Hur gör folk när det händer något?

Min vanliga hundvakt i form av mitt ex. Sen finns det nog någon annan vän eller två som kan lösa något dygn om det krisar.
En normalt funtad hund skulle jag lämna in på pensionat, men det går inte med den jag har nu pga separationsångest.
 
Var det inte Agria som hade en tilläggsförsäkring som innebar att om man hamnade på sjukhus så ersatte försäkringen kostnaden för hundpensionat i upp till en vecka eller så?
 
Men ordnar inte folk sånt innan något händer ?
Vad gör ni om ni råkar ut för en spontan olycka , har ni ingen som ni vet tar hundarna då?
För mig är det stor skillnad på om något händer akut eller om jag bara råkar bli sjuk. Hade jag haft någon sjukdom eller handikapp som gjorde att det "då och då" behövdes sjukhusvistelser, då hade jag garanterat försökt ordna med någon mer ordentlig lösning. Nu är det så att jag klarat mig som hundägare i 10 år utan att ha behövt besöka sjukhus eller på annat sätt behövt vara plötsligt borta.

Jag har personer som i nödfall(!) kan ta hundarna, tex kan en granne ta sig hem för att rasta dem så att de kommer ut en gång innan tex min mors sambo hinner åka till mig för att hämta ut hundarna och köra iväg dem till någon som kan vara mer långsiktigt hundvakt, till ett pensionat eller liknande. Hade jag däremot hört av mig till min mors sambo eller grannen med ett "Hej, jag planerar att vara borta, kan du hundvakta?" så hade de svarat nej och låtit mig ordna med en bättre lösning.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 137
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 976
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
688
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp