Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
9+0 idag och enligt gravidappen kallas bebisen för ett foster i stället för embryo från och med nu. Får väl se det som en milstolpe :).

Mår fortsatt fruktansvärt illa hela dagarna, men har jobbat heltid den gångna veckan. I övrigt känns kroppen nästan som vanligt och träningen flyter på fint. Ska lägga in lite styrketräning ett par gånger i veckan nu har jag tänkt. Vill ju att kroppen ska må så bra som möjligt under och efter graviditeten.

Nu ska jag försöka intressera sonen för en kombinerad löp- och cykeltur (jag springer, han cyklar) att starta helgen med. Kan behöva muta honom med utökad speltid :angel:.
 
VUL imorgon, så nervös! Hoppas bara på att det finns nånting där.. levande.

Tycker inte att jag har så mycket graviditetssymptom, men det hade jag egentligen inte sist heller. Det kom mer och mer ju längre graviditeten fortskred. Har ju mått lite illa nu i några veckor, men ibland funderar jag på om jag inbillar mig, man kan ju verkligen konsten att överanalysera i alla fall :angel:
 
Håller tummarna stenhårt för dig i morgon @Höstbebis18 !

Här är illamåendet överjävligt vissa dagar. I morse var det rent vidrigt, men en löptur i snön piggade upp. Idag ska jag boka tid för NIPT. Ska bli skönt att få det avklarat, även om jag egentligen inte är så nervös för att det ska vara något kromosomfel.
 
Tack @Okeydokey!

Trist med illamåendet :/ Själv känner jag också av det just nu. Men spyr inte i alla fall. Har bara gjort det en gång hittills. Skönt att det släpper för dig när du motionerar. Jag tycker att det släpper lite om jag äter, men vill ju verkligen inte äta.. Har gått ner några kilo till nu..
 
Lycka till imorgon @Höstbebis18 :heart

Känt av lite mer illamående i helgen, ffa att jag inte känner mig sugen alls på vissa saker. Kött, potatis, ikväll även lax.. Men jobbigast av allt är att jag typ jämt känner mig hungrig, och då menar jag verkligen megahungrig! Brukar typ aldrig känna mig hungrig i vanliga fall :p Men kan inte äta så stora portioner.. så nu måste jag börja planera mitt ätande mer å tänka ut olika strategier. Hur tänker ni kring maten?
 
@maybebaby Maten är ett konstant problem här. Blir illamående om jag är hungrig och illamående när jag är mätt. Äter jag stora portioner känns det som om jag ska sprängas, äter jag för små måste jag äta fem minuter senare. Har jättesvårt att få till balansen och har redan gått upp två kilo i vikt. Har faktiskt lite svårt att acceptera det, men jobbar på det. Vill mest äta gelégodis och vit pasta för tillfället, ack så näringstätt och nyttigt :o.
 
Just sett ett tickande hjärta :heart
Så himla glad och lättad! Var verkligen illamående där i väntrummet och tänkte väl att jag blivit matförgiftad typ, men efter att läkaren bekräftat att det finns ett levande foster i rätt storlek (blev tillbakaflyttad två dagar, men det känns rimligt) så släppte det mesta. Nervositet alltså. Det här har nog tagit hårdare på mig än jag velat erkänna.
Så oerhört skönt att ha fått se det lilla pyret nu! Läkaren sa bara att småblödningar inte behöver vara någon fara, slemhinnorna är skörare under graviditet. Det vet jag ju egentligen, men det var skönt att hon sa det ändå!

Så, vecka 7+5 för mig idag, istället för 8+0. Känns helt okej! :D:heart
 
@Okeydokey: ja jag tänker mycket på dig eftersom du har stora besvär med illamående.. är det så att du måste spy? låter som att man får pröva sig fram å hitta strategier, man måste ju få i sig nåt liksom :p igår åt jag nudlar till lunch, blir nog d idag oxå. Köpte Läkerol igår, som jag kan stoppa i mun emellan måltiderna.. pratade med BM igår å hon rek. Seaband el postafen, men jag avvaktar att testa det för nu har jag ändå hyfsat kontroll.

@Höstbebis18: åh vad underbart! :heartlove:

Hur har ni det med fogarna? Jag har tyvärr känt av foglossning väldigt tidigt i denna graviditet :crazy: jobbar ca 15% som personlig assistent och efter sista passet har jag bestämt mig för att det blev det sista. Tråkigt men samtidigt är det ju som d är.. mitt andra jobb (80%) kan jag styra och anpassa på ett helt annat sätt. Har berättat för min kollega på detta jobb faktiskt, för att få stöd ang detta. Kommer ringa det andra jobbet idag och berätta. Jag hade ju inte tänkt att berätta om graviditeten förrän efter v12, men blir nog tidigare nu..
 
@maybebaby Jag kräks några gånger i veckan, men oftast bara direkt efter frukost. Nu är jag förkyld och då känns illamåendet inte av lika mycket. Å andra sidan kan jag knappt andas O_o.

Inga känningar av fogarna än iaf. Fick problem i vecka 30 första graviditeten, men det var ju länge sen så har inga förväntningar åt något håll dem här gången.

Här bokat in NIPT 22/2, så inte så lång tid kvar. Då blir det ju ultraljud igen också och så går jag in i vecka 12+0 ett par dagar senare. Ser jag fram emot!
 
@Okeydokey Jag känner verkligen igen mig i dina illamåendebesvär. Mina skiljer sig från dina genom att jag mår sämst efter lunch och att bara tanken på pasta och godis ökar illamåendet. ;) Jag försöker att äta små och näringsrika mål för att vara i nån form av balans matmässigt. Det har blivit mycket banan till mellanmål.
@maybebaby Jag har inga känningar av fogarna än så länge, hoppas att de kommer sent även denna gång. Jobbigt för dig att känna av foglossning så tidigt men det låter smart att inte jobba mer än nödvändigt. @Höstbebis18 Grattis!! Va roligt för dig att det gick så bra!
 
När man lider av kronisk nästäppa sedan tio år tillbaka på grund av en sned näsvägg och trånga näsgångar, är gravid och därmed ännu mer nästäppt och sen blir förkyld... Nej, då är livet faktiskt inte det minsta roligt. Får ta nässpray var åttonde timme, trots att det tar högst fem timmar innan det inte finns minsta lilla luftgenomsläpp i näsan. Vaknar med dödsångest mitt i natten av att det är helt igenkorkat och återstår flera timmar innan jag kan ta en dos spray till. Ja, och så kommer det bli ett helvete att sluta med nässprayen till helgen (tar aldrig någonsin mer än en vecka i rad eftersom det riskerar att göra min "vanliga" nästäppa värre), trots att jag äger ett mindre apotek av näsplåster, luftvägsvidgare och allehanda hjälpmedel. Hurra.

Nåväl, inskrivning på måndag. Ett ljus i förkylningsmörkret :D.
 
@Okeydokey: fy för nästäppa och svårt att andas på natten :yuck: krya på dig! Låter bra att du ändå kan se fram emot inskrivning på måndag! :bump:

Nu är det v8+0 här! Jag tycker tiden går så långsamt :p vill komma över den där gränsen me 12 veckor.. Har faktiskt bokat ett privat VUL nästa helg, för jag är så nyfiken å vill veta om det finns något litet gryn därinne :love: känns bra! Kan liksom inte hålla mig till kub-ultraljudet..

Berättade tidigare i veckan för mitt jobb som personlig assistent, kändes som att d togs emot sådär men d va nog bara första reaktionen. Sist så fick jag så ont att jag inte kunde sova på natten, plus att jag var nära på att va tvungen att sjukskriva mig dagen efter till mitt andra jobb.. så kan jag bara inte ha det. Det är ett fysiskt krävande arbete som helt enkelt inte funkar för mig nu. Senaste månaden har jag ju mest känt av besvären med fogarna efter detta jobb. Så jag har inte så jättestora besvär vardagligt eller när jag tränar, vilket känns skönt.
 
Var nu jättelänge sen jag skrev nåt här på buke men varit inne och läst en hel del :-)
Nu råkade det helt oplanerat men ack så välkommet bli ett plus på stickan för mig i tisdags denna veckan :-O
både jag och pojkvännen är fortfarande i chock då jag har grym pcos och ingen egen mens eller äl alls nästan och enigt läkarna knappt kunde bli gravid naturlig utan IVF!
Är chockad,livrädd och överlycklig samtidigt! :-D vill dock inte ta ut glädjen för mycket i förskott då risken är stor att få missfall och sånt ska till bm nästa fredag för vul.
Borde vara nånstans i v6 eller nå sånt enlig testet.
Mår som tur är inte illa hela tiden men är hungrig jämt och då kommer illamående som ett brev på posten! Måste äta lite men ofta,jag som vanligen äter en gång om dagen eller max två. :-P
 
Äntligen börjar nästäppan lätta och illamåendet har därmed gjort full comeback. Men jag njuter av att kunna andas, av att jag går in i vecka 11 i morgon och av att jag har så mycket att se fram emot den närmaste tiden. Inskrivning, ultraljud (i samband med NIPT) och att förhoppningsvis snart våga börja fantisera om stor mage och gravidjeans :D. Mår faktiskt fenomenalt bra idag om man bortser från illamåendet.

@maybebaby Vad kul med ultraljud! Hoppas självklart att allt ser bra ut. Skönt att veckorna går, även om de gärna skulle få gå snabbare såhär innan 12+0.
 
Varje dag numera: Åh vad jag är sugen på nötter/polkagrisar/semla/köttfärssås/soppa/gröt. En timme senare, när önskematen är inköpt/tillagad blir jag illamående bara av att titta på den och ger bort den till maken. Känner mig snuvad varje gång :down::D.
 
Nä men nu tar jag också och kliver in här :cool: Jag orkar inte göra anonymt nick, har ändå varit "mig själv" i "vill bli med barn-tråden" och skrivit där att vi plussat så om det nu finns någon som stalkar mig på buke så vet den ju redan ;) Det är vårt andra barn och kommer väl inte som någon chock direkt för någon i vår närhet, dottern är 2,5 år och vi köpte hus + gifte oss förra året så syskon är väl nästa steg :p

Graviditeten är oerhört efterlängtad men nu börjar jag bli påmind om hur trist första trimestern är :grin: Jag mådde oerhört illa förra graviditeten och var sjukskriven för det ca 4 veckor, än så länge är jag bara i vecka 6 (5+) men har redan börjat känna hur det kommer smygande. Oftast inget sug efter något ätbart alls men när det väl kommer så är det bara konstiga eller onyttiga saker :banghead:Dessutom uppblåst mage och halsbränna. Känns tidigt!

Vi är inte så mycket för/så bra på att hålla graviditeten hemlig :p Så det är flera i vår närhet som redan vet. Blir det missfall så blir det, då får vi hantera det då. Vi har dock inte berättat för våra familjer vilket börjar kännas lite dumt när flera andra vet så jag bjöd just hit mina föräldrar i morgon :) Makens familj bor 50 mil bort men hans mamma kommer hit nästa vecka så det passar ganska bra.

Kul att ha en tråd att "hänga i" igen. Förra gången (sommar 2015) var vi rätt få i tråden så det blev inte så mycket aktivitet och nu har den i princip dött ut så hoppas att vi blir fler i denna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 460
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
115 192
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
79 231
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 212
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp