Bukefalos 28 år!

Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

(ett misfall vid 22)
25 med första
28 med andra
perfekt för mig
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

21 år och 9 månader med Eric och 23 år och 4 månader med Isaac.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Knapplån

Var på sådan föräldrautbildning idag på mvc. Vi var alla förstagångsmammor mellan 27-36 år, männen var mellan 27-44 tror jag. Som sagt, storstad och centrum, då är man inte purung tydligen...
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

*knapplån*

v 30 och är 22 år :)
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Väntar mitt första och är 36. Har velat ha tidigare, men med exet blev det inget, sk oförklarligt barnlösa. Nu i efterhand tackar jag min lyckliga stjärna att vi inte fick barn! Är i v 15 och mår bra, sambon är lika glad som jag även om det var oplanerat (hade tänkt vänta till nästa år) och ganska tidigt i förhållandet. Vi tar det som det kommer och ser fram emot att bli föräldrar i april 2006! :)
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag var 29, sambon 38. Jag hade kunnat tänka mig att vänta lite till men kändes som sambon började bli gamal ;)
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Än så länge hör jag till den kategorin av kvinnor som absolut inte vill ha barn. För det första är jag inte intresserad, för det andra har jag inte tid (utbildningen, extrajobbet och djuren tar all min vakna tid, jag skulle omöjligen kunna pressa in ett barn här och vill inte heller avstå från något), för det tredje skulle jag inte våga.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

22 med första och 24 med andra, efterlängtat och planerat! :love:
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Gullan86 skrev:
när kände ni att ni ville har barn och när började ni sen skaffa? för det är ju inte alltid som mannen vill ha barn direkt eller tvärtom hur var det för er???

Jag har alltid sagt att jag inte vill ha barn så det var helt klart mannen som fick mig att tänka om. För honom var det självklart med barn och för mig var det självklart att vi ska leva ihop, så nu blir det barn. Jag är som sagt inte överdrivet barnkär, men det känns ändå som att DETTA barn, det vill jag ha.
tänkte ni nåt på åldern när ni skaffade? typ att ni var för unga/gammla/lagom?
Inte jättemycket, inte jag i alla fall. Mannen som är 3 år äldre än jag fick däremot lite lätt panik när det inte blev barn vid första försöket. Han var rädd att han skulle bli för gammal. Men jag tycker det kom rätt lagom. Jag hann vänja mig vid tanken på att vi skulle få barn under året vi gjorde idoga försök och hade nog inte heller velat vara så mycket äldre.
har ni känt att ni velat ha barn hur mkt som helst men inte kunnat av nån anledning vilken?(tänker då främst på partnern, ekonomi m.m)???
Nej. Som jag sa har jag inte varit så sugen på barn förut. Däremot tycker jag att vi lyckats med timingen väldigt perfekt (partner, ekonomi, jobb, bostad etc).
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

jag är 35 och har fortfarande inte bestämt mig hur jag vill göra...
Fast nu börjar det ju sjunga på sista versen.. :confused:
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

är född 1984 (21år) och ska ha mitt första barn i början av feb 2006
hade själv "planerat" att inte skaffa barn före 25 ålders men ack som "fel" de kan bli :love: :)
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Vi skulle inte heller på än på ett tag var det sagt. Nu har vi varit tillsammans i 8 månader och jag är i v.15 :)
Så kan det gå...
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag var 27 när jag fick första barnet, 29 när andra kom och 31 när jag fick tredje. Första var halvplanerad, de andra bara kom :confused: Har ingen aaaning om hur det gick till. Skulle ju bara ha ett eller kanske, kanske två...
Men nu blir det inte fler...någonsin.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

hehe måste bara fråga en privat fråga till dig och de som vill svara=) hur blev du "av misstag" gravid??? känns som att med dagens medel är det lite svårt att göra "misstag" hehe...
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Tjaa, jag vet 3 barn på rak arm som blivit gjorda på P-piller och P-spruta. Inget preventivmedel är 100% säkert, då får man nog hålla sig ifrån sex.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

aha okej...hehe för de lät lite som att nu sluta vi med skydd och så ups blev det en liten bebis men vi ville ju ha den nästa år....okej men hur vanligt är detta igentligen att barn blir till trots skydd...verkar vara så otroligt många iaf här på buke...??!!
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag har faktiskt ingen aning om hur många det är, men det är inte särskilt ovanligt enligt min barnmorska! Inga p-medel är hundraprocentiga ju... Min lill* blev till trots att jag var nogrann med mina p-piller, och bm var inte särskilt förvånad. Sådant händer! :angel:
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

jag vet flera som blivit gravida trots hormonpreparat... delvist därför har jag kondom som p-medel :) har aldrig åkt av, spruckit eller hänt en olycka.... (bebben i magen var utan kondom och planerad kanske jag ska tillägga hihi)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 433
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 163
Senast: Pratsch
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 067
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 352
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp