!
 
Det är inte lätt att sova hela familjen i samma säng. Bebis vill äta och storebror vill att mamma ska hålla armen runt honom..
Jag får dessutom inte sova ärmlöst för sonen då han behöver min ärm att pilla på. Inatt tog jag av mig tröjan då det blev så varmt och slängde ner mot fotändan, vem kryper inte dit och hämtar den direkt och ger till mamma så hon kan sätta på sig den igen? :meh:
 
Det är inte lätt att sova hela familjen i samma säng. Bebis vill äta och storebror vill att mamma ska hålla armen runt honom..
Jag får dessutom inte sova ärmlöst för sonen då han behöver min ärm att pilla på. Inatt tog jag av mig tröjan då det blev så varmt och slängde ner mot fotändan, vem kryper inte dit och hämtar den direkt och ger till mamma så hon kan sätta på sig den igen? :meh:

Åh vi har det precis likadant. Eller storebror börjar natten i egen säng men kommer alltid in till oss. Han ska ligga klistrad mot mig så ofta har maken 120 cm av sängen och barnen och jag 60 :p Ibland funkar det om mannen fångar upp sonen när han kommer och lägger honom på andra sidan sig men inte alltid. Sonens nya grej är att ligga och borra in sina fötter innanför mina pyjamasbyxor. Inte jätteskönt :p
 
Det är inte lätt att sova hela familjen i samma säng. Bebis vill äta och storebror vill att mamma ska hålla armen runt honom..
Jag får dessutom inte sova ärmlöst för sonen då han behöver min ärm att pilla på. Inatt tog jag av mig tröjan då det blev så varmt och slängde ner mot fotändan, vem kryper inte dit och hämtar den direkt och ger till mamma så hon kan sätta på sig den igen? :meh:
Haha:D Försök inte luras, mamma!
Här är det ju än så länge ”bara” jag, sambon, bebis och 6,5 kg hund (som inte ska sova i sängen, men sambon har sällan hjärta att be henne gå ner så hon kryper in under hans täcke. Är ju inte dummare än att hon vet hur hon ska få sin vilja fram:p).
Tror hunden tar störst plats, hon sparkar på sambon så han flyttar åt vårt håll och då följer hon efter, vill ligga näääära, under täcket så hon nästan kvävs:up:
 
Försäkringskassans hemsida :banghead:
Har tidigare läst två olika alternativ för att bevara SGI efter första barnet: att vara gravid med syskon inom 18 mån men även inom 1 år och 9 mån efter att första barnet fötts eller att barn nummer två föds inom 2 år från första.
Så det är ju lite olika bud... Nu hittar jag inget på FKs sida bara för att jag letar efter just det, såklart! Någon som hittar eller vet?
 
Försäkringskassans hemsida :banghead:
Har tidigare läst två olika alternativ för att bevara SGI efter första barnet: att vara gravid med syskon inom 18 mån men även inom 1 år och 9 mån efter att första barnet fötts eller att barn nummer två föds inom 2 år från första.
Så det är ju lite olika bud... Nu hittar jag inget på FKs sida bara för att jag letar efter just det, såklart! Någon som hittar eller vet?

Barn nummer 2 beräknad födelse senast 2 år och 6 månader efter första barnets födelse.

Hälsar hon som hade andra barnet beräknat 2 år, 6 månader och 1 dag efter andra barnets födelse ;)
 
Haha:D Försök inte luras, mamma!
Här är det ju än så länge ”bara” jag, sambon, bebis och 6,5 kg hund (som inte ska sova i sängen, men sambon har sällan hjärta att be henne gå ner så hon kryper in under hans täcke. Är ju inte dummare än att hon vet hur hon ska få sin vilja fram:p).
Tror hunden tar störst plats, hon sparkar på sambon så han flyttar åt vårt håll och då följer hon efter, vill ligga näääära, under täcket så hon nästan kvävs:up:

Hundar alltså :laugh::love:
Den ena av våra planerade hundar kommer inte få plats i sängen hur mycket den än vill. Undrar hur vi kommer klara det utan dåligt samvete. Annars får vi trycka ihop två 180/210 sängar:cautious:
 
Barn nummer 2 beräknad födelse senast 2 år och 6 månader efter första barnets födelse.

Hälsar hon som hade andra barnet beräknat 2 år, 6 månader och 1 dag efter andra barnets födelse ;)
Går de stenhårt på planerad födelse då?:angel: Vore ju bra för dig om bebis ville ut lite tidigare annars :D
Men då är det lite längre tid än jag trodde i alla fall, skönt!
 
Hundar alltså :laugh::love:
Den ena av våra planerade hundar kommer inte få plats i sängen hur mycket den än vill. Undrar hur vi kommer klara det utan dåligt samvete. Annars får vi trycka ihop två 180/210 sängar:cautious:
Har de aldrig lärt sig sova i sängen så lär de ju inte sakna det:angel: Vår skulle absolut inte vara i soffa eller säng sa sambon när vi köpte valp. Nu är han den största suckern när valpögonen kommer fram och ber om något. Hund vet preciiiis hur hon ska få husse dit hon vill :p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 575
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 308
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 498
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 636
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp