Bukefalos 28 år!

Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag är 31 och väntar mitt första.

Jag säger inget om er andra, men vet i alla fall att jag är glad att jag inte fick barn tidigare. Jag hade varken varit tillräckligt mogen eller haft de ekonomiska förutsättningarna tidigare. Ja, och så hade jag ju inte hittat den perfekta pappan då heller...
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag har två efterlängtade och planerade barn... fick dom vid 19 och 22 års ålder...
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag är 25 och väntar första bebin i december! En efterlängtad och planerad sådan. :)
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

OJ! Vad gammal jag är! Ska få mitt första i december, just innan jag fyller 33. Men jag har inte stressat som synes, har haft samma sambo i 11 år, vi har bara haft massor av annat att göra först som jag är glad över att vi fick chansen att göra för nu känner vi oss jätteredo för bebisen. Dessutom bor vi i centrum i en storstad och här är medelåldern för barnafödande rätt hög enligt min barnmorska.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag var 21 när sonen föddes.
Kommer vara 25 när tvåan kommer.
Känns lagom.
Vill ha ett tredje barn helst innan jag blir 30.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag är 29 nu och 30 när jag föder mina bebisar. Den enda anledningen till att jag väntat är att jag helt enkelt inte har hittat rätt man förrän nu! :love: :love:

/Timsetim
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Vad unga alla är här!
Jag fick min son vid 29 år. Tycker hittills det har räckt med ett barn men nu vid 37 år så har jag litet börja känna att det skulle vara kul med en till (jo samma man). Och jag känner mig inte alls gammal :) !
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

jg är 34 år och fick min son i år, den första, kände mig inte alls redo för det innan . :D
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Grattis!!! :banana: vad blev det? skulle också vilja, men har varken tid eller mod :crazy:
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

hej
jag var 34 när jag blev gravid med mitt första barn, hann fylla 35 innan han föddes i mars-03!
Haft samma man i 14 år så det var inte det som styrde, men av diverse anledningar, mest ekonomiska, väntade vi.
Kan mycket väl tänka mig ett syskon till honom de närmaste åren, har precis fyllt 37.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag skulle fylla 29 4 dagar efter att min första son föddes. Min sista son föddes nästan 1 månad innan jag skulle fylla 33 år.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

började försöka när jag var 22 år, fick första när jag var 24 och andra när jag var 30 (med hälp av IVF)... nästa funderar vi på att tina upp våren 2007 och försöka :angel:
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Tillagning: tinas upp av kroppstemperatur, hålls stadigt i 20-30 min :D

Ja, vi vet ju fortfarande inte om jag är gravid eller ej, det återstår att se :D

My&Runar :smirk:
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

giowanna skrev:
Då är jag inte så ung ändå ju :D Min pojkvän kommer från Island, och där är det vanligaste att få barn mellan 18-22, ALLA får barn då, typ...
Hans mormor, farmor och hela bunten, frågar OFTA när det är dags...

Hade varit kul om jag var gravid, eftersom hans gammelmormor är 92, och så gärna vill se barnet... Hon är en ståltant som bott ensam ( :o ) fram till nu!

Fram till ganska nyligen har det ju inte gått att läsa på universitet på Island, utan man har varit tvungen att flytta utomlands för att göra det. Och det torde väl innebära att det är färre som pluggar, och att folk därför får barn tidigare. En tanke bara.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

*knapphugg*
Jag var 34 när "ettan" föddes, 36 med "tvåan" och 37 med "trean".
Jag hittade iofs inte min man förrän jag passerat 30, men jag hade nog inte skaffat så mkt tidigare även om jag haft en lämplig far, för när jag var yngre så skulle jag aaaaaaldrig skaffa några jävla ungar... :devil: :D :p
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

ameo skrev:
för när jag var yngre så skulle jag aaaaaaldrig skaffa några jävla ungar... :devil: :D :p

Ungefär så var jag oxå. :p Jag var inte färdig med mig själv innan. Behövde landa i mig själv för att känna tilltro till min egen lämlighet som mor. Nu vet jag att jag kommer att bli en bra mamma, och ser fram emot uppdraget. :love:
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

25 med första
28 med andra
31 med tredje
35 med fjärde
Sen får vi se om det blir någon mer eller om det var den sista.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Vilken verkstad det måste varit i detta land!

Undrar lite om det verkligen finns kvinnor som ärligt inte vill ha barn, någonsin... :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 420
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 163
Senast: Pratsch
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 064
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 352
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp