Bukefalos 28 år!

Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

giowanna skrev:
Undrar lite om det verkligen finns kvinnor som ärligt inte vill ha barn, någonsin... :confused:

Det ville inte jag.

Men jag ombestämde mig :D

Var 38 med första och 41 med andra.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

jag har inte heller velat ha barn... förrän jag helt enkelt vaknade och ville det.... är själv förvånad... sambon har varit lika dan, tur vi båda ändrade oss samtidigt, annars hade det blivit jobbigt... :)
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Vi hoppas på att "bli med barn" så fort som möjligt.
Blev gravid för ett år sedan, men det slutade med missfall :(

Jag är 24, sambon är 23 :love:
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag var 19 underbara år när mitt första barn kom.
21år när andra kom.
32år när min lilla sladdis kom.
Tänk så underbart det är med ungar.
Jag älskar mina barn :love:
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Fick mitt första barn vid 21..Är ensamstående sen länge och är 24 år...
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

giowanna skrev:
Vilken verkstad det måste varit i detta land!

Undrar lite om det verkligen finns kvinnor som ärligt inte vill ha barn, någonsin... :confused:

Jag var vääääldigt osäker på om jag verkligen ville ha barn. Men när jag träffade en man som var säker på att han ville det, "gick jag med" på det.

Jag känner mig fortfarande väldigt skeptisk till barn i allmänhet, men _det här_ barnet som vi väntar nu, det vill jag ha! :smirk:
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

giowanna skrev:
Undrar lite om det verkligen finns kvinnor som ärligt inte vill ha barn, någonsin... :confused:
Skämtar du? Klart det finns! Alla utan barn är inte ofrivilligt barnlösa, det finns flera frivilligt barnlösa.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

*Knapplån* måste ställa några frågor till folket på tråden=)

när kände ni att ni ville har barn och när började ni sen skaffa? för det är ju inte alltid som mannen vill ha barn direkt eller tvärtom hur var det för er???

tänkte ni nåt på åldern när ni skaffade? typ att ni var för unga/gammla/lagom?

har ni känt att ni velat ha barn hur mkt som helst men inte kunnat av nån anledning vilken?(tänker då främst på partnern, ekonomi m.m)???
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag skulle precis fylla 26 när jag fick mitt första barn.

Jag hade inga tankar om åldern utan det var mer att jag ville gå klart min utbildning och ha ett fast jobb innan jag blev gravid. Vi började försöka när jag hade jobbat 1 år.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Gullan86 skrev:
*Knapplån* måste ställa några frågor till folket på tråden=)

när kände ni att ni ville har barn och när började ni sen skaffa? för det är ju inte alltid som mannen vill ha barn direkt eller tvärtom hur var det för er???

tänkte ni nåt på åldern när ni skaffade? typ att ni var för unga/gammla/lagom?

har ni känt att ni velat ha barn hur mkt som helst men inte kunnat av nån anledning vilken?(tänker då främst på partnern, ekonomi m.m)???

Min sambo har varit den som velat mest. Det var först i våras som min klocka började klämta och jag såg barn och gravida överallt. Jag slutade med p-pillerna i juni. Efter juli-mensen bestämde vi oss för att försöka och pang bom, var jag gravid direkt. Det kändes rätt för oss båda. Men jag trodde inte det skulle gå så fort. Jag hade ätit p-piller konstant i 10 år och trodde det skulle ta tid pga det. Men icke då! :D Att jag är 30 när jag får mina barn känns inte konstigt alls. Jag har inte träffat rätt man förrän nu!

/Timsetim
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Gullan86 skrev:
när kände ni att ni ville har barn och när började ni sen skaffa? för det är ju inte alltid som mannen vill ha barn direkt eller tvärtom hur var det för er???

tänkte ni nåt på åldern när ni skaffade? typ att ni var för unga/gammla/lagom?

har ni känt att ni velat ha barn hur mkt som helst men inte kunnat av nån anledning vilken?(tänker då främst på partnern, ekonomi m.m)???
Vi har som sagt varit tillsammans i 11 år och bara pratat lite till och från om barn några gånger (trots oerhörda förväntningar och faktiskt press från många i vår närhet). Vi har liksom alltid haft något annat som hägrar, långresa eller så. Sen insåg vi att vi inte blir yngre och att det aldrig kommer att vara en perfekt tid för att skaffa barn, den där långresan hägrar ändå och kanske kan vi göra den ändå... Så vi insåg att det var dags och när vi nu väntar ser vi båda (nästan sambon mer ibland har det känts som) oerhört fram emot detta. Visst är vi lite gamla, 33 och 34 men samtidigt färdiga med mycket, oerhört stabila tillsammans och med en välordnad ekonomi. Det känns helt enkelt tryggt och bra.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

fy vad kul!
lycka till nu! :)
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

när kände ni att ni ville har barn och när började ni sen skaffa? för det är ju inte alltid som mannen vill ha barn direkt eller tvärtom hur var det för er???
- det växte fram hos oss båda, vi pratade om det några månader sen bestämde vi oss i våras.

tänkte ni nåt på åldern när ni skaffade? typ att ni var för unga/gammla/lagom?
- nope

har ni känt att ni velat ha barn hur mkt som helst men inte kunnat av nån anledning vilken?(tänker då främst på partnern, ekonomi m.m)???
- nope.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag var 35 när jag fick min gullunge. Ville då rakt av inte ha barn :D men det hände en olycka :angel: och vips så växte det en liten sparvel i min mage.

Om det inte hänt så vete katten om det blivit några alls. Men nu käns det som om jag skulle vilja ha en till innan jag blir 40 :banana:
Som det kan bli...

Jag gillade väl barn men var otroligt rädd om min frihet och har alltid varit det. Men det känns inte som om jag försakat något utan snarare berikat mitt liv istället :love:

Hundvalpar skaffar man men barn får man ;)
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Hej!
Jag var 24 år när jag fick mitt första barn och 27 år när nummer två kom, kändes ganska lagom.
Hälsn. Marie
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag är 22 och ska få min första i slutet av mars.
Har hela tiden sagt att jag inte ska skaffa några barn, men nu vill jag inget hellre än att den lill* ska ploppa ut ;)

Inget som var planerat och jag hade nog gärna väntat ett par år, med tanke på att jag och sambon inte vart tillsammans mer än ett halvår.. men ja.. shit happends :D
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Hej

23 med det första, oplanerat. 25 med det andra, planerat.
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Jag hinner fylla 22 med några månaders marginal när min lilla/lille förväntas komma ut. Oplanerad men önskad :love:
 
Sv: Hur gamla var/är Ni med första barnet?

Min kommer också i slutet av mars, och det andra du skrev:

Mulles_matte skrev:
Inget som var planerat och jag hade nog gärna väntat ett par år, med tanke på att jag och sambon inte vart tillsammans mer än ett halvår.. men ja.. shit happends :D

-Precis så var det här också! ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 429
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 163
Senast: Pratsch
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 065
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 352
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp