Bukefalos 28 år!

Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

giowanna

Trådstartare
Hej!

Nu när man går i barntankar, funderar man plötsligt på hur gamla folk är när de skaffar sitt första barn.

Jag är 22 nu, och ev. gravid. Är jag inte det,väntar vi ett år, max. Jag vill inte vara så hemskt gammal när jag får barn. Man ser ju alla program på TV om 35-40-åringar som undrar varför de inte kan få barn... Det är ju så att efter 21-23 minskar chansen att bli med barn, för både män och kvinnor.

Inte lönt att vänta tills det inte går på naturlig väg ju :D
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag är 27, men skulle egentligen ha varit 26 om jag inte hade fått missfall innan. Jag tror inte att den faktiska åldern spelar så stor roll, mera kanske vart man är i sitt liv, men man måste ju ta med i beräkningen att fertiliteten minskar en del efter 35.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag var 24 och 28 vid andra. Lagom tycker jag! Känns inte som om jag skulle vilja vänta typ fem år till (jag är 30 nu) med att börja planera... Då är man ju lastgammal innan man är klar!
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag var 23 när jag fick David, det var inte planerat dock... jag ville ha en utbildning först men men... :crazy:
Däremot ville jag inte vänta alltför länge med barn. Vill nog ha en till innan 30 i alla fall :)
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Då är jag inte så ung ändå ju :D Min pojkvän kommer från Island, och där är det vanligaste att få barn mellan 18-22, ALLA får barn då, typ...
Hans mormor, farmor och hela bunten, frågar OFTA när det är dags...

Hade varit kul om jag var gravid, eftersom hans gammelmormor är 92, och så gärna vill se barnet... Hon är en ståltant som bott ensam ( :o ) fram till nu!
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag var nyss fyllda 19 år, när vi fick första barnet
21 år när barn nummer 2 kom och 29 år, när det tredje och sista kom :)
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag var 25 när jag fick min dotter. Hon var mycket efterlängtad, men jag hade alltid sagt att jag inte skulle skaffa barn förrän jag kände mig vuxen :) Då hade jag ej haft barn än idag (är idag 37 :rofl: )

funlight // den evigt unga
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Nyfyllda 24 med första, och 27 (och ett halvt :D nu med andra, om allt går vägen vill säga :bow: )
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

27 år och vårt första barn skall titta ut i december :)
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

20 och 27 - planerade, originalpappan har behållits.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

21 med första o 24 med andra!!! Jag tycker det har varit bra o bli mamma vid min ålder!!
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

jag blir 26 i november och min lilla skrutta föddes i maj :D
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag fyller 22 nästa fredag så jag kommer vara 22 när jag får mitt första barn (ska få i slutet av mars).

Min plan var att först få när jag fyllt 25 men när jag nu vart med bebbis så får det bli som det blir känns det lite som. Men jag kommer nog inte ångra det.

En av mina bästa jobb kollegor fick sitt första barn som 15 åring och är nu 37 och har 3 barn varav den yngsta är 12-14 år.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag fyllde 24 två månader efter att jag fick elin och jag fyllde 27 nu strax efter att Fredrik föddes...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 444
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 163
Senast: Pratsch
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 075
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 352
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp