Bukefalos 28 år!

Hund flåsar vid vila och då hon sover

MissourisTopsanna

Trådstartare
blir lite orolig då jag upplever att hunden flåsar onaturligt mycket vid vila och då hon sover. Trodde först att det var stress, men eftersom det bara är då hon vilar och sover tror jag inte det längre. Hon är nyligen kastrerad utan att ha fått smärtstillande så jag började ge henne antiinflammatoriskt och smärtstillande för att se om hon flåsar av smärta, men märker ingen skillnad. Ska ta henne till veterinären imorgon om det fortsätter. Men känner ni igen det, vad tror ni det kan vara? (Värme är också uteslutet då jag provade ha fönster öppet så det är svalt här och ungen annan hund svettas)
 
blir lite orolig då jag upplever att hunden flåsar onaturligt mycket vid vila och då hon sover. Trodde först att det var stress, men eftersom det bara är då hon vilar och sover tror jag inte det längre. Hon är nyligen kastrerad utan att ha fått smärtstillande så jag började ge henne antiinflammatoriskt och smärtstillande för att se om hon flåsar av smärta, men märker ingen skillnad. Ska ta henne till veterinären imorgon om det fortsätter. Men känner ni igen det, vad tror ni det kan vara? (Värme är också uteslutet då jag provade ha fönster öppet så det är svalt här och ungen annan hund svettas)

När blev hon kastrerad? Om det är för 1-2 dagar sedan kan det bero på smärta. Varför har hon inte fått något smärtstillande från början?
Har du tagit tempen? Vid feber blir en del hundar flåsiga.
Annars kan det bero på lunginflammation, hjärtsjukdom med mera. Det är i alla fall inget du ska ignorera utan om det ej ger med sig på ett dygn med smärtstillande bör du uppsöka veterinär.
 
Det är en fosterhund som kommer direkt från gatan via en organisation här i Ungern. Dom har så många hundar som söker hem och fosterhem och antar att dom bara rutinkastrerar dem och sen skickar dem vidare. Visste inte ens atta
 
Dryg mobil. Visste inte att hon var kastrerad före hon kliade henne på magen och såg det helt färska stygnen. Så jag tempade henne 38.9 och gav henne smärtstillande och antiinflammatoriskt. Ja det blir veterinär imorgon om det inte ger med sig.
 
Dryg mobil. Visste inte att hon var kastrerad före hon kliade henne på magen och såg det helt färska stygnen. Så jag tempade henne 38.9 och gav henne smärtstillande och antiinflammatoriskt. Ja det blir veterinär imorgon om det inte ger med sig.

Det låter som att det mycket väl kan bero på smärta då!
 
Du kände alltså inte hunden innan OP så du vet inte hur hon var innan?
Vi hade en hund som hade jätte konstig andning när han sov. Flåsade väldigt mycket men kunde även börja andas hypersnabbt (har inte sett detta verken för eller efter honom) och gjorde så ända sedan han var valp. Flera veterinärer undersökte honom för hjärtfel för det alla uppmärksammade var att han hade så extrem låg puls. Inget fel kunde hittas dock och hunden mådde för övrigt bra och tävlade elitskydd.
Men troligaste i ditt fall är väl ändå att hunden har ont :(
 
Nej kände inte hunden sen innan. Ingen gör det då hon kommer från gatan. Men kan ju tycka att det borde bli bättre då hon ätit smärtstillande i två dagar? Min bc kan flåsa så ibland då han är stressad, just tränat eller är varm. Men hon gör det heela tiden, det går inte att sova bredvid henne för hon flåsar hela natten.
 
Om hunden kommer från gatan kan hon såklart vara överstressad av att vara i ett okänt hem med en okänd människa och hund.
 
Om hunden kommer från gatan kan hon såklart vara överstressad av att vara i ett okänt hem med en okänd människa och hund.

ja och det var min första tanke. Men eftersom det var hela tiden och hela nätter trots att hon sov blev jag orolig. Hon leker både med mig och med min hund, äter och dricker och myser gärna och sover tätt intill i sängen. Därför började jag fundera om det bara var stress som fick henne att flåsa. Nu har vi dock varit hos veterinären och blodtestat henne, lyssnat på hjärta och lungor och allt såg bra ut :) Förhoppningsvis ger det med sig, lite svårt att sova med en hyperventilerade hund bredvid sig :)
 
Kastrering av tik är ju ändå en buköppning, så utan smärtlindring så skulle jag säga att hon dels har ont (tycker även att musklerna darrar på bakbenen . Kombo darrar + andas snabbt brukar bero på smärta i vila), samt även en del stress av ny miljö. är hunden även van att bo ute, så kanske den även reagerar på värme inomhus ( om det är varmare inne än ute) ?
 
Ja det är ju så svårt då man inte känner hunden och inte vet exakt hur hon haft det innan. Jag vet bara att hon har haft det extremt dåligt, värre än de flesta omplaceringar här vad det lät som, och att hon var helt apatisk då vi hämtade henne, betedde sig som att hon bara väntade på att dö. Upplever dock att hon flåsar mindre ikväll. Kan ju vara att min oro avtagit också då vi kollat upp henne hos veterinären :)
 
Det kan vara en kombination av smärta och feber p g a infektion efter operationen. Kanske lite stress på det. Hon kanske behöver antibiotika utöver smärtstillande.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 551
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 351
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 746
Senast: Rie
·
Hundhälsa Hej! Jag har en Bc hane på 2.5år som precis var inne för kontroll av sina tänder. Han har tandsten på typ alla sidotänder, vi snackar...
Svar
2
· Visningar
1 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp