Hur åker er hund i bilen?

Sv: Hur åker er hund i bilen?

Mina åker just nu fastspända med rejält sele i baksätet, men jag väntar på att vi ska få reservdelar till transportern ( 7 sitsig där säten går att ta bort så jag kan få plats med burar ) så de kan få åka säkrare. Däremot sitter/ligger de fint på sin plats i baksätet, så det går nog ingen nöd på dem just nu, mer bilen som tar stryk ;)
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

har dubbelbur med mellanvägg. där sitter de säkert och resten av bilen är fri från hundhår.

Hur är det möjligt? det är ju hår överallt i min bil:eek::p iof inte lika illa som nu när man har tre, varav en i baksätet...
Såhär åker dom iaf
100_0449.jpg

och så lilla korven i baksätet med bältessele på
100_0454.jpg

numera har hon iof fått en egen bur att ha i baksätet
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Atlas åker i bagageutrymmet i kombin, i en Primek dubbelbur utan mellanvägg (tvårummare :D)
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Kan börja med, jag har själv ingen hund längre...

I går funderade jag iaf över hur olika folk fraktar sina hundar när de åker bil. Hur gör ni?

hm... Om vi skaffar hund blir det nog inte bur i bakluckan iaf... Vi har en väldigt fyrkantig volvo xD
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Kan börja med, jag har själv ingen hund längre...

I går funderade jag iaf över hur olika folk fraktar sina hundar när de åker bil. Hur gör ni?

Vi har två hundar och bästa sättet att åka med dem har vi upptäckt är att de sitter tillsammans i en bilbur som vi har i kombin. Vuxna hunden kan åka lite hur som helst men unghunden blir mycket lugnare på detta sättet! Sen är det rätt gulligt att se på också :D
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Har en kombi med två burar i. Känns absolut säkrast så :laugh:!

När min faster och hennes rottweiler åkt med har han suttit fastspänd med bälte i baksätet, då mina burar är liiite för små för honom :D!
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Jag får inte in min bur i den här bilen så hunden åker lös i kombiutrymmet, men det är långtifrån önskvärt. Ska byta bur, men det är alltid något som kommer. Bilen fick ny kamrem, kylen/frysen gick sönder och så är det bilen igen som måste få bromsarna fixade och nya vinterdäck. Hunden får åka lös ett tag till.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Min 3 kg chihuahua ligger på en filt på passagerarsidans framsäte, lös. Eller i knät på den som ev sitter där. Sällan vi åker bil.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

min ligger på golvet på passagerarsidan så länge, vi letar kombi o då kommer hon få sitta i bur i bagagen förmodligen men de är inte så ofta vovven är med på bilturer.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

*KL*

Min bil är lätt lastbilsreggad, dvs den har ett lastgaller bakom framsätena.

Så hundarna åker rymligt och bekvämt därbak. För MIG lika säkert som om de åkte i bur, iom att gallret hindrar från att jag får ett par ton i nacken vid en krock. För DEM åker de betydligt osäkrare än i bur, men ändå säkrare än majoriteten av 'icke burhundar'. Tiken avskyr att åka i bur, hanen bryr sig inte, han är van med det. Dock inte sett någon anledning att skaffa bur faktiskt.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Mina sitter bak i kombin, med lastgaller.

Vi har nyligen bytt bil och då passade inte buren så det blir till att köpa en ny då vår yngsta ännu inte gärna vill stanna bak, utan hänga över halva sätet.

Den gamla hon kryper emellan lastgallret och parkerar sig i framsätet när vi går in på en affär och sätter igång larmet:crazy:
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

*kl*

i baksätet, med säkerhetsbälte...

Åker vi med andra (får skjuts tex, då är det bara den lilla) är det vid mina fötter i passagerarsätet som gäller
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

*KL*

Då min och sambons bilar är sedan så åker min dp i baksätet med säkerhetsbälte på sig.
Skulle han behöva åka med i lastbilen med husse nån gång blir det samma där.
I husses Blazer kommer han dock få åka där bak, troligen lös om jag inte hittar en lämplig bur.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Alltid i baksätet med reflexsele och eget bilbälte (ett sånt kort för hundar). Åker jag med så ligger Izor i mitt knä, med sele och och bilbälte.

Vi hade Izor i bur i baksätet när han var liten, men någonting skrämde honom (tror att det var fjädringen i bilen som gick sönder) så att han bara låg och skakade, vilket var väldigt otäckt att se.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur åker er hund i bilen?

I bur i bagaget, då han annars kan kliva på ungarna. :crazy: Man vill ju komma först ut. Dessutom är det säkrare för hunden och för oss andra.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

En hundbur i bagaget. Han känner sig trygg där. Skulle aldrig ha min hund lös i bilen, måste man göra en tvär inbromsning så flyger lilla voven. Inte kul!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 190
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 535
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 133
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp