Bukefalos 28 år!

Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått svar från hundrastarföretaget. Ett trevligt svar och hon som har det verkar betydligt vettigare än de tidigare företag jag kontaktat (där har de haft ett tänkt schema och så fort jag frågat om hur det faktiskt fungerar så har de slutat svara :grin: ). Upptäckte också att en mycket trevlig granne använder det här företaget (kände igen hunden på bilder) och ett flertal recensioner på facebook ger toppbetyg. Hon har tid att peta in mina damer i sitt schema direkt, så senare idag ska jag ringa. Det är trots allt betydligt bättre att ha ett lite dyrt företag som fungerar och som känns tryggt än att ha något billigare alternativ som inte känns lika tryggt. Hoppas nu bara att det är så bra som det gett intryck av att vara... :nailbiting:
 
Så var det med huliganen, i början var det bara sekunder av rörelsestörning, så där så jag fundera på om jag kanske hade sett fel, sen var han halt precis när han kom upp från bädden, men också så korta stunder att jag undrade om jag kanske överreagerade. Men när han haltade allt fler sekunder så bestämde jag mig för att åka in till veterinären och då hade han en lös benbit i bogen och pålagringar.

Hm.
Frågan är ju om jag ändå skulle kolla med den andra kliniken om tidigare tid?
 
Hm.
Frågan är ju om jag ändå skulle kolla med den andra kliniken om tidigare tid?
Jag väljer hellre att vänta en vecka på en veterinär som jag litar på än stressar till en ny veterinär för att få en tidigare tid. Men under väntetiden skulle jag hålla kopplad och se till att hunden inte rör sig mer än nödvändigt, inga upp och ner hopp, undvika trappor osv. Vi fick vänta lite drygt en vecka på operation och det var det som gällde då.
 
Har varit ute på en 2,5 kilometers morgonrunda med doggsen - om än i väldigt långsamt takt :D Så jäkla svårt nå ner och plocka hundskit nu, men med benen i spagat så går det....väldigt försiktigt :p Det kommer bli bättre inom närmaste dagarna och denna smärta efter operationen är inget i jämförelse med den jag hade innan pga gallstenarna :nailbiting: så jag är glad och tacksam ändå :) och hundarna är så glada jag är hemma igen, så vi ska gå kortare rundor, gosa och vila närmaste dagarna :)
 
Jag väljer hellre att vänta en vecka på en veterinär som jag litar på än stressar till en ny veterinär för att få en tidigare tid. Men under väntetiden skulle jag hålla kopplad och se till att hunden inte rör sig mer än nödvändigt, inga upp och ner hopp, undvika trappor osv. Vi fick vänta lite drygt en vecka på operation och det var det som gällde då.

Jag har som sagt inte mycket erfarenhet av någon av klinikerna numera eftersom vi så sällan besöker veterinär. Jag har varit på båda ställen och har ingen egentlig uppfattning så. Den ena kliniken är en Evidensia-klinik med unga veterinärer och den andra är en privat med två äldre. Har haft både positiva och negativa upplevelser från båda.
 
Jag har som sagt inte mycket erfarenhet av någon av klinikerna numera eftersom vi så sällan besöker veterinär. Jag har varit på båda ställen och har ingen egentlig uppfattning så. Den ena kliniken är en Evidensia-klinik med unga veterinärer och den andra är en privat med två äldre. Har haft både positiva och negativa upplevelser från båda.
Kolla med den andra också då, jag valde Evidensia för att de hade mer resurser än de mindre klinikerna här omkring. Men det kan vara väldigt olika, idag går jag till en annan klinik som har nästan lika stora resurser som Evidensia men ägs av veterinärerna som driver den. Sen hjälper det till att kompisen jobbar som djursjukvårdare där också, även om vi sällan lyckas passa ihop besök och arbetstider. ;) En gång med vaccination tror jag. :D
 
Har en lite orolig hund med mig idag. Inte alls på topp. Igår blev hon rejält skrämd av en man i stallet där jag har ena hästen inackorderad. Ett stort misstag inget avsiktligt han rörde sig för tyst och Effie såg honom för sent hoppade till men då jag har lina på henne i det stallet hoppade ho till och drog med sig några hinkar.

Nu är hon väldigt misstänksam mot folk och t.om morrade på en kund som kom in. Slutade direkt när hon såg honom ordentligt och fick gå fram och hälsa i sin takt kunden brydde sig inte nämnvärt om henne.

Men jag märker att hon är tagen. Troligtvis dragit i sig något gottigt ute hemma i mitt andra stall för även magen är lite ur balans (fiser otroligt mycket idag och lite magljud men i övrigt ok) vet inte om det kan förstärka hennes oro. Sökt sig väldigt mycket till mig (mer än normalt) så fort det är något.

Ska snart ut till inackorderingstallet igen och mannen kommer vara där ute förberedd med lite godis.

Ska ut på demodag till Hjo idag så åter igen blir det ganska mycket bilåkande och mycket att se på. Stackars liten varit några intensiva veckor för henne
 
Haft sotaren här idag, han kom tidigare än vad som stod angivet så pojkarna var ute. Två kom snällt när jag ropade, den tredje skuttade undan så fort jag kom nära och skulle följa varje steg sotaren tog. Som tur är så var han inte hundrädd. Men ändå. Skrälle! Såklart var det Zeppelin som var en buse :o:rofl:
 
Var ute en timme med Ammo nyss, hann få både solsken, regnoväder samt sol och regn samtidigt. Flera gånger om dessutom.
Då vet man att det är april i alla fall ;)
Ammo var lika nöjd ändå - gladast var han över att hitta en boll under rundan och att han stötte upp en fasan igen..
Kan ingen av er jägare komma och skjuta av lite? ;)
 
Gissa vem som precis glömde bort sig, öppnade dörren varav hundarna drog ut och tog ett race genom hela tomten? :grin: :banghead: Märkbart synlig hälta igen, förstås.
 
För ett tag skrek vovven till på ett onaturligt sätt när hon var i trädgården, jag öppnar dörren och där står en olycklig vovve på tre ben. Klokapsel åt fanders och hon blöder som en gris *suck*.
Nu har hon varit lindad ett bra tag (ni vet "kompress+barnstrumpa+supertejp" och en sko utanpå det) och vi har varit ute och tagit av eländet igen.
Nu blöder hon bara droppvis så jag har kunnat tvätta med ljummet vatten. Det verkar som hela klokapseln lossnat uppe vid fästet, det blir att ringa vet. imorgon och komma och få bort eländet :(
Det här är andra gången, det verkar som om jag fått en "klo-hund" :crazy::down:
 
Det är anledningen till att till att jag ligger på en korttidsboende (i en månad) ar ansökt om god man. Samt har kontakt med soc för assistans hjälp innan jag får en god man utsedd av tingsrätten.. Skall träffa soc igen 4/5 o har fått beviljad sanering hemma av biståndshandläggare. Så det löper på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
568
Senast: Karolina90
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 236
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 453
Senast: ako
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 584
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp