Hur åker er hund i bilen?

Sv: Hur åker er hund i bilen?

Min åker i bur i baksätet, han trivs rätt bra där då buren är stor och rymlig. Han är en papillon och buren tar upp nästan hela bakutrymmet. Får han välja däremot sitter han gärna i famnen och tittar ut när man kör, å det brukar han få när vi inte ska åka långt.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

min Kasper åker antingen i knät på passagerarstolen, ensam i passagerarstolen eller så sitter/ligger han på golvet vid passagerarstolen..

Tuppkam på ryggen, bara en cool klippning om ni undrar ;)
5330021.jpg


här smällde jag av en bild bara för att han sitter vackert, han brukar aldirg göras det men tydligen så var det skoj just den gången :p
5330038.jpg
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Bur i bakluckan. Lagom där hundarna kan sitta och ligga ner. Burarna ska inte vara "för" stora för vid olycka kan det hända att hunden "slängs" omkring för mycket i den stora buren och blir skadad.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Min jycke sitter oftast i baksätet. Men ibland även fram. Iförd i ett inköpt hund säkerhtsbälte;).... Helt perfekt.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Mina åker bak i min combi. Har gallerdörrar och skiljevägg mellan hundarna.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Är det inte lag på att hunden måste sitta i bur eller bälte under bilturer?
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Då är man inte särskilt rädd om sin kamrat om den får åka så....


Mina 3 åker samtliga i burar, ordentliga burar som jag byggt själv för o få dom exakt som jag vill o perfekt passform. Finns inga burar jag gillat nog mycket för o köpa därför byggde jag själv...
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Man skulle ju aldrig sätta ett barn i bilen utan bälte? Samma sak med hund, förstår faktist inte hur vissa kan låta hundarna sitta lösa..
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

*kl*

Mina hundar åker i bagageutrymmet bakom ordentligt lastgaller. Finns ingen bur stor nog för en Grand Danois som passar i vårt bagageutrymme.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Då är man inte särskilt rädd om sin kamrat om den får åka så....


Mina 3 åker samtliga i burar, ordentliga burar som jag byggt själv för o få dom exakt som jag vill o perfekt passform. Finns inga burar jag gillat nog mycket för o köpa därför byggde jag själv...

Rädd och rädd, när vi får låna bil får hundarna sitta lösa bak. Det finns inte plats med bur i en mini cooper.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Mina två 30 kilos hundar sitter i en dubbelbur med mellanvägg bak i kombin.

Det tycker jag är säkrast både för dom och mig och det gäller både i körning och in och urlastning.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Rädd och rädd, när vi får låna bil får hundarna sitta lösa bak. Det finns inte plats med bur i en mini cooper.

Spelar mig ingen roll ärligt talat. Tänker du likadant om du sätter dina barn bak utan bälte bilen är så liten att vi inte får plats med barnstolen ?

Finns ju säkerhetssele till Grimma ex bara dålig ursäkt o skylla på annat.

Sen krockar man o det kastar fram henne i fram är det ganska troligt att nån i fram skadas rejält också.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Våra hundar sitter i en bur längst bak i kombin.

Har ev planer på grindar, lastgaller och mellanvägg. Men så länge lillan åker barnvagn så får de dela bur där bak.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Spelar mig ingen roll ärligt talat. Tänker du likadant om du sätter dina barn bak utan bälte bilen är så liten att vi inte får plats med barnstolen ?

Finns ju säkerhetssele till Grimma ex bara dålig ursäkt o skylla på annat.

Sen krockar man o det kastar fram henne i fram är det ganska troligt att nån i fram skadas rejält också.

Jag har sele till henne, så vadå? Däremot har jag ingen till Harley. Har inte hittat någon som passar. För min och Tomas del är den ju bra, att hon inte kastast fram. Däremot ifrågasätter jag hennes säkerhet starkt i den.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Hur ska du ha det? i första inlägget står det att dom sitter lösa nu har hon sele.

Ja, dom sitter ju inte inburade med en sele? Fast Harley sitter helt lös, som sagt. Jag tycker dock inte att selen är speciellt säker. För vår del kanske, för hennes? Nja, i undantagsfall.
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Ja, dom sitter ju inte inburade med en sele? Fast Harley sitter helt lös, som sagt. Jag tycker dock inte att selen är speciellt säker. För vår del kanske, för hennes? Nja, i undantagsfall.

Nej hon är inte lös. Så när nån frågar hur dina barn åker säger du lösa för dom sitter ju inte i bur?

Det är ju lika säkert för henne som för er o sitta fast i sele.Fast en bra bur slår ju det mesta när det gäller säkerhet...
 
Sv: Hur åker er hund i bilen?

Nej hon är inte lös. Så när nån frågar hur dina barn åker säger du lösa för dom sitter ju inte i bur?
Jag har inga barn. Frågar någon hur ett barn åker bil säger jag bilbarnstol.

Det är ju lika säkert för henne som för er o sitta fast i sele.Fast en bra bur slår ju det mesta när det gäller säkerhet...
Jag tror inte det. Om vi bara slirar eller tvärbromsar är det helt klart bättre. I andra fall lär hon fara runt som en trasa ändå.
I en bur skyddas dom ju "runtom" sas. Men det finns inte en chans att få in en bur i den lilla bilen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 190
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 536
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 133
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp