Bukefalos 28 år!

Hon har sålt min häst!!!!

Sv: Hon har sålt min häst!!!!

suttit å läst hela tråden här nu tyckte den va jätte intressant men på något sätt så känns det som om att det börjar balla ur på slutet. Varför har hon sålt den andra hästen? Kan du förklara det. Den första lät som ren oflyt. hoppas du hittar den men jag har tusen frågor till som jag hoppas få svar på via att läsa vidare.. Good Luck!
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Man får väl ringa för att få blankett hemskickad så man kan fylla i och returnera till STC ang. startförbud på sin häst?
Måste väl ske skriftligt?

Klart att man måste ringa för att få hem blanketten, men jag tolkade inlägget som att hon ringde in & bara satte startförbud. Och så fungerar det inte. Går även att ladda hem från deras hemsida.
 
Senast ändrad:
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

När jag köpte min så ringde jag bara. Sa att jag ville att han skulle ha permanent startförbud. Fick aldrig några papper att fylla i eller så.

Fick du även hem en bekräftelse från STC när startförbudet var satt? Om inte, så har inte aktuell häst startförbud.
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Men om jag står som ägare på STC, går det att fixa pass till hästen ändå?
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

*KL*
Jag har blivit av med en häst på följande sätt, Hon "X" skulle ha hästen på prov i 2 månader, sen skulle första betalningen av 2 ske, och efter en månad sista delbetalningen. Ok, hästen åker ner, efter ett tag får jag ett samtal av en kvinna som säger att hon har fått hästen i pant för pengar som X var skyldig henne. Jag ringer till X som säger att det inte är så, utan den andra kvinnan fick ha honom för att X inte hade tid och plats just nu, men hon skulle givetvis ta tillbaka honom.
Jag kontaktar en advokat eftersom hästen fortfarande är min, jag får då höra (felaktligt) att så länge jag får betalt på angivna datum kan jag inte göra något. Så jag får vänta att X betalar, vilket hon gör, men vill inte förklara mer. Jag står fortfarande som ägare på STC om man kollar på hans namn. Kvinnan som ringde mig tog kontakt med mig via hans frysmärkning. X säger iaf att hon har sålt hästen nu, och han har det så bra. Men, vem vill ha en häst som man inte står som ägare? Får man en häst försöker man väl ta reda på allt om den? Har den en frysmärkning så kollar man väl upp den? Jag fattar inte, han kan ju inte ens ha ett pass då jag står som ägare. Han måste vara såld till någon :devil: kött-transport:cry::cry:

läste igenom tråden nu och hittade ditt gamla inlägg.. Den nya ägaren kan inte ordna pass, du måste ha skrivit över hästen först.
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Tråkig situation men varför reagerar du först efter 2 år? Eller missförtår jag...?
Hade det varit min häst hade jag ju tagit tag i saken med en gång då det hände.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 777
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 440
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Lutten
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp