Bukefalos 28 år!

Hur blir man riddare?

Sv: Hur blir man riddare?

finns det nån riddar klubb i arboga trakten.
förutom arbogakuskarna.
 
Sv: Hur blir man riddare?

inte vad jag vet utan då får du söka dig vidare till t ex södermanland och bockens kämpar eller uppland och celeres nordica eller stockholm/hela landet och nordic knights
 
Sv: Hur blir man riddare?

slawek stavas han ;)
fast ja har inte polska bokstäver på denna datorn.
hälsar hans fulla polska kompis hahahaha :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur blir man riddare?

Drar upp en "gammal" tråd då det kändes lite onödigt att starta en ny :laugh:

Har bestämt mig för att jag och min Fläckiga häst ska försöka bli riddare då jag tycker det är coolt och otroligt kul.
Kontakter har jag redan då min mamma var riddare förut:P
så jag har redan vart med några år :D

Jag skulle behöva lite fler tips på övningar som vi kan träna på hemma i 2.5 år innan jag blir 18, :idea:
För visst måste man väl va 18 innan man får vara med??
 
Sv: Hur blir man riddare?

Hur gammal du måste vara bestämmer tornerlaget som du är med i. Vad det är för regel om ålder på Rikstorneringen vet jag inte, men det kan hända att det är 18 som gäller då.

Om din mamma var riddare borde hon väl kunna tipsa om vad du bör träna på? ;) (Eftersom hon har sett dig rida.) Egentligen är det väl precisionsträning som brukar behövas mest, att kunna kontrollera både hästen och vapnet fläckfritt samtidigt.
 
Sv: Hur blir man riddare?

Haha, min mamma har ingen koll,, :P
Men kan väl kolla lite med henne :)
 
Sv: Hur blir man riddare?

Nyfiken gammal räv som jag är undrar jag så klart om jag vet vem din mamma är - har ju ändå varit med i svängen sedan 1986.

Bra övningar är de klassiska "slå ner petflaska från hinderstöd", "enhandsridning", "pricka liten platta på marken med sopskaft" o s v. Använd din fantasi! Som Gisburne redan nämnt så är dressyren viktig, enhandsridningen kan du öva genom att rida med t ex ett ridspö riktat uppåt i högerhand o s v. Starter kan vara bra att öva samt att faktiskt stå still innan galoppfattning.

18 år gäller på SM, sedan är det upp till varje sällskap att välja om dom vill ta in yngre riddarämnen än så.
 
Sv: Hur blir man riddare?

Tackar för svaren:bow:

Morsan ar ridit som flera riddare, bl annat som blå skuggan (tror jag:angel:, var ju inte så gammal på den tiden..)
Har ridit som fler vet jag.
Var väl mesta aktiv 91-93 men höll på både innan och efter det.
Red för det mesta ett 1,75 hög svart halvblod som kallades Bamse och en brun som kallas Lille Spret, :laugh:
 
Sv: Hur blir man riddare?

Vilket sällskap? Få se... 91 var det UT, T, CN... Fanns ST N då? Hmm Kul iaf =)
 
Sv: Hur blir man riddare?

Hon började 88 i Ultimatule, med Per. Till 95.
Sen blev det nåt på I tror jag :angel:
Och till sist Svea Rikes riddare ett tag.:)
 
Sv: Hur blir man riddare?

Imperatorum kanske? Fasen va kul, jag måste veta vem hon är men riddarnamnet ringer tyvärr inte bekant.
 
Sv: Hur blir man riddare?

Imperatorum var det:idea::bow:

Vet att hon har ridit som flera stycken, nån gång i nått lila schabrak med svart o vit kant. Vet inte vad hon hette då :angel:

Ska kolla.
 
Sv: Hur blir man riddare?

Ja gör det! Jag var knappt torr bakom öronen när jag började hänga runt Pelle 1986 men jag minns de flesta som red för honom. Sen när han flyttade till Hova 1989 startade vi Celeres i Uppsala och på den vägen är det för min del ;)
 
Sv: Hur blir man riddare?

Nu kickar jag upp denna tråden igen, är ju så nyfiken på vem din mamma är ,)

Du har ingen gammal bid på henne? Eller förnamnet då borde ju det ringa en kocka kan man tycka. Kan givetvis ta det via PM om det är så :)
 
Sv: Hur blir man riddare?

Hej jag skulle med vilja prova på det här med tornerspel. Jag bor i Östergötland, i Ödeshög som ligger nära gränna men kan ta mig runtom det mesta i Ösetgötland. Vet någon en förening där man kan få lära sig, eller vara med i tornerspel? Har en 2 årig frieser jag i framtiden vill ha till tornerspel.
 
Sv: Hur blir man riddare?

26539207.jpg

26539208.jpg
 
Sv: Hur blir man riddare?

Hej jag skulle med vilja prova på det här med tornerspel. Jag bor i Östergötland, i Ödeshög som ligger nära gränna men kan ta mig runtom det mesta i Ösetgötland. Vet någon en förening där man kan få lära sig, eller vara med i tornerspel? Har en 2 årig frieser jag i framtiden vill ha till tornerspel.

Jag bor också i Östergötland (Linköping). Är också lite intresserad av tornerspel. Min häst bor dock ännu kvar i Norrland, men jag vill ta ner henne så snart som möjligt, i sommar om ekonomin tillåter.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 322
Senast: Roheryn
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 377
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
825
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
480

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp