Höstföräldrar 2015 #4

Flöjt... Vad ni än gör så ge dom inte en riktig blockflöjt. Både My och hennes två år äldre syster brukar lyckas få tag i sina äldre syskons blockflöjtar.. Det låter... ehum.. minst sagt hemskt. ;) Och det skär i öronen i flera timmar efteråt :S :D

För övrigt, är rätt dålig på att uppdatera här, så är My minst sagt aktiv.. Klättrar på ALLT, står på vår sänggavel och slänger sig framstupa ner i sängen efter att ha vrålat "aaara, ääädiga, åååå!" och hittar på en massa andra hyss som syrran tutar i henne.. Nästan, men bara nästan, så jag längtar tills hon börjar dagis om två veckor så hon får göra av med lite mer energi på dagarna :p
 
Flöjt... Vad ni än gör så ge dom inte en riktig blockflöjt. Både My och hennes två år äldre syster brukar lyckas få tag i sina äldre syskons blockflöjtar.. Det låter... ehum.. minst sagt hemskt. ;) Och det skär i öronen i flera timmar efteråt :S :D

För övrigt, är rätt dålig på att uppdatera här, så är My minst sagt aktiv.. Klättrar på ALLT, står på vår sänggavel och slänger sig framstupa ner i sängen efter att ha vrålat "aaara, ääädiga, åååå!" och hittar på en massa andra hyss som syrran tutar i henne.. Nästan, men bara nästan, så jag längtar tills hon börjar dagis om två veckor så hon får göra av med lite mer energi på dagarna :p
Hahaha, jag kan tänka mig att det är hemskt! Samtidigt så vet jag att min egen musikalitet och förmåga att spela vissa instrument är tack vare att mina föräldrar introducerade instrument tidigt och sedan stod ut med oljudet under mga år. Så jag känner att det helt enkelt är något vi får stå ut med. Med hörselskydd på! :D
 
Sambon köpte en 3-hjuling som är väldigt liten så hon når precis fram och kan trampa om det är lätt nerförslut. Men på Andys lekland hade de en väldigt liten där man satt mer rakt över och då trampade hon ett helt varv själv på plan mark.
Tycker det är svårt med presenter för hon har ju allt. Hon fick en eldriven fyrhjuling av sambon nyss som hon själv kör med en knapp vid foten. Får väl köpa pysselgrejer :D
 
I flera veckor nu har Siri gått runt och presenterat sig. Hur gulligt som helst - " Hej! Heter Siri!". Hon säger det till vuxna, barn, djur och häromdagen en cykel :rofl:

Annars har vi precis börjat på förskolan igen, efter min sista semester. I vanlig ordning var det med nöd och näppe jag fick en kram och ett snabbt hejdå :p otroligt skönt att hon trivs så bra.
 
I flera veckor nu har Siri gått runt och presenterat sig. Hur gulligt som helst - " Hej! Heter Siri!". Hon säger det till vuxna, barn, djur och häromdagen en cykel :rofl:

Annars har vi precis börjat på förskolan igen, efter min sista semester. I vanlig ordning var det med nöd och näppe jag fick en kram och ett snabbt hejdå :p otroligt skönt att hon trivs så bra.

Haha vad gulligt :D

Vi har precis börjat skola in, tredje dagen idag. Går bra än så länge. Är sambon som sköter det. Var på Rhodos förra veckan, badade i havet och poolen. När man badat i flera timmar fryser man även om det är 32+ ute.. ny upplevelse! Solade inte en sekund så är brun i ansiktet och superbrun på ryggen, vit fram :up: så cool unge som älskade att flyga både dit och hem :)
 
Haha vad gulligt :D

Vi har precis börjat skola in, tredje dagen idag. Går bra än så länge. Är sambon som sköter det. Var på Rhodos förra veckan, badade i havet och poolen. När man badat i flera timmar fryser man även om det är 32+ ute.. ny upplevelse! Solade inte en sekund så är brun i ansiktet och superbrun på ryggen, vit fram :up: så cool unge som älskade att flyga både dit och hem :)
Hur gick det med förskolan, bytte ni?
 
Hur gick det med förskolan, bytte ni?

Nej, fick träffa personal + chef och få info + ställa frågor så det kändes mycket bättre. Så vi testar, det går ju alltid att byta. Skulle hon verkligen inte trivas så får hon vara hemma så pusslar vi som vi gjort tidigare. Har ju tur iom att jag börjar så tidigt på morgonen eftersom jag slutar typ innan de flesta ens börjat sitt jobb.
 
I flera veckor nu har Siri gått runt och presenterat sig. Hur gulligt som helst - " Hej! Heter Siri!". Hon säger det till vuxna, barn, djur och häromdagen en cykel :rofl:

Annars har vi precis börjat på förskolan igen, efter min sista semester. I vanlig ordning var det med nöd och näppe jag fick en kram och ett snabbt hejdå :p otroligt skönt att hon trivs så bra.

Söt!
Alva är också inskolad igen på nytt dagis vilket gick bra i början men nu efter någon vecka och några vabb-dagar så är hon ledsen när man lämnar.. Det är väldigt rörigt när man hämtar där, de går ofta ihop med avdelningen bredvid så det blir personal man inte känner igen och blandat med barn. Alva är ofta gnällig när man kommer hem och igår hade hon världens utbrott i 45 min innan jag ens fick i henne kvällsmat. Det är så inte likt henne. Vet inte om det är någon 'fas' nu eller om det är frustration över dagis som spiller över hemma.. Känns jobbigt att det inte är lika bra som på det ställe hon var före sommaren där hon inte ens var trött när hon kom hem, och knappt ville gå hem när man hämtade.
 
H är fortfarande ledsen vid lämningar men nu är det mer arg. Det släpper superfort och han har kul på dagis. Nya dagiset är SÅ fint! Inrett så fint med "rum i rum" och litet så alla barn oavsett ålder kan vara och umgås överallt.

det är förändringen som är jobbig, han blir arg när han inte får bestämma. är iaf min analys.
 
Söt!
Alva är också inskolad igen på nytt dagis vilket gick bra i början men nu efter någon vecka och några vabb-dagar så är hon ledsen när man lämnar.. Det är väldigt rörigt när man hämtar där, de går ofta ihop med avdelningen bredvid så det blir personal man inte känner igen och blandat med barn. Alva är ofta gnällig när man kommer hem och igår hade hon världens utbrott i 45 min innan jag ens fick i henne kvällsmat. Det är så inte likt henne. Vet inte om det är någon 'fas' nu eller om det är frustration över dagis som spiller över hemma.. Känns jobbigt att det inte är lika bra som på det ställe hon var före sommaren där hon inte ens var trött när hon kom hem, och knappt ville gå hem när man hämtade.
Oj vad jobbigt när de är så ledsna :( men det kanske blir bättre när hon känner sig mer hemma med även den andra personalen? På Siris förskola slår de också ihop avdelningarna sent på eftermiddagen, men de är alltid på hennes avdelning vilket jag tror är skönt för de små. Men nu börjar jag snart jobba "I princip dagtid" så vi får se vad hon tycker om längre dagar på förskolan. För oss föräldrar känns det lite jobbigt!
 
om en knapp vecka blir H två, herremin så fort det har gått!
Han babblar konstant nu, när han trillar efter nån av sina våghalsiga klättringar säger han "gick bra". :D Vi hade fest i helgen med vänner med barn. 4 barn mellan 2-4 år som röjde runt inne i huset, de hade otroligt roligt och lekte fint ihop. Vi kunde sitta på altanen och bevaka spektaklet utan att behöva befinna oss i stormens öga.

Börjar se att en del jämnåriga börjar få syskon nu. Måste säga att jag saknar bebismyset men samtidigt är han mer och mer självgående vilket är bekvämt.
 
Ja det går vansinnigt fort nu! Vi har kalas om knappt 2 veckor, ska bli kul :)

Tycker den mentala utvecklingen är så häftig just nu, när de börjar skämta och sånt. Siri sjunger medvetet fel i sånger, avbryter sig själv och säger "nej, fel!" samtidigt som hon skrattar :D och bjuder på mellanmål som hon plockar fram ur byxbenen :confused: det brukar vara gröt eller köttbullar, enligt henne själv...
 
Två månader knappt till 2 år här. Alva har dock inte börjat prata helt ännu, hon lär sig fler ord för varje dag men det är inte meningar än. Många ord är heller inte fullständiga. Men det kommer väl.. Jag var tidig med språk har jag för mig, vet inte hur det är med min sambo.
Känner också lite det där att folk får barn igen, men vi har väl inte tänkt det än riktigt. Har haft lite upp o ner här med mycket renovering o sambo som misstrivs på jobbet så fler barn har inte känts dags än. Jag vill dock ha ett syskon till Alva så det bör väl bli dags inom 1-2 år iaf.
Förskolan är fortfarnde lite rörig tycker jag, men hon har iaf accepterat läget och är inte ledsen. Men jag tycker den är sämre än den vi hade i våras ändå.
 
Hej! Det var länge sedan jag skrev här, kanske ett år sedan. :o Men nu då jag är aktiv i annan tråd (väntar syskon till våren :heart) tänkte jag kika in och säga hej! Roligt att läsa om hur ni har det. Jag har följt tråden lite sporadiskt på håll. :)

Vi mår fint! V har nyligen börjat på förskola och vi tycker det fungerar väldigt bra. Hon verkar trivas och jag förstår henne. Det känns som en väldigt bra förskolemiljö. Nästan så att jag själv vill bli förskolebarn igen. :D

V gillar t.ex. böcker, musik och att rita. Men framförallt älskar hon att lägga pussel och hon har sannerligen talang för det. Hon har ett enormt tålamod för sin ålder, har känsla för färg och form och är systematisk. Hon lägger 40-bitar själv utan problem och det är ju superkul att redan kunna lägga pussel ihop. :)

V har alltid varit så lugn och eftertänksam. Det är t.ex först de senaste månaderna hon börjat klättra på saker. Hon roar gärna sig själv längre stunder och har gjort så ett bra tag. Tillvaron som förälder åt V har varit väldigt behaglig och avslappnad. Det känns som att det funnits utrymme för en bebis en länge tid, men det ska bli spännande att se hur livet med två barn blir. Vi kanske får världens chock om vi nu får en vild äventyrare. :o:D
 
Senast ändrad:
H är inte så våghalsig men mycket energi. Han snackar konstant och går gärna låååångt, helst med min gamla dockvagn :love:. Häromdagen cyklade hans pappa, då sprang H bredvid. Så min snackgen och pappans kondition :D

Det är så tydligt när man är på förskolan vilka tydliga personligheter de har redan, är så impad av pedagogerna som hanterar alla så bra.

Grattis Sedna! testar ni en vårbebis denna gången, skönt att slippa vara höggravid på sommaren :)
 
Första besöket på akuten. H fick plötsligt jätteont i benet igår och kunde inte gå på höger ben. Konsulterade läkare som sa att det kan vara virusinfektion och så länge han inte fick feber behövde vi inte åka in. 3 vaknade vi av att han kräktes och hade hög feber. Så ringde 1177 och åkte sen in.

trippeldos Alvedon och undersökningar som inte visade nåt särskilt men feber och fortfarande hälta misstänker de höftsnuva. Kom hem 07, sov några timmar och nu är han och pappan tillbaka för mer utredning. Jag försöker jobba men mest kollar jag mobilen i väntan på svar.
 
Första besöket på akuten. H fick plötsligt jätteont i benet igår och kunde inte gå på höger ben. Konsulterade läkare som sa att det kan vara virusinfektion och så länge han inte fick feber behövde vi inte åka in. 3 vaknade vi av att han kräktes och hade hög feber. Så ringde 1177 och åkte sen in.

trippeldos Alvedon och undersökningar som inte visade nåt särskilt men feber och fortfarande hälta misstänker de höftsnuva. Kom hem 07, sov några timmar och nu är han och pappan tillbaka för mer utredning. Jag försöker jobba men mest kollar jag mobilen i väntan på svar.
Vilket (tråkigt) sammanträffande, vi var också på akuten inatt. Siri vaknade strax före 2 med 40 graders feber och sa att hon hade ont i huvudet. Vi tänkte hjärnhinneinflammation båda två, så vi packade ihop och åkte in direkt. Efter lite undersökningar fick vi åka hem, det verkade inte vara något mer än en extremt plötslig feber. Pluspoäng för att det tog mindre än två timmar från att vi åkte hemifrån till att vi var hemma igen (!).

Har du hört något från dem? Förstår att det är svårt att jobba!
 
nämen! märkligt sammanträffande.

Ja H hade haft frossa idag på fm så han hade fått Alvedon igen. Han går bättre idag men lite halt och man märker att han är störd, inte vanliga farten. Det blir troligen sänka igen och UL.
 
Stackarn, med den farten han verkar ha till vardags måste det var jobbigt att bli så påverkad. Hoppas han kryar på sig snabbt!
 
Hur går det för alla? Här rullar det på och 2-årsdagen har passerats med några dagar. Alva var nog nöjd med det hon fick, fast det mesta används inte som det är tänkt utan hon släpar med sig alla saker och stoppar in i vår garderob med skjutdörrar... :confused:
Hon har haft en lite mammigare period nu någon vecka också, men det är mest mysigt tycker jag, hon börjar ju bli så stor nu så det är nästan så man saknar när hon var liten bebis och bara ville vara i famnen hela tiden ;)
Brorsans son är ju drygt 2,5 månader nu och det känns ganska avlägset att hon var så liten för ett tag sen!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 629
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 236
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 309
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 827
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp