Bukefalos 28 år!

Hur länge ammade ni ???

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur länge ammade ni ???

Åh.... DET fattade jag aldrig. Tacktack snälla Mandalaki! Men får jag amma om jag är smal och sexig då?
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Bara om dina tuttar icke är blekfeta, ity det är det värsta du kan utsätta omgivningen för. Man lär sig mycket på Buke!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

reykurboy skrev:
Jag har aldrig sagt att du inte får amma va länge du vill....
Men det är det andra i tråden som redan gjort.
Det är det som jag reagerar mot.

Men du skriver inlägg som "sök hjälp" när det var någon som skrev att det var motbjudande....
Du har rätt att amma så länge du vill, men acceptera att det finns folk som tycker långammning är motbjudande också! De som tycker det har lika stor rätt till att tycka så!!!
Visst, men om de verkligen lider av det så mycket att de vill förbjuda det för att kunna gå på sta'n eller äta på restaurang, så tycker jag fortfarande att det är dags att söka hjälp.
För att de skall slippa lida då.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Narcissa__Malfoy skrev:
Jo...kanske det...konstigt bara att så många här förnekar faktumet att många störs på det vi tagit upp i tråden.
För det är oändligt många som störs av lekande barn på en resturang...
Ärligt talat så tror jag adrig jag varit ute på kvällen för att äta i goda vänners lag och störts av skrikande ungar mellan borden? Jag har inte heller sett ammande mammor slänga fram tuttar överallt? :confused:

Och ja, jag störs av ungar som skriker och springer omkring, men skulle det vara så att jag befann mig på en restaurang som inte heter McDonalds för att käka och stört mig på barn av olika anledningar, så har jag mål i munnen att be föräldrarna hålla sina barn lite lugnare eller be att få byta bord om den möjligheten finns..
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

*knapplån*

Trådar om amning på stan är alltid lika underhållande.:D

På nåt sätt får man bilden av att det inte går att äta ute utan att vara iförd galon från topp till tå, så att man är skyddad för all sprutande mjölk som illvilliga mammor okontrollerat sprider omkring sig. Förmodligen blandat med våldsamma kaskadspyor som deras bebisar sprinklar till höger och vänster.

Fast när jag är ute och äter eller fikar så ser jag aldrig nåt sånt! Faktum är att jag nästan aldrig ser amning över huvud taget. Jag tittar nämligen inte efter den, jag har inte tuttradarn på. Förmodligen för att jag är tillräckligt nöjd med livet för att inte leta efter nåt att störa mig på :angel:
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Inte_Ung skrev:
Visst, men om de verkligen lider av det så mycket att de vill förbjuda det för att kunna gå på sta'n eller äta på restaurang, så tycker jag fortfarande att det är dags att söka hjälp.
För att de skall slippa lida då.

Jag tycker absolut inte att det ska förbjudas! Blandas jag ihop med någon eller uttrycker jag mig så otydligt? :confused:
Som sagt mina åsikter är att jag själv inte skulle amma så länge för att det för mig skulle kännas onaturligt. Däremot skulle det aldrig falla mig in att kalla dig för äcklig eller motbjudande, det är ju ditt val!
Ähh, jag säger det en gång till... alla får väl göra som de vill, man kan ju inte tycka likadant om allt då vore världen mycket tråkig!! ;)
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

ainasoja skrev:
Nästa gång du går på stan så vill jag att du räknar alla dessa kvinnor som "slänger fram" bröstet så att jag får veta hur ofta du råkar ut för det! Jag brukar aldrig se ammande mammor på stan och jag har aldrig ens sett en ammande mamma på en resturang heller.

Står ni ut med att se en ammande mamma per dag eller var går smärtgränsen?

Vill du missförstå mig, börjar å bli lite tjatigt nu!
Jag har då hamnat på tåg, mamman ammade bredvid, varit på fik, på restaurang, vad mer vill du att jag ska skriva? Och nej, jag står inte å fånglor om det är vad du syftar på....

Har jag rätt att tycka vad jag vill omden frågan? Jag respekterar din åsikt, men jag måste väl för tusan få tycka vad jag vill iallafall!!!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

reykurboy skrev:
Vill du missförstå mig, börjar å bli lite tjatigt nu!
Jag har då hamnat på tåg, mamman ammade bredvid, varit på fik, på restaurang, vad mer vill du att jag ska skriva? Och nej, jag står inte å fånglor om det är vad du syftar på....

Har jag rätt att tycka vad jag vill omden frågan? Jag respekterar din åsikt, men jag måste väl för tusan få tycka vad jag vill iallafall!!!

Var har jag skrivit att du fånglor??? Jag vill bara att du räknar ammande mammor nästa gång du är på stan och sedan undrade jag var gränsen går??? Du får tycka vad fan du vill jag skiter faktiskt i det jag frågade bara!?

Jag förstår inte varför man har så svårt att öppna munnen om man råkar ut för något man tycker är opassande ( jag förutsätter att du inte gjort det, alltså inget jag vet, så ta inte åt dig om det är felaktigt ).
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

ainasoja skrev:
Var har jag skrivit att du fånglor??? Jag vill bara att du räknar ammande mammor nästa gång du är på stan och sedan undrade jag var gränsen går??? Du får tycka vad fan du vill jag skiter faktiskt i det jag frågade bara!?

.

Det kanske var någon annan som skrev att jag minsann kunde kolla åt ett annat håll och öm jag var besatt av bröst eftersom jag såg det överallt. Jag tycte ja mindes att det var du, men jag kanske minns fel! Jag tycker det är svårt att sätta en speciell gräns, jag upprepar att va lite diskret hör väl till vanligt hyffs!

Kul att du skiter i vad jag tycker, du är utmärkt på att skriva trvligt.... :smirk: Jag tyckte inte att jag var särskilt otrevlig mot dig! Bara för att man tycker olika kan man respektera varandras åsikter! Eller?
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

reykurboy skrev:
Vill du missförstå mig, börjar å bli lite tjatigt nu!
Jag har då hamnat på tåg, mamman ammade bredvid, !
Men vad tusan skulle mamman ha gjort? Låtit ungen skrika sig blå? haftkylväska och micro emd sig för att värma en flaska? :confused:
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

nä men åtminstone låtit bli att hänga över mig!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

*Rakt ut i luften*

Tänk att jag har alltid trott att det varit okej att amma bland andra kvinnor, att jag varit trygg bland dom men mer obekväm bland män.

Tjo vad fel jag haft! Så mycket för sisterhood.

/Jane
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Det är nog lika bra att jag lägger ner diskussionen..... verkar bara vägra förstå att andra kanske inte alltid uppskattar allt ni har för er....
När jag åker tåg vill jag inte ha en ammande mamma hängandes över mig!! Är det så jävla konstigt?? Om det är vad du menar med "sisterhood", då får nog det va för mig!!!

Jag har min åsikt om ammning, jag ändrar den inte!! Och jag har aldrig krävt att ni ska göra det!!
Men det är ju omöjligt att föra en vettig diskussion verkar det som..... :smirk:
Väntar med spänning på nästa grej som jag måste förklara om och om igen....-
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Jag tycker jag för en vettig diskussion ialla fall.

Sisterhood är att inse att den stackars mamman knappast hade nån annanstans att ta vägen (Skulle barnet skrikit sig blå eller mamman kanske skulle gömt sig på toaletten?) men det verkar ju som om hon borde ha dykt ner bland några laptopknappande kostymnissar och blivit mottagen bättre än bredvid dig.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Nu börjar din nivå sjunka, har du inga ättre argument.... Har jag sagt att hon skulle gå in på toan eller??? NEJ, det har jag inte!!!
Jag sa att jag vill INTE ha henne hängandes över mig, har du svårt att fatta???!!!!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Min nivå är utmärkt, tack, och jag klarar mig utan att använda fraser som "har du svårt att fatta???!!!!".

Jag, liksom andra tidigare i tråden, frågar dig var hon skulle gå men vi har inte fått något svar.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Jamen du måste ju ha svårt att fatta! Hon kunde tillexempel satt sig på ett annat säte där hon fick ha två stycken för sig själv som hon så uppenbarligen behövde!
Nej, jag tycker inte att jag skulle behöva flytta på mig, vilket jag skulle gjort om hon bett mig det!
Men det gjorde hon inte utan bredde ut sig utan så mycket som ett ursäkta....

Bara för att hon har ett så underbart barn så kan man banne mig visa hänsyn, vilket du verkar ha uppenbarliga problem med!! Därav frågar jag om något är svårt för dig att fatta, för jag tror jag svarat... ja vet inte hur många gånger! Fattar du nu?? Jag tänker inte förklara en gång till iallafall!!!

Tacka vet jag personer det går att diskuttera med, "cilla w och Inte_Ung har inte samma åsikter som mig i denna fråga, men med dom går det att föra en vettig dialog med :bow: Då är det kul att diskutera, men du verkar ha så uppenbarliga problem med det så jag finner inget som helst nöje i det!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Men du hade inte svarat på HUR hon skulle lösa problemet. Jag förstår alldeles utmärkt om du skriver att du tycker att hon ska flytta sig till ett annat säte.

Sen tror jag att du tar ut all din ilska på mig, om du tittat uppåt i tråden är det fler som frågar och jag kommer in sent och talar rakt ut i luften och du svarar och ger mig sen i ditt senaste inlägg tre stycken "fattar". Opåkallat.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Men va tror du att jag menade att hon skulle gjort... Du antog ju bara att jag menade att hon skulle gått på toa eller kastat sig blan gubbar (eller vad du nu skrev) Jag undrar om du fått den uppfattningen efter att ha läst mina inlägg, eller vad du baserar den på? I tidigare inlägg har jag skrivit att det enda jag tycker är att de som ammar offentligt kan vara lite diskreta, kan jag få tycka det utan att bli påhoppad? Om du nu var tvungen att amma i ett tåg och bredde ut dig så att du hängde på den som satt bredvid, skulle du då inte säga ursäkta? Om du inte gjorde det skulle jag se dig som ohyffsad!

Vidare för att förtydliga så gillar jag inte vem det än är som hänger över mig i ett tåg, varesig det är en ammande mamma eller någon med en tidning utvecklad så det inte räcker med ett säte.... Men nu handlade ju denna tråden om ammning så därför tog jag denna tjej som exempel!

Jag är dessutom inte arg, jag blir bara irriterad när folk antar saker om mig eller vägrar se saker från en annan synvinkel....
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

:crazy:
Men jisses lugna ner dej!

Du hade ju INTE förklarat att hon satt på samma säte, att hon hade kunna satt sej på det tomma bredvid...

Varför är du så elak mot Jane_Done?

Håller med henne, helt obefogat :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 824
Senast: Anna
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 410
Senast: gulakatten
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 877
Senast: Mirtai
·
Hemmet Fast varför köper du diskmaskiner som bara har 3 års garanti? Jag har haft två olika märken och båda har 5 år.
Svar
17
· Visningar
264
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp