Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
2,7 är väldigt lågt och låter inte alls normalt? Ät du säker att det inte var 5,7?

Mm jag är säker. Kommenterade att det var lågt till hon som tog proverna och hon sa "ja du borde nog äta något snart" typ :p Barnmorskan höll med om att det var lågt men kommenterade det inte mer så jag antog att det inte var alltför ovanligt. Jag mådde bra om än lite hungrig.
Men tog ett extra blskr igår kväll på jobbet som låg på 5,0 så borde inte vara något att oroa sig för tänker jag? :)
 
Skulle varit kubtest idag men bebis va lite liten (min BM hade visst haft lite bråttom att skicka oss på det) så vi får åka tillbaks den 2/5 för nytt ul och kub. Men bebisen va pigg som en mört och sprattlade som bara den:love:
Å lite lyxigt att få se den lille två gånger! Vilken vecka är du i?
 
Å lite lyxigt att få se den lille två gånger! Vilken vecka är du i?
Är v12. 11+3 enl sista mensen men bebisen va lite liten för att göra alla mätningar för kub. Så hon va tveksam till om jag va i den veckan men Sammy va också liten för veckan i början av graviditeten så jag skulle tro att det är likadant nu.
Jag kommer väl göra typ 7-8ul till så jag får se bebis mkt.
 
Är v12. 11+3 enl sista mensen men bebisen va lite liten för att göra alla mätningar för kub. Så hon va tveksam till om jag va i den veckan men Sammy va också liten för veckan i början av graviditeten så jag skulle tro att det är likadant nu.
Jag kommer väl göra typ 7-8ul till så jag får se bebis mkt.
Då är vi väldigt nära varandra :) Jag är i 11+6 idag och ska på KUB tisdag nästa vecka :) Ska bli spännande och se bebis.
 
Alltså, finns det någon mysigare än fosterrörelser :love:!? Särskilt på kvällarna är lillebror som en cirkusartist och maken sitter med handen på min mage och fascineras över hur mycket 250 gram bebis kan märkas av. Eftersom jag vet hur extremt tuff den sista delen av graviditeten kan bli om jag får hepatos den här gången också passar jag på att njuta nästan patetiskt mycket nu :angel:.
 
Alltså, finns det någon mysigare än fosterrörelser :love:!? Särskilt på kvällarna är lillebror som en cirkusartist och maken sitter med handen på min mage och fascineras över hur mycket 250 gram bebis kan märkas av. Eftersom jag vet hur extremt tuff den sista delen av graviditeten kan bli om jag får hepatos den här gången också passar jag på att njuta nästan patetiskt mycket nu :angel:.
Jag längtar tills jag också kan känna rörelser :):love:
 
Åh jag vill också känna fosterrörelser! Tycker att jag känner lite fladder där inne, men inte mycket mer än så. Gissar att det är moderkakan i framvägg som dämpar. Vecka 19 (18+2) idag.
Besök hos BM på onsdag, hoppas få höra hjärtljud då!
 
Sitter och myser i soffan med en kopp koffeinfritt kaffe :) Har haft såå ont i fogarna igår kväll och inatt så nu behöver jag lite återhämtning. Blev nog lite mycket aktivitet igår, men det är ju så härligt att vara ute och igång i det här underbara vädret :love: Började fredagen med ett jympapass, sen blev det en promenad på stan med sonen i vagn. Väl hemma så krattade jag löv (det var nog inte så smart) och försökte hugga lite ved, men det tog emot så det blev inte så mycket. Skulle verkligen behöva fortsätta kratta gården, men ska nog se till att ta det lugnt idag. Kanske gå till nån lekpark med sonen. Så svårt att fatta att han ska bli storebror, världens bästa lilla kille :heart
 
@Höstbebis18 Låter som att återhämtning är en bra plan för dagen! Förstår att det måste vara svårt att låta bli att vara aktiv i det fantastiska vädret, jag hade sådan tur att jag kunde hålla en föreläsning utomhus igår, så att jag slapp sitta inne i en skolsal hela dagen. Och kvällen blev helt underbar med grillning och sällskapsspel.

Sista dagen på vecka 20 idag, så i morgon är vi halvvägs igenom graviditeten. Ska lite rituellt nästan springa mitt sista pass på 15 km idag. Det känns fortfarande bra att springa, men tänker ändå att jag vill vara försiktig med bäckenbotten och att det kan vara dags att trappa ner gradvis de närmaste veckorna. I morgon ska jag fira att vi kommit halvvägs med att köpa mina första gravidkläder! Märker att jag får gå och dra i mina tröjor, kan nog vara dags att skaffa längre :idea:.
 
September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
19/9 - Höstbebis18, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Septemberbebis, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
25/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
1/11 Olina, 33 år, andra barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
13/11 Lilies, 29 år, första barnet


Ändrat datum efter rul. Tror jag fick med den senaste listan.
 
Vi var på vårt första ultraljud idag! :love: Vad underbart härligt det var att se att där fanns ett levande litet foster med tickande hjärta och sprattlande ben och armar där inne :love:
5 cm lång tyckte jag hon sa och hon beräknade att jag var på 11+4 istället för 11+0. Allt såg bara fint ut!

Så nu är jag redo att berätta för hela familjen o alla vänner, några nära vänner vet redan. + I lördags blev jag kidnappad till min möhippa och då var det också några uppmärksamma vänner som började fatta starka misstankar (jag har alltid varit väldigt förtjust i fest och dricka tidigare så det var inte helt lätt att tacka nej till alla drinkar och shots på ett smidigt... ;)).

Men vad kul det var att få se det lilla livet! :heartbump::bump:
 
Just det, det känns som den här förlamande tröttheten till stor del är över för nu! Känner mig mycket mer som vanligt. Inte lika mycket molvärk heller, det kan komma lite då och då men allt mer sällan. Samma med tröttheten. Orkade till och med festa med bra energi till klockan 3 på natten på min möhippa :D Brösten känns fortfarande annorlunda men inte riktigt så superömma som tidigare.
Allt känns överlag väldigt bra just nu :love:
 
Vi var på vårt första ultraljud idag! :love: Vad underbart härligt det var att se att där fanns ett levande litet foster med tickande hjärta och sprattlande ben och armar där inne :love:
5 cm lång tyckte jag hon sa och hon beräknade att jag var på 11+4 istället för 11+0. Allt såg bara fint ut!

Så nu är jag redo att berätta för hela familjen o alla vänner, några nära vänner vet redan. + I lördags blev jag kidnappad till min möhippa och då var det också några uppmärksamma vänner som började fatta starka misstankar (jag har alltid varit väldigt förtjust i fest och dricka tidigare så det var inte helt lätt att tacka nej till alla drinkar och shots på ett smidigt... ;)).

Men vad kul det var att få se det lilla livet! :heartbump::bump:
Vi har ul för kub imorgon :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 918
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 240
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 255
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 870
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • Ni som flyttat långt..
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp