Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, vad jobbigt det är att inte veta :nailbiting:.
Den mensliknande smärtan var bara en kort stund, den har gått över.
Rimligtvis borde väl smärtan komma innan blödning vid missfall?
Blodet är väldigt klart och tunt, inga klumpar än. Dock tyckte jag att det var rätt mycket blod. Hela trosgrenen, men inte blött igen så jag hade nått i sängen. Och nu verkar det komma lite i taget men klarar mig på ett tunt trosskydd än. :(
 
Jag är nu i v 7+0, var till barnmorska idag för hälsosamtal och info. Kändes bra, känns lite mer verkligt nu. :o Tog prov för TSH och de kollade urinen för att utesluta en ev UVI. Nästa besök för "riktig" inskrivning om 3 veckor, å då kommer sambon me. Då blir det ny BM eftersom den jag träffade nu är höggravid ;) den nya har jag träffat tidigare när jag gått för preventivmedel mm så det känns tryggt :)
 
Jag har också fått tid för inskrivning! 12/2 blir det, när jag är i vecka 10+2. Min barnmorska heter tydligen Gun. Känns som ett klassiskt barnmorskenamn :idea:.
 
@underensten Hoppas det inte är mf och att du får komma in imorgon och kolla. Förstår att du är orolig.

Här är det som tidigare, jag kräks en hel del och oroar mig fram och tillbaka huruvida det är ett levande friskt barn i magen. Har lite värk till och från men tror det mest är växtvärk. Tre veckor till kub-ultraljud och jag tror att jag kommer stå ut till dess. :)
 
@Samsas
Jag har en känsla av att det var ett missfall. Men jag har en vana att alltid se det värsta scenariot i dåliga situationer så hoppas att jag har fel.
Har inte blött sen imorse iaf. Känner mig lite skum i magtrakten, men det har jag ju gjort lite från och till innan så svårt att säga vad det står för.
Frågan är om de ens vill kolla upp det såhär tidigt, eller om jag bara får rådet att vänta två veckor och göra ett gravtest. Det kommer vara två sega veckor i så fall. Hoppas jag får komma in och göra ett vul, eller om de kan kolla på annat vis.
 
@Samsas
Jag har en känsla av att det var ett missfall. Men jag har en vana att alltid se det värsta scenariot i dåliga situationer så hoppas att jag har fel.
Har inte blött sen imorse iaf. Känner mig lite skum i magtrakten, men det har jag ju gjort lite från och till innan så svårt att säga vad det står för.
Frågan är om de ens vill kolla upp det såhär tidigt, eller om jag bara får rådet att vänta två veckor och göra ett gravtest. Det kommer vara två sega veckor i så fall. Hoppas jag får komma in och göra ett vul, eller om de kan kolla på annat vis.

Vet inte om det är till någon tröst men jag har blött tidigt i min graviditet. Mycket och med koagler. Både i v 4 och sen i v 8-9. Var så säker på att det var missfall i v 8. Vaknade flera gånger i blodbad.
Är nu i v 15 och har gjort 2 UL efter blödningarna och allt ser fint ut!

Att du blöder nu kommer dom inte kolla upp. Jag bokade privat VUL istället till slut för jag orkade inte undra mer. Känner man att man har samvete till det så kan man läsa på lite om utomkveds och sen påstå att man har dom symtomen, då kommer du få göra VUL............
 
Jobbigt med blödning @underensten . Jag förstår din oro, känner precis likadant själv :( Jag blödde dock flera gånger när jag var gravid med sonen och allt var bra trots det, han är fullt frisk. Så det måste inte vara missfall, även om jag förstår att du ställer in dig på det, det har jag också gjort. Innan min första graviditet hade jag ingen aning om att man kunde blöda under graviditeten utan att det var missfall, men i och med att jag då som sagt blödde flera gånger så läste jag på en hel del och pratade med 1177 och barnmorskor om saken och fick reda på att det tydligen inte är så otroligt ovanligt. Går inte alltid att säga varför man blöder heller. Mitt tips är att du bokar in ett privat VUL. Jättesvårt att få göra VUL via sin vanliga mottagning/landstinget enligt min erfarenhet. När jag bokade privat så ringde jag bara upp och sa att jag behövde ett VUL pga småblödningar och så kanske jag drog till med att jag var osäker på graviditetens längd.. Man kan ju göra VUL för att se hur långt gången man är, vilket ju är rätt viktigt att veta. Det där med att vänta och göra graviditetstest tycker jag låter väldigt osäkert, de kan ju visa att man är gravid långt efter ett missfall t ex.

Hoppas att allt visar sig vara bra och att det var en ofarlig blödning!
 
@Nattljus @Samsas
Tack för att ni delar med er.
Jag har tyvärr haft lite mensliknande känslor i magtrakten nu ikväll och har blött litegrann nu ikväll också.
Få se vad barnmorskan säger i morgon.
Har ingen aning om vart det finns privat gynmottagning här i närheten.
Vad ungefär landar ett sånt ultraljud på i kostnad?
 
Jobbigt med blödning @underensten . Jag förstår din oro, känner precis likadant själv :( Jag blödde dock flera gånger när jag var gravid med sonen och allt var bra trots det, han är fullt frisk. Så det måste inte vara missfall, även om jag förstår att du ställer in dig på det, det har jag också gjort. Innan min första graviditet hade jag ingen aning om att man kunde blöda under graviditeten utan att det var missfall, men i och med att jag då som sagt blödde flera gånger så läste jag på en hel del och pratade med 1177 och barnmorskor om saken och fick reda på att det tydligen inte är så otroligt ovanligt. Går inte alltid att säga varför man blöder heller. Mitt tips är att du bokar in ett privat VUL. Jättesvårt att få göra VUL via sin vanliga mottagning/landstinget enligt min erfarenhet. När jag bokade privat så ringde jag bara upp och sa att jag behövde ett VUL pga småblödningar och så kanske jag drog till med att jag var osäker på graviditetens längd.. Man kan ju göra VUL för att se hur långt gången man är, vilket ju är rätt viktigt att veta. Det där med att vänta och göra graviditetstest tycker jag låter väldigt osäkert, de kan ju visa att man är gravid långt efter ett missfall t ex.

Hoppas att allt visar sig vara bra och att det var en ofarlig blödning!
Man kan absolut ta gravtest någea gånger och se om de blir svagare om man inte får vul. Men man får ju vänta nån vecka förstås.
 
@Nattljus @Samsas
Tack för att ni delar med er.
Jag har tyvärr haft lite mensliknande känslor i magtrakten nu ikväll och har blött litegrann nu ikväll också.
Få se vad barnmorskan säger i morgon.
Har ingen aning om vart det finns privat gynmottagning här i närheten.
Vad ungefär landar ett sånt ultraljud på i kostnad?
Betalade 300 kr för privat vul (vanlig landstingskostnad).
Dock ser man ju inte ett ev hjärta hur tidigt som helst, därav att de brukar vilja göra först i mitten av 6+, hellre senare, för att vara säkra.
 
Jag har blött ännu mer idag och har haft "mensvärk" nästan hela dagen.
Jag kryper tillbaka till Vi som försöker-tråden och önskar er andra lycka till :)
 
September
5/9 Samsas, 32 år, andra barnet
8/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
16/9 - Höstbebis18, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.


Oktober

November
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 462
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
115 225
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
79 247
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 220
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp