Hur länge ammade ni ???

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur länge ammade ni ???

Men om det nu blev trångt för dig, varför flyttade du inte bara på dig.
Det fanns ju tydligen lediga säten.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

reykurboy skrev:
Men ta å ge dig nu.... Menar du att JAG ska be om ursäkt för att hon sitter över mig,på halva mitt säte? Snälla, nu tror jag nästan själv att du hör hur dumt det låter! ojojoj... :smirk:

Lika dumt som du tycker att HON ska förstå utan att du säger något, att du vill ha en ursäkt.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Ingen ide att diskutera med någon som har ditt resonemang!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Hade jag gjort om hon bett om det! Tycker bara inte att man tränger sig på någon sådär.... Det är min åsikt och just nu orkar jag inte diskutera nått mer...

Jag är glad för första gången sen min bror dog! Jag har letat efter en shettis som sällskap till Reykur nu i höst och idag har jag hittat en!! När allt kändes som värst fick jag beskedet om att pållen.. :D Jag vet att jag kom ifrån ämnet, men jag bara ville tala om för någon och nu blev det du!! :D Förlåt!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Vänta nu här....man ska väl inte kräva att en "vanlig" passagerare ska flytta på sig för att man ska amma....nänä..tar man med sig ungen får man vackert se till att amma där det passar.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

OM tåget är fullt och barnet blir hungrigt, var ska man DÅ ta vägen? Kliva av? Mitt emellan två stationer också kanske? Är det då man ska låsa in sig på tågets toalett för att amma?

jag kan nog hålla med om att det är onödigt att breda ut sig för att amma, utan att be om ursäkt för det, om det är lite trångt. Och att man inte ska kräva att andra passagerare ska flytta sig. Men samtidigt får nog faktiskt de som far illa av att ett spädbarn ammas på tåget välja själva, sitt kvar och fortsätt lida eller välj SJÄLV att resa dig och leta reda på en annan plats...
Mammor med barn har också rätt att förflytta sig, MED barnen!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Tycker jag visst att man ska. Om anledningen är att passageraren tycker att det är äckligt med amning, då får h*n definitivt flytta sig.

I regel ammas inte barn när de är så stora att de tar upp två platser på tåg. :idea: Det kan alltså knappast vara utrymmesbrist som passageraren klagar på.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Narcissa__Malfoy skrev:
Vänta nu här....man ska väl inte kräva att en "vanlig" passagerare ska flytta på sig för att man ska amma.....
Inte alls.
Men om man blir störd av något och det finns plats någon annanstans, så är det väl mycket enklare att bara flytta på sig än att sitta och äcklas och irriteras?
Man får ju göra så ibland om den som sätter sig bredvid luktar illa t.ex.
Eller som jag måste göra, flytta på mig om den luktar rök eller parfym, för annars så får jag astma.

nänä..tar man med sig ungen får man vackert se till att amma där det passar
Det är bara för dig att börja inse att världen inte kommer att anpassa sig efter dig.
Utan mammor kommer både att ha med sig sina barn och amma där DE tycker att det passar DEM.
Du kan då välja hur du vill göra.
Bli jätteirriterad och förstöra din egen dag eller försöka bortse från det hela.
Att få det att försvinna, det kommer du nämligen INTE att lyckas med.
Det är bara att du vänjer dig vid det.

Eller flyttar till ett land med lagar mot offentlig amning.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

den första ammade jag i 5½ månad, dock bara 1½ månad helamning.
Min andre ammade jag bara i 2½ månad, han ville inte ha bröstet, så det blev ersättning, då jag hatade att pumpa!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Jag hade aldrig ammat mitt barn på en tågtoalett pga att jag inte ens gör mina behov på såna sanitära oangelägenheter. Urk dom är ju äckliga!!!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Jag måste ge lite kommentarer angående amning. Vissa vill/kan inte amma alls och ber att bli respekterade för dett. Vilket de bör bli. Men varför får man inte bli respekterad när man ammar länge. Det är högst naturligt för både barn och mamma.
Angående offentlig ammning
Om en gammal människa kommer på bussen och behöver sittplats och det inte finns någon plats, så annses det högst naturligt att man reser sig och lämnar plats. Samma sak gäller tydligen inte när det gäller ammande barn. Ammande barn behäver tutte titt som tätt. Inte bara vid hunger, utan även vid ont i magen, nya miljöer etc. Alla har väl sätt ett lam, föl etc efter att ha blivit skrämt springa till mamman och snutta.
Jag tycker det är sorgligt att läsa alla inlägg frän människor utan inlevelseförmåga eller medkännsla. Vad är det så är så fruktansvärt med att se en mamma ge sitt barn mat vid bröstet. Bröst ska ju exponeras i alla andra sammanhang men tydligen inte i det samanhang dom är till för.
Jag undrar om barn som gallskriker för att de behöver tutte är mer populära? Eller ska mammor och barn stanna hemma tills barnet slutat amma? Vilket samhälle ska vi ha och hur välkomna till världen känner sig barn i ett samhälle där de inte är önskade innan de kan gå stå och prata.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

reykurboy skrev:
Ingen ide att diskutera med någon som har ditt resonemang!

Jag försöker bara få fram att du är så inskränkt på hur DU upplever saker, och inte kan känna empati och leva dig in i andra känslor. Bara för att du upplever en sak betyder det inte att andra inte upplever samma känslor fast pga olika saker.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Tyvärr kan du inte få mig att ursäkta mig för att HON satt över MIG! Då kan jag ju lika gärna säga om någon trampar mig på foten "ursäkta att jag är under din fot".... :smirk:

Nänä... Jag ursäktar inte min existens och inse att du inte någonsin kommer att få mig att tycka att jag skulle be om ursäkt i den här händelsen!!!!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Men skäll då på folk för att de är närgångna mot dig och inte för att de ammar :smirk:

Om du ville skriva om trängsel på tåg förstår jag inte hur du hittade till en amningstråd på Barn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 730
Senast: Anna
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 219
Senast: gulakatten
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 814
Senast: Mirtai
·
Övr. Barn Hej! Jag är en tjej på 16 år och undrar om Längden 160cm samt med vikten 64kg är normalt? Är inte överviktig eller så. Vill bara veta om...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp