Bukefalos 28 år!

Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

a jag såg det :)
Jag får ta och kolla med dom från stallet om jag kan hänga med dom.... vill dit.... kommer jag dit ska jag gå och hälsa på dig iaf..
Jag ska iaf till färjestad på måndag.... :rofl:

Lycka till :)
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

a jag såg det :)
Jag får ta och kolla med dom från stallet om jag kan hänga med dom.... vill dit.... kommer jag dit ska jag gå och hälsa på dig iaf..
Jag ska iaf till färjestad på måndag.... :rofl:

Lycka till :)

ja det tycker jag att du ska göra! Alltid kul att lära känna nytt folk! :idea::)
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Grattis Ballerina! Snygg segerprocent du har! :):bow::)

hehe, ja. Bättre än den är nu lär den aldrig bli! :angel:

3 starter i år och 3 segrar.. (1 bygdetrav o 2 riktiga) Jo, man tackar. BG - släng dig i väggen.. :angel::D
 
Senast ändrad:
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Och en styrning och en uppsittning på Åmål idag.
Dags att göra julklappspengarna redan nu kanske? ;)

haha, ja man kan ju alltid hoppas.. Tror inte jag har någon vinstchans idag dock.. Men, vi gör så gott vi kan.. :)
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Hej, hur gick det idag?
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Hej, hur gick det idag?

montéhästen var riktigt dålig för dan, sprang med handbromsen i hela vägen och hade alldeles för hög puls efteråt. Antagligen sjuk på något vis. Blev 6:a trots det och fick sista pengen. Ganska bra ändå med tanke på omständigheterna.

I sulkyloppet gick det ju mkt bättre än tipset iaf, han var tippad som sista häst och minst spelad. Hade inte vunnit lopp på typ 3 år, så ägaren hade inga förhoppningar om att vinna. Bakspår är ju inte så kul heller. Men, vi fick till ett 6:e pris där oxå. Helt OK.

Jag är iaf jättenöjd, med tanke på vilka hästar jag red/körde. Man kan ju inte vinna jämt heller! :angel::D
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Jag vill oxå gratulera!! Kul att du har sånt flyt:)
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Grattis Lina...:)

Jag har litte bilder från igår som jag kan skicka till dig om du vill.....

Själv så slutade det inge bra för våran häst.... nu blire att kolla upp han :(

GRATTIS:rofl::rofl::banana:

Hej hopp! Jag var också med i loppet och skulle gärna se lite bilder därifrån. Själv slutade jag 3:a med Yankee Launcher, hans andra placering bland dom tre första i år. (Startat 3 ggr totalt). :) En fantastisk utveckling på den hästen, tränaren har gjort ett mastodont-jobb! :bow:
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Johnny-Cash-070727h.jpg


ännu en bild ifrån åmål! :)

Grattis, grattis! Finns det möjlighet att få lite bilder mailade till sig? :idea: Jag har letat efter bilder på nätet... :confused: Tack på förhand och keep up the good work! ;)
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Hej hopp! Jag var också med i loppet och skulle gärna se lite bilder därifrån. Själv slutade jag 3:a med Yankee Launcher, hans andra placering bland dom tre första i år. (Startat 3 ggr totalt). :) En fantastisk utveckling på den hästen, tränaren har gjort ett mastodont-jobb! :bow:

Kul :idea: Lycka till i nästa start(6/8) :bump:
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

grattis!
har precis för mig att den där johnny cash hästen varit till salu? är det nya ägare på den nu?
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

jag han bara med att ta kort på johnny cash för han låg i ledning... sen kom jag ihåg att det var ballerina som red..... jag ska kolla igenom bildarkivet här... men så gott jag vet har jag ett par på johnny cash sen en på global horizon.....

men tänkte ni på att hon på global horizon inte fick rida med sina tyglar... för det var kabinhakar..... jag visste inte att det fanns den regeln eftersom dom säljer dom tyglarna.... vi kvalade i sånna då sa dom inget....:confused:

aja
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

men tänkte ni på att hon på global horizon inte fick rida med sina tyglar... för det var kabinhakar..... jag visste inte att det fanns den regeln eftersom dom säljer dom tyglarna.... vi kvalade i sånna då sa dom inget....:confused:

aja

jag fick inte heller ha såna tyglar.. ägarna till johnny hade såna, o precis innan defilering fick vi lov att byta. Därför defilerade jag så långt efter alla andra.
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

men tänkte ni på att hon på global horizon inte fick rida med sina tyglar... för det var kabinhakar..... jag visste inte att det fanns den regeln eftersom dom säljer dom tyglarna.... vi kvalade i sånna då sa dom inget....:confused:

Jag rider alla mina lopp med såna tyglar...Här har ingen klagat än iaf... Var i reglementet står det att man inte får ha karbinhakar? :confused:
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

har precis för mig att den där johnny cash hästen varit till salu? är det nya ägare på den nu?

jo, han har varit till salu. Men det var ett tag sen. Han köptes då av dom som äger han nu. (Grannen till förra ägarn.)
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Man får inte starta sulkylöp med "ridhjälm" heller om man frågar ekipagekontrollanten, men enligt STC är det ok så länge hjälmen är CE-märkt. Tittar man i reglementet finns det inte angivet att det måste vara en "körhjälm" utan står bara "godkänd hjälm" (den enda "godkänd" stämpeln en hjälm får idag är CE...).
Men i slutänden är det ekipagekontrollanten som bestämmer vad som är säker utrustning eller inte när man väl är på tävlingsbanan, men vill ni "ha svart på vitt", ring STC och fråga (om det nu hjälper vågar jag inte svara på).

Jag har oxå kvalat och ridit löp med karbinhakar, aldrig hört något i den här stilen förut heller. Ska genast ta kontakt med min "kontakt" och höra mig för ;)

Det finns många frågetecken när det gäller utrustningen i montén kontra sulkylopp samt om samma utrustningen får användas i båda eller bara i det ena eller andra...
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 690
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 996
Senast: shia
·
Övr. Hund Helgen 10-11/8 hade bergslagens vallhundsklubb Ik2-tävlingar utanför Örebro. En klurig bana, ganska svåra (men roliga!) får och rejält...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: Jenka
·
M
Trav Jag vet att det finns en hel del montéryttare och intresserade här så jag tänkte lufta detta ämne, kanske för att förstå anledningen...
Svar
18
· Visningar
1 753
Senast: oki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp