Bukefalos 28 år!

Hovslagare som uteblir...

Sv: Hovslagare som uteblir...

Man hör hela tiden skräckhistorier om hovslagare som uteblir, går under jorden eller ställer till det ena efter det andra. Och jag vet att såna som anlitar samma hovis som mig har varit med om det.

Själv har jag dock inte haft några problem, antar att det beror på att jag aldrig skulle acceptera det...

:devil:
 
Sv: Hovslagare som uteblir...

Fast om man som jag inte bor "utanför den stora staden" så kanske man inte har ngt val, då är det inte så lätt att vara kaxig, man kanske har att välja på att acceptera eller börja sko själv........
 
Sv: Hovslagare som uteblir...

Fast om man som jag inte bor "utanför den stora staden" så kanske man inte har ngt val, då är det inte så lätt att vara kaxig, man kanske har att välja på att acceptera eller börja sko själv........


Ute på landet finns det faktiskt ofta en massa folk som skor fast de kanske inte har 'rätt utbildning'. Ett tips är att kolla runt lite med bönder i närheten ifall de kan rekommendera någon. I sådana här fall är det väldigt viktigt att kolla rekommendationer, och undviker man fallgroparna får man ofta en väldigt duktig och väldigt billig hovis. De har ju ofta hållit på med det väldigt länge och den erfarenheten slår ofta utbildning och fina kursintyg.
 
Sv: Hovslagare som uteblir...

Har vääldigt nyligen flyttat till de här trakterna, förut var Värmland min hemvist. Så inte hade jag speciellt mycket att välja på heller. Men jag skulle aldrig betala dyra pengar för en tjänst som inte tillhandahålls som utlovats.

Som jag skrev i mitt första inlägg så har min (gamla) hovslagare betett sig precis likadant som din tycks göra, mot andra kunder.
Men jag skulle inte acceptera det, utan istället ställa hårda krav på att han/hon kommer på utsatt tid. Och får man förhinder så ringer man och meddelar, det tillhör allmän hyfs.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 366
Anläggning Alltså... Jag hade igår samtal med stallägaren som sa att hen behöver höja hyran med ca 1000kr/häst/månad och jag kommer inte ha...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
13 166
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 896
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 716

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp