Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan jaga dig med en långpisk i lera och snöslask? Tror det ökar motivationen!
Om inget annat får jag iallafall bättre kondis :rofl:


På en lydnadstävling på vällingby bk fick jag höra av domaren att hö tumme sitter på vä hand o vä tumme på höger hand :o jag tävlade länge med en rosett runt hö tumme och jag vobblar varje gång någon säger höger/vänster om marsch.
Det där var ALLDELES för krångligt för mig. :angel: På lydnadstävlingar har jag faktiskt gått rätt hittills! Dock sa en tävlingsledare fel en gång, och jag gjorde vad hon SKULLE sagt egentligen och fick inga neddrag för det :D

En annan gång dock blåste det så fruktansvärt att jag inte hörde om det var ställande eller läggande (en av mina första tävlingar, så jag kunde inte allt utantill) så jag chansade. Jag chansade fel :o Dock sa domaren att om det hade varit ställande hade hon fått en tia :p
 
Om inget annat får jag iallafall bättre kondis :rofl:



Det där var ALLDELES för krångligt för mig. :angel: På lydnadstävlingar har jag faktiskt gått rätt hittills! Dock sa en tävlingsledare fel en gång, och jag gjorde vad hon SKULLE sagt egentligen och fick inga neddrag för det :D

En annan gång dock blåste det så fruktansvärt att jag inte hörde om det var ställande eller läggande (en av mina första tävlingar, så jag kunde inte allt utantill) så jag chansade. Jag chansade fel :o Dock sa domaren att om det hade varit ställande hade hon fått en tia :p

För att hålla isär höger och vänster snabbt tänker jag så här: Gripa!!!
Jag är högerhänt och om jag ska gripa ett föremål så går reaktionen direkt till högerhanden.
Så säger någon höger så är det "min griphand".
Vänster är "fel hand".

Lite som i engelskan. Right= rätt
Left= den som blev över/ fel hand :p

Låter skitstruligt och krångligt i text men funkar i mitt krångelhuvud.
 
Laddar för en roadtripp på ca 60 mil i morgon för att besöka uppfödaren till de två kullbröder vi står och väger mellan inför nästa paringen i April.
Jag ser fram emot att få träffa dessa "herrar" som jag följt i nära två år :)
 
Det där var ALLDELES för krångligt för mig. :angel: På lydnadstävlingar har jag faktiskt gått rätt hittills! Dock sa en tävlingsledare fel en gång, och jag gjorde vad hon SKULLE sagt egentligen och fick inga neddrag för det :D
Det händer väl inget om du svänger fel vad jag vet? Mer än att tävlingsledaren får kommendera dig så du hamnar rätt igen. Ja, och så får man ju ett längre fritt följ - men du får väl inte avdrag vad jag vet?
@Milosari
 
För att hålla isär höger och vänster snabbt tänker jag så här: Gripa!!!
Jag är högerhänt och om jag ska gripa ett föremål så går reaktionen direkt till högerhanden.
Så säger någon höger så är det "min griphand".
Vänster är "fel hand".

Lite som i engelskan. Right= rätt
Left= den som blev över/ fel hand :p

Låter skitstruligt och krångligt i text men funkar i mitt krångelhuvud.
... Jag är bådhänt :rofl:
 
Efter 30 års ridning på ridskola (så då är det ju kommendering hela tiden, så att säga) får jag fortfarande tänka till ganska ofta när jag ska gå ut i ett speciellt varv. Så jag räknar kallt med att svänga fel en hel del under fotgående. ;P Men senast vi tränade så sa min tränare (efter att jag gjort detta) just det här med att det blir inga avdrag för själva felet, utan gå bara på och så ska tävlingsledaren lotsa dig tillbaka. Ska försöka pränta in detta i huvudet.
 
Åh Gud... Nu delades det en tidningsartikel på fb om rådjur som blivit dödat av hund utomlands. Det delades av en fb-vän som sa att det är ett problem även i Sverige.

Vips så dyker det upp de som säger ungefär "Där ser ni! Jag har ju rätt! Saluki ska vara en ras utan jaktlust!" :banghead: :banghead: :banghead:
 
Jag har en sån där stressad Border Collie. Han har varit ute och kissat och sen vill han in och sova! Han tänker inte kliva upp ifrån sitt gömställe om jag inte ber om det. :laugh:
 

Bifogade filer

  • 7AD7746F-D031-4432-83D1-53C560C2D1D9.jpeg
    7AD7746F-D031-4432-83D1-53C560C2D1D9.jpeg
    297,5 KB · Visningar: 130
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 151
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 791
Senast: ako
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 187
Senast: gulakatten
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
42 037
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp