Bukefalos 28 år!

Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gibbs haltar på ett framben när han legat still, sen verkar det "värma ur". Någon muskel?
Avvakta eller ringa veterinär redan idag?
 
Har det hänt flera gånger? Då hade jag ringt veterinär och bokat tid för röntgen. Om det är en gång, då hade jag inte brytt mig så värst.

Jag kan tänka mig att det har skett någon gång innan, men då endast någon enstaka gång som sedan i princip försvunnit direkt och jag därför tänkt att han bara varit stel/legat konstigt eftersom det inte visat sig igen.
 
Om du känner igenom honom så noga du kan, när han är ouppvärmd, reagerar han någonting någonstans då?

Har klämt igenom utan någon egentlig reaktion. Han blir både sprattlig och nafsig när man ska hantera lite "hårdare" vanligtvis, men utöver det så piper han inte till eller visar något större obehag.
 
Gibbs haltar på ett framben när han legat still, sen verkar det "värma ur". Någon muskel?
Avvakta eller ringa veterinär redan idag?
Jag skulle ringa veterinär, när våran gjorde så var det en lös benbit i bogleden... Han reagerar enbart med att titta till på veterinären i yttersta läget, men bogleden var rätt ful. :/
 
Jag och Effie är just Nu ute på jobb och jag fryser som satan!. Effie är dock jättenöjd. Massor av saker att kika på :)
 

Bifogade filer

  • 20180425_155351.jpg
    20180425_155351.jpg
    176,1 KB · Visningar: 68
Jag skulle ringa veterinär, när våran gjorde så var det en lös benbit i bogleden... Han reagerar enbart med att titta till på veterinären i yttersta läget, men bogleden var rätt ful. :/

Mina är likadana med att säga något när man undersöker. Jäkla skrällen.

Ringde vet som inte hade tid förrän onsdag nästa vecka (!).
Hade ni väntat så länge? Om det blir sämre så ska jag inte vänta utan vända mig till annan veterinär, men annars skulle han bara ta det lugnt fram tills dess.
 
Ringde vet som inte hade tid förrän onsdag nästa vecka (!).
Hade ni väntat så länge? Om det blir sämre så ska jag inte vänta utan vända mig till annan veterinär, men annars skulle han bara ta det lugnt fram tills dess.
Om det är en veterinär du litar på och det inte blir värre, då kan det ju vara värt att vänta. Det är ju lite onödigt att åka till ett annat ställe som har tid tidigare och riskera att hamna hos någon som inte är så bra...
 
Ringde vet som inte hade tid förrän onsdag nästa vecka (!).
Hade ni väntat så länge? Om det blir sämre så ska jag inte vänta utan vända mig till annan veterinär, men annars skulle han bara ta det lugnt fram tills dess.
Om du kan hålla honom i stillhet, enbart korta koppelpromenader osv. Bättre med en veterinär man är van vid och litar på.
 
Kan konstatera att det är mentalt utmattande att söka någon som kan rasta hundar. Jag har tydligt skrivit att mina hundar behöver komma ut kring förmiddag, att de främst behöver rastning (inte motion) och att de absolut inte får släppas lösa pga jaktlust.

"Hej! jag går i skola på daganra, men jag kan hjälpa till varje dag!"
"Hej, jag har haft hund i hundrafemtioelva år, en terrierkorsning hade stark jaktlust så jag vet hur det är, den fick springa lös varje dag och efter någon vecka förstod den att den skulle lyssna på mig! Jag kan gå långpromenader varje dag, går gärna ut i skogen så att de får motioneras ordentligt!"
"Hej! Jag bor på plats xxx (andra sidan stan) men kan rasta hundarna på eftermiddagen om du tar hit dem!"

:banghead: :banghead: :banghead:

(Jag har hittat en som verkar bra också och sa att jag ska återkomma innan veckan är slut. Har även hittat ett företag som rastar hundar och som har goda omdömen, så dit har jag skrivit och hoppas på svar.)
 
Om det är en veterinär du litar på och det inte blir värre, då kan det ju vara värt att vänta. Det är ju lite onödigt att åka till ett annat ställe som har tid tidigare och riskera att hamna hos någon som inte är så bra...

Om du kan hålla honom i stillhet, enbart korta koppelpromenader osv. Bättre med en veterinär man är van vid och litar på.

Jag är så sällan med hundarna till veterinär att jag egentligen inte har mer koll än den uppfattning man får vid ordinarie undersökningar som typ vaccinering. Det är en privat klinik med flera decenniers erfarenhet, jag försöker att hellre stödja den än vår lokala Evidensia-klinik. :o Jag har väl inte mycket emot den kliniken heller annars, förvisso, men de saftar på räkningen rätt bra. Just när det gäller welsh corgi kan det vara knepigt med veterinär överlag pga deras något specifika anatomi, så pass att vi med rasen skapat en gemensam lista med veterinärer som vi vet har god erfarenhet av rasen. Men det är minst 2-3 timmars enkel resa till de närmaste.
 
Jag är så sällan med hundarna till veterinär att jag egentligen inte har mer koll än den uppfattning man får vid ordinarie undersökningar som typ vaccinering. Det är en privat klinik med flera decenniers erfarenhet, jag försöker att hellre stödja den än vår lokala Evidensia-klinik. :o Jag har väl inte mycket emot den kliniken heller annars, förvisso, men de saftar på räkningen rätt bra. Just när det gäller welsh corgi kan det vara knepigt med veterinär överlag pga deras något specifika anatomi, så pass att vi med rasen skapat en gemensam lista med veterinärer som vi vet har god erfarenhet av rasen. Men det är minst 2-3 timmars enkel resa till de närmaste.
Vi har prenumeration på diverse problem och en "husveterinär" att bolla med och få remisser från var (när vi hade det) guld värt. Så i dina skor skulle jag vänta på tiden

PS vi går också till andra än Evidensia och Anicura med typ vaccinationer- inte för att det är fel på dem, utan för att jag tror att monopol i längden leder till försämringar
 
Vi har prenumeration på diverse problem och en "husveterinär" att bolla med och få remisser från var (när vi hade det) guld värt. Så i dina skor skulle jag vänta på tiden

Ja det är det ju verkligen! Skulle gärna vilja bli lite "tjenis" med en riktigt bra veterinär men mina djur envisas (tack och lov) med att aldrig vara sjuka eller skadade. :D Peppar, peppar...
 
Uj vilka jobbiga dagar för både hundar och mig.

Skalman parade en sista gång sin brud i söndagskväll och 30 minuter efteråt fick jag stänga av ordentligt här hemma och åka till akuten. Då hade min magsmärta som började under torsdagen eskalerat så mycket att jag inte klarade av den längre. Efter en lång kväll på akuten var det bara ringa min dotter och fråga om hon kunde ta sig till mig och vara hos hundarna (hon bor 4 mil bort med precis nu paj bil) - men hon fick skjuts in och hon fick stanna här....tills idag. Tack och lov hade hon semester just denna vecka !

Dottern är ingen direkt hundmänniska, men matar dom med det jag ber henne mata med, fixar vatten och håller isär hundarna och släpper ut dom i omgångar i trädgården. Dom har dock mest gått i trädgården med det överlever dom. Någon kort promenad med dom en och en.
Själv låg jag i plågor på sjukan många timmar innan dom konstaterade gallsten och inflammerad gallblåsa, så sen äntligen fick jag åka in i ett drogtöcken tills operation igår. Nu ont efter operationen, men inte lika illa som före och är så glad att vara hemma igen :love:
Jag går dock som ringaren i Notre Dam - långsamt och med kutande rygg (jäkligt svårt räta upp sig helt), så några långpromenader blir det inte närmaste tiden :meh: Och det är ett helsicke att nå ner och plocka upp hundskit :arghh:)
 
Uj vilka jobbiga dagar för både hundar och mig.

Skalman parade en sista gång sin brud i söndagskväll och 30 minuter efteråt fick jag stänga av ordentligt här hemma och åka till akuten. Då hade min magsmärta som började under torsdagen eskalerat så mycket att jag inte klarade av den längre. Efter en lång kväll på akuten var det bara ringa min dotter och fråga om hon kunde ta sig till mig och vara hos hundarna (hon bor 4 mil bort med precis nu paj bil) - men hon fick skjuts in och hon fick stanna här....tills idag. Tack och lov hade hon semester just denna vecka !

Dottern är ingen direkt hundmänniska, men matar dom med det jag ber henne mata med, fixar vatten och håller isär hundarna och släpper ut dom i omgångar i trädgården. Dom har dock mest gått i trädgården med det överlever dom. Någon kort promenad med dom en och en.
Själv låg jag i plågor på sjukan många timmar innan dom konstaterade gallsten och inflammerad gallblåsa, så sen äntligen fick jag åka in i ett drogtöcken tills operation igår. Nu ont efter operationen, men inte lika illa som före och är så glad att vara hemma igen :love:
Jag går dock som ringaren i Notre Dam - långsamt och med kutande rygg (jäkligt svårt räta upp sig helt), så några långpromenader blir det inte närmaste tiden :meh: Och det är ett helsicke att nå ner och plocka upp hundskit :arghh:)
Krya på dig!
 
Uj vilka jobbiga dagar för både hundar och mig.

Skalman parade en sista gång sin brud i söndagskväll och 30 minuter efteråt fick jag stänga av ordentligt här hemma och åka till akuten. Då hade min magsmärta som började under torsdagen eskalerat så mycket att jag inte klarade av den längre. Efter en lång kväll på akuten var det bara ringa min dotter och fråga om hon kunde ta sig till mig och vara hos hundarna (hon bor 4 mil bort med precis nu paj bil) - men hon fick skjuts in och hon fick stanna här....tills idag. Tack och lov hade hon semester just denna vecka !

Dottern är ingen direkt hundmänniska, men matar dom med det jag ber henne mata med, fixar vatten och håller isär hundarna och släpper ut dom i omgångar i trädgården. Dom har dock mest gått i trädgården med det överlever dom. Någon kort promenad med dom en och en.
Själv låg jag i plågor på sjukan många timmar innan dom konstaterade gallsten och inflammerad gallblåsa, så sen äntligen fick jag åka in i ett drogtöcken tills operation igår. Nu ont efter operationen, men inte lika illa som före och är så glad att vara hemma igen :love:
Jag går dock som ringaren i Notre Dam - långsamt och med kutande rygg (jäkligt svårt räta upp sig helt), så några långpromenader blir det inte närmaste tiden :meh: Och det är ett helsicke att nå ner och plocka upp hundskit :arghh:)

Fy tusan, det lät inte kul... :crazy: Krya på dig!!
 
Uj vilka jobbiga dagar för både hundar och mig.

Skalman parade en sista gång sin brud i söndagskväll och 30 minuter efteråt fick jag stänga av ordentligt här hemma och åka till akuten. Då hade min magsmärta som började under torsdagen eskalerat så mycket att jag inte klarade av den längre. Efter en lång kväll på akuten var det bara ringa min dotter och fråga om hon kunde ta sig till mig och vara hos hundarna (hon bor 4 mil bort med precis nu paj bil) - men hon fick skjuts in och hon fick stanna här....tills idag. Tack och lov hade hon semester just denna vecka !

Dottern är ingen direkt hundmänniska, men matar dom med det jag ber henne mata med, fixar vatten och håller isär hundarna och släpper ut dom i omgångar i trädgården. Dom har dock mest gått i trädgården med det överlever dom. Någon kort promenad med dom en och en.
Själv låg jag i plågor på sjukan många timmar innan dom konstaterade gallsten och inflammerad gallblåsa, så sen äntligen fick jag åka in i ett drogtöcken tills operation igår. Nu ont efter operationen, men inte lika illa som före och är så glad att vara hemma igen :love:
Jag går dock som ringaren i Notre Dam - långsamt och med kutande rygg (jäkligt svårt räta upp sig helt), så några långpromenader blir det inte närmaste tiden :meh: Och det är ett helsicke att nå ner och plocka upp hundskit :arghh:)
Usch, stackare! Krya på dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
622
Senast: Karolina90
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 644
Senast: ako
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 660
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ulvlek: Drottning Kristinas regentperiod
  • Vad gör vi? Del CXCVIII
  • Simskola?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp