Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.

MM

Trådstartare
Första tråden är full så vi fortsätter här :)

September

1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland. 2:a barnet, pojke
17/9 - krambanan, Skåne, 1:a barnet, flicka
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, flicka
21/9 - pontevecchio, Sthlm, 1:a barnet, pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne, 1:a barnet, flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1:a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a barnet
29/10 Linisen, Uppland 1:a barnet, troligtvis pojke

November
6/11 - Sedna , Stockholm 1:a barnet, flicka
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet, flicka
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet, flicka
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet, flicka
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4:e barnet, flicka
23/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet, okänt kön
31/11 - Bernt, Göteborg, 1:a barnet
 
Jag har ett litet dilemma när det gäller vagn, som jag insåg att det kanske är dags att ta tag i nu. Gick ju trots allt in i vecka 29 i fredags. Lilltösen fyller 2 nu i oktober och vi kan inte riktigt bestämma oss för om vi ska ha en syskonvagn eller en vanlig vagn som vi sen sätter en ståbräda med sits på.
Vad tror ni? En syskonvagn kommer man ju inte ha användning för speciellt länge (även om hon älskar att åka vagn), de är stora och otympliga att ha med överallt, men samtidigt kan det vara skönt att båda barnen åker bekvämt när man går längre sträckor med hundarna osv.. En enkelvagn är ju smidigare överlag, men då är det ju den där biten med att åka bekvämt när man går långt.. Så vad tror ni?
 
Jag har ett litet dilemma när det gäller vagn, som jag insåg att det kanske är dags att ta tag i nu. Gick ju trots allt in i vecka 29 i fredags. Lilltösen fyller 2 nu i oktober och vi kan inte riktigt bestämma oss för om vi ska ha en syskonvagn eller en vanlig vagn som vi sen sätter en ståbräda med sits på.
Vad tror ni? En syskonvagn kommer man ju inte ha användning för speciellt länge (även om hon älskar att åka vagn), de är stora och otympliga att ha med överallt, men samtidigt kan det vara skönt att båda barnen åker bekvämt när man går längre sträckor med hundarna osv.. En enkelvagn är ju smidigare överlag, men då är det ju den där biten med att åka bekvämt när man går långt.. Så vad tror ni?

Jag är nog fel person att fråga då min son åkte vagn ända till han var 7 år gammal, men det berodde på hans funktionshinder som gjorde att han behövde det. Tösen är ju två år yngre och slutade med vagn när hon var runt 4 år varav hon åkte ett år för att sonen ändå åkte skulle jag säga.

Dom hade en Phil & Ted så ingen bred syskonvagn. Det testade vi men sålde den snabbt för det var verkligen inte min grej att gå runt med en monstervagn. Hade den inte ens en månad.

Jag tänker att ni kan ju köpa både ock. Köp den singelvagn ni vill ha och sedan en billig syskonvagn på blocket som ni kan ha tid dom tillfällen ni behöver den. Nu under första vintern kommer du vilja ha tvååringen i vagn med skulle jag tro. Inte kul att låta dom små pulsa runt i snö och blask.

Jag har kvar min Phil & Ted för det känns som att jag kanske behöver dumpa sonen i den ibland sen när bebisen kommit, om vi ska gå promenader. Då vill jag nog inte ha honom helt lös utan möjlighet att sätta fast.

Jag gillar Phil & Ted och tycker vagnen är underbar och kan rekommendera en sån så du slipper dom breda.
 
Jag har ett litet dilemma när det gäller vagn, som jag insåg att det kanske är dags att ta tag i nu. Gick ju trots allt in i vecka 29 i fredags. Lilltösen fyller 2 nu i oktober och vi kan inte riktigt bestämma oss för om vi ska ha en syskonvagn eller en vanlig vagn som vi sen sätter en ståbräda med sits på.
Vad tror ni? En syskonvagn kommer man ju inte ha användning för speciellt länge (även om hon älskar att åka vagn), de är stora och otympliga att ha med överallt, men samtidigt kan det vara skönt att båda barnen åker bekvämt när man går längre sträckor med hundarna osv.. En enkelvagn är ju smidigare överlag, men då är det ju den där biten med att åka bekvämt när man går långt.. Så vad tror ni?

Jag kommer försöka bära mini i sjal och sele så mycket som möjligt till en början. Tösen två och ett halvt åker inte så mycket vagn ändå, men vi söver henne fortfarande i vagn dagtid.

Så märker man kanske med tiden vad man behöver.
 
Tack :)
Ja min son åkte också vagn ganska länge, men när jag hade dubbelvagn sist (skiljer 23 mån på stora barnen) så åkte inte tösen mer än till hon var 3, så det är lite därför jag tvekar. Men att köpa båda låter ju kanske som det bästa alternativet. Går ju alltid sälja iväg någon av dom sen.
 
Tack :)
Ja min son åkte också vagn ganska länge, men när jag hade dubbelvagn sist (skiljer 23 mån på stora barnen) så åkte inte tösen mer än till hon var 3, så det är lite därför jag tvekar. Men att köpa båda låter ju kanske som det bästa alternativet. Går ju alltid sälja iväg någon av dom sen.

Billiga syskonvagnar finns det hur mycket som helst på blocket :)
Ska du bara ha den till promenader och inte använda så jättemycket annars så kan du ju rucka på en del krav som du annars skulle haft om du tänkte använda vagnen hela tiden, och då kan du ju få ner prislappen en hel del. Tex köpa en äldre med dom funktioner du vill ha istället för en nyare, där finns det pengar att spara :)
Så kul är det inte att lägga en förmögenhet på vagnar :wtf:
 
@Matmissbrukaren appropå ditt sista inlägg i gamla tråden så har jag också de senaste dagarna haft en konstig, lite krampaktig känsla i höger vad. Det sitter i hela tiden oavsett rörelse eller vila. Jag nojar lite för propp men tänker att det borde synas eller kännas mer (bli värre) då. Sen funderar jag på om det är vätskan/svullnaden i benen som gör det. Fast jag är mer svullen i vä än i hö så då borde ju vä vad bli drabbad istället tycker man? :confused:

Men, men, det visar väl sig så småningom vad det blir av det.
 
Är det ngn som vet om moderns energiintag påverkar barnets aktivitetsnivå? Att barnet alltid tar, och i princip alltid får (?), tillräckligt med energi oavsett att modern svälter vet jag. Men är barn till svältande mödrar lika aktiva i magen (inom den variation som finns naturligt mellan olika barn) som barn vars mödrar äter mkt?

Tanken väcktes nämligen hos mig igår när jag hade en kass matdag med noll aptit. Blev därför inte mkt ätit under dagen. Och då upplevde jag på kvällen, när jag började tänka efter, att barnet varit ganska "slött" i magen under dagen och sen ovanligt stillsamt under natten (men enstaka sparkar då och då under hela dygnet). Och då började jag fundera över sammanhanget. Slump eller ett direkt resultat av mitt låga energiintag?
 
Jag har ett litet dilemma när det gäller vagn, som jag insåg att det kanske är dags att ta tag i nu. Gick ju trots allt in i vecka 29 i fredags. Lilltösen fyller 2 nu i oktober och vi kan inte riktigt bestämma oss för om vi ska ha en syskonvagn eller en vanlig vagn som vi sen sätter en ståbräda med sits på.
Vad tror ni? En syskonvagn kommer man ju inte ha användning för speciellt länge (även om hon älskar att åka vagn), de är stora och otympliga att ha med överallt, men samtidigt kan det vara skönt att båda barnen åker bekvämt när man går längre sträckor med hundarna osv.. En enkelvagn är ju smidigare överlag, men då är det ju den där biten med att åka bekvämt när man går långt.. Så vad tror ni?
Jag vägrar byta vagn, dottern är född i april 2013. Jag har köpt en ståbräda till vagnen, utan sits. Bärsele till bebisen och har sedan tidigare en bärsele för stora barn som dottern sitter i någon gång då och då. I regel när vi är ute och går lämnar vi vagnen hemma. Bara om jag ska åka tåg och grejer längre sträckor den är med faktiskt.
 
@Saigon
Min bebis blir väldigt sprattlig när jag har ätit godis så de känner säkert av vad man äter.. Fast jag har också oftast 1-2 dagar irad med mycket sprattel och sedan en lugn dag så det verkar gå i cykler.
 
Fy vilket illamående idag :( Men ska försöka ta mig ut till stallet så jag har något annat att tänka på en stund. Bebis trycker sig upp mot magsäcken idag. Så fantastiskt skönt....
 
@Saigon jag märker ingen skillnad på bebis beroende på vad jag ätit. Har hänt flera gånger att jag ätit dåligt, varit trött och vrålhungrig och bebis har stökat runt som en tok. Omvänt kan jag äta godis och bebis gör inget väsen alls av sig. Däremot tycker jag att bebis aktivitetsnivå påverkas av min aktivitetsnivå, men det kan lika gärna vara så att jag känner mindre när jag håller igång. Sedan är vissa dagar bara lugnare än andra, kanske för att bebis ligger på ett visst sätt eller för att bebis bara är lite tröttare. Men just mitt matintag ser jag inget samband med.
 
@Saigon ang krampkänningar, så testa att äta lite extra magnesium i några dagar och se om det hjälper. Jag började med det i början på sommaren eftersom jag hade kramp i benen ofta, det släppte direkt. Det är först nu jag inte behöver det längre, innan märkte jag direkt om jag glömt ta dem en dag. Kan vara värt att testa! :)
 
Herrejävlar vad tung jag känner mig nu förresten. Allt känns liksom jobbigt, om jag böjer mig ner protesterar hela kroppen (mest magen förstås) direkt, benen har svullnat och är proppfulla med vatten och att vända sig i sängen känns som något jag skulle behöva kolhydratladda inför, typ... :meh: 37 dagar kvar till BF, 14 till på det i värsta fall så är vi uppe i 51 flodhästdagar till :crazy: Det känns väldigt länge just nu! Det är nog lika bra att jag börjar jobba igen imorgon så tiden kanske går lite fortare.

Håller på att packa BB-väskan lite smått nu i alla fall, lika bra att ha det gjort.
 
@Saigon ang krampkänningar, så testa att äta lite extra magnesium i några dagar och se om det hjälper. Jag började med det i början på sommaren eftersom jag hade kramp i benen ofta, det släppte direkt. Det är först nu jag inte behöver det längre, innan märkte jag direkt om jag glömt ta dem en dag. Kan vara värt att testa! :)

Tack! Det ska jag testa! :)
 
Var på förlossningen idag och kollade bebisen eftersom den inte rört sig på typ ett dygn. Min sambo var superorolig så fick åka hem från jobbet och åka dit. Självklart såg allt bra ut så det var helt i onödan, som väntat men ja alltid bra att kolla antar jag. Barnmorskan sa att allt såg helt perfekt ut, "fantastiska värden för att vara i v 27", vad det nu betydde vet jag inte.

Vi är inte överens om vagn heller. Min sambo vill ha en bugaboo donkey. Jag tycker de är fula och inte värda 12000. Nån här som har en sån? Är de så bra som min sambo hävdar?
 
@BernT
Vag skönt att allt var bra! Det är aldrig onödigt att åka in. Hellre en gång för mycket än en gång för lite. Berättade du om läckagen? :D
 
Bugaboo är galet poppis som du märkt. Det är de nog av en anledning, verkar smidiga och stabila. Nackdelen jag ser är att bebisen ligger så långt ned och att handtaget är lite kort för långa personer. Utseendemässigt tycker jag nog de tillhör de bättre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 638
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 237
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 312
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 715
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp