Bukefalos 28 år!

Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är anledningen till att till att jag ligger på en korttidsboende (i en månad) ar ansökt om god man. Samt har kontakt med soc för assistans hjälp innan jag får en god man utsedd av tingsrätten.. Skall träffa soc igen 4/5 o har fått beviljad sanering hemma av biståndshandläggare. Så det löper på.

Så bra! Och skönt att du får hjälp.
Det blir bra, men förstår att det är jobbigt.
 
Hurra för att tävlingssäsongen är igång igen, nu när lönen studsade in på kontot anmäldes Pu till 3 elitspår och Nuke till 2 appeller :D !

Pu har även börjat utomhussäsongen i agility med husse, senaste tävlingen resulterade i en klassvinst och första pinnen i AG1 :up: ! Så himla kul för dem!

E26FA881-5D43-4C5D-A2B5-6F16BFE1A7FC.jpeg
 
Nessie var ju på BPH i tisdags och nu hittade jag siffror och diagram på avelsdata, lyxade till det med en rosett till Nessie också! Hon var nog mest besviken över att vi var på klubben och hon inte fick träna nånting alls! Igår cyklade faktiskt dottern en sväng med vovvarna, idag ska jag försöka träna lite lydnad med Nessie när jag vaknar. Imorgon blir det inoff. agilitytävling i Haninge :banana:.

Sötkorven:
31337921_10214741043713934_889912826046483329_n.jpg


31253070_10214724416538265_2966383654380417444_n.jpg


BPHt (för den som inte orkar kolla BPH-tråden :D ):

31416860_10214744673724682_5418783471892055222_n.jpg
 
Imorse släppte jag ut hundarna och tänkte äta frukost i lugn och ro. Men Sid hade andra planer, upptäcker efter en stund att han är ute på vägen..han kommer snällt när jag ropar och jag försöker att sätta galler för alla ställen där jag tror att han kan rymma.
Nyss kom grannen hem med Sid. Han hade traskat över till henne. Ett galler var ner rivet, så jag tror mig veta var han rymt nu iallafall. Ska strippa fast gallret och hoppas att busen håller sig inne. :banghead:
 
Imorse släppte jag ut hundarna och tänkte äta frukost i lugn och ro. Men Sid hade andra planer, upptäcker efter en stund att han är ute på vägen..han kommer snällt när jag ropar och jag försöker att sätta galler för alla ställen där jag tror att han kan rymma.
Nyss kom grannen hem med Sid. Han hade traskat över till henne. Ett galler var ner rivet, så jag tror mig veta var han rymt nu iallafall. Ska strippa fast gallret och hoppas att busen håller sig inne. :banghead:
Buntband är en fantastisk uppfinning när man har rymmande hundar.
 
Imorse släppte jag ut hundarna och tänkte äta frukost i lugn och ro. Men Sid hade andra planer, upptäcker efter en stund att han är ute på vägen..han kommer snällt när jag ropar och jag försöker att sätta galler för alla ställen där jag tror att han kan rymma.
Nyss kom grannen hem med Sid. Han hade traskat över till henne. Ett galler var ner rivet, så jag tror mig veta var han rymt nu iallafall. Ska strippa fast gallret och hoppas att busen håller sig inne. :banghead:

Har också en Houdini här hemma, hon verkar nu ha lärt sig att öppna dörrar för rätt som det är när jag sitter vid datorn eller tv:n så hör jag klick från handtaget och hur dörren går upp och det alltid valpen som är där på sängen och ser oskyldig ut. Jag har dock inte sett det då hon hitills passat på när man sitter med med ryggen emot eller inte har dörren i blickfånget men med tanke på att det händer flera ggr varje dag så har jag svårt att tro att det ren slump :meh:. Lycka till med att få busen att hålla sig inne, än så länge känns det som att enda anledningen att hundarna endast rymt en gång från baksidan är att Nano inte är såå intresserad av att ta sig ut från tomten än så länge.
 
Har också en Houdini här hemma, hon verkar nu ha lärt sig att öppna dörrar för rätt som det är när jag sitter vid datorn eller tv:n så hör jag klick från handtaget och hur dörren går upp och det alltid valpen som är där på sängen och ser oskyldig ut. Jag har dock inte sett det då hon hitills passat på när man sitter med med ryggen emot eller inte har dörren i blickfånget men med tanke på att det händer flera ggr varje dag så har jag svårt att tro att det ren slump :meh:. Lycka till med att få busen att hålla sig inne, än så länge känns det som att enda anledningen att hundarna endast rymt en gång från baksidan är att Nano inte är såå intresserad av att ta sig ut från tomten än så länge.
Min äldsta öppnar dörrar.. Vi bytte lås på ytterdörren för han lyckades även låsa upp den :o Nu har han faktiskt inte lyckats med det något mer! *ta i trä*
 
Min äldsta öppnar dörrar.. Vi bytte lås på ytterdörren för han lyckades även låsa upp den :o Nu har han faktiskt inte lyckats med det något mer! *ta i trä*

Alltså dina. De hande behövt lite av Hanna. :D

Hon skulle aldrig göra något så, enligt henne, avskyvärt. Nog hade hon lust på vilt men annars världens frommaste. Lyckades inte ens uppmuntra henne att ta en sko i munnen när jag såg att hon ville bära på något, så istället sprang hon runt i lägenheten och letade efter en lämplig leksam. Jag UPPMUNTRADE henne att ta en sko. :o
 
Alltså dina. De hande behövt lite av Hanna. :D

Hon skulle aldrig göra något så, enligt henne, avskyvärt. Nog hade hon lust på vilt men annars världens frommaste. Lyckades inte ens uppmuntra henne att ta en sko i munnen när jag såg att hon ville bära på något, så istället sprang hon runt i lägenheten och letade efter en lämplig leksam. Jag UPPMUNTRADE henne att ta en sko. :o
Mina skor har tandmärken :angel:
 
Oj! Jag brukar bara se till att hålla det rent och torrt, ha sko på ute och köra på som vanligt när det blir kloskador...
Vad jag har läst så måste ev kvarstående bitar av klon tas bort och att man därför alltid bör uppsöka veterinär vid klokapselbrott... Har dock, tack och lov, ingen engen erfarenhet av det utan är vad jag har läst.
 
Oj! Jag brukar bara se till att hålla det rent och torrt, ha sko på ute och köra på som vanligt när det blir kloskador...
Ungefär så gjorde jag med Zalas brutna klokapsel också. Den gick av helt efter att hon fastnat i ett galler på en tågstation. Vi åkte visserligen till veterinär med det, för jag fick panik av hur mycket det blödde och det fanns en veterinär i närheten. Där kollades hon jäkligt slarvigt innan de satte på ett bandage. Ett bandage som trillade av nästan innan vi kommit hem...

Jag gjorde något eget bandage som jag envisades med i någon dag, för "det var ju så man skulle göra", men sedan körde jag på löst sittande babystrumpa som jag fäste med kirurgtejp och så fick hon ha sko på sig utomhus. Inget lösspring för henne dock, men det var mest för att skon garanterat inte hade suttit kvar då.
 
Vad jag har läst så måste ev kvarstående bitar av klon tas bort och att man därför alltid bör uppsöka veterinär vid klokapselbrott... Har dock, tack och lov, ingen engen erfarenhet av det utan är vad jag har läst.
"Min" veterinär (som jag vägrat gå till efter Zalas klokapselbrott) brydde sig inte direkt om att kolla efter sådant. Hon tvättade bara innan hon satte på sitt slarviga bandage, sedan skickades vi hem. Hon gjorde absolut ingenting som jag inte med lätthet hade kunnat göra själv (och klon läkte utmärkt).
 
Jag tror att klobrott kan te sig väldigt olika. Med tanke på att det kan bli skador högre upp i klon/tån än vad man kan se med blotta ögat vill i alla fall jag alltid kolla hos veterinär.

Min hund fick ett klobrott förra vintern och han fick sövas för att man skulle kunna ta bort hela klokapseln. Det blev sen bara pulpan kvar. Bandage typ ett dygn och sen lufta inomhus + sko utomhus.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
399
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 220
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 317
Senast: ako
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 522
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp