Hur länge ammade ni ???

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur länge ammade ni ???

reykurboy skrev:
Hon kunde tillexempel satt sig på ett annat säte där hon fick ha två stycken för sig själv som hon så uppenbarligen behövde!
Nej, jag tycker inte att jag skulle behöva flytta på mig, vilket jag skulle gjort om hon bett mig det!
Men det gjorde hon inte utan bredde ut sig utan så mycket som ett ursäkta....

Måste bra fråga: tror du att alla mammor är tankeläsare? HUR skulle hon kunna veta att du tyckte det var obehagligt om du varken sa något eller flyttade på dig? Om DU tycker det är obehagligt får väl DU flytta på dig (det fanns tydligen lediga säten nära), eller i alla fall BE HENNE flytta på sig. Hon hade tydligen inga problem att amma offentligt, det finns det MÅNGA som har, så illa att de inte ens vågar gå ut med sina bebisar!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

JAg tycker att det tillhör allmänt hyffs att hänga över någon annan utan att be om ursäkt! Jag skrev att jag kunde flyttat på mig om hon bett om det, men det var väl inte jag som hängde över henne!

Hur många gånger her jag skrivit samma sak?
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Norrlänning skrev:
:crazy:


Varför är du så elak mot Jane_Done?
Är jag elak nu oxå?

Hur många är ni inte nudå som gaddar ihop er och talar om vad jag ska göra... :smirk:
Och jag behöver inte lkugna ner mig jag är alldeles lugn, bara irriterad över att det ska va så svårt att förstå...

Ska alla flytta sig bara för att det kommer en mamma eller? Har den rätt att bete sig som den vill??
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Tack, tack, jag började allvarligt undra vad jag gjort för att förtjäna ett sånt anfall.

Min nästa fråga var faktiskt om det handlade rent allmänt om att luta sig över nån (när jag väl fick kläm på det) eller om var amningen i sig. Men jag kom aldrig så långt.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Jane_Done skrev:
Min nästa fråga var faktiskt om det handlade rent allmänt om att luta sig över nån (när jag väl fick kläm på det) .

Det var rent allmänt att hänga över/gå in på vad jag kallar mitt område, men eftersom tråden handlade om ammning så var det mitt exempel...

Jag får be om ursäkt om du tycker att jag gjort dig ledsen, det var inte min mening, trodde inte du uppfattade det så heller! Jag kanske är hård imina ord ibland, men jag är så ledsen/nervös för min älskade brors begravning imorgon... :(
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Men ingen har väl sagt att det är ok att hänga över någon vare sej tutten är "ute" eller inte :confused:

Då du bara skrev "hänger över mej" så tolkade jag det som bara någon som sitter nära.
Inte "hänger över" i ordens rätta bemärkelse!
Men nu gjorde hon tydligen det och då förstår jag att du inte uppskattade det.

Men hade det varit jag så hade jag antingen flyttat mej, tittat på henne och frågat om jag är ivägen :smirk: , bett henne flytta sej lite.

Då jag inte i allmänhet har något emot ammning så hade jag inte reflekterat nåt speciellt över situationen utan med stor sannolikhet bara makat lite på mej. ;)

Ps. Ja, du var elak mot Jane_Done.
Hon lånade ju bara din knapp till att börja med.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Men nu förstår du iallafall va ja menar.... Tack för det.. :bow:
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

reykurboy skrev:
JAg tycker att det tillhör allmänt hyffs att hänga över någon annan utan att be om ursäkt! Jag skrev att jag kunde flyttat på mig om hon bett om det, men det var väl inte jag som hängde över henne!

Hur många gånger her jag skrivit samma sak?

Det är ju mycket möjligt att hon inte uppfattade sig som att hänga över dig, och inte heller att du störde dig på detta eftersom du tydligen inte reagerade på något sätt. Har man inte uppfattat att någon blivit störd av sina aktioner så ber man ju heller inte om ursäkt. Hennes gräns för personlig sfär kanske var mycket mer tolerant än din.

Hon kanske i sin tur satt och irriterade sig över att DU inte flyttade på dig... och att DU inte bad om ursäkt för att du satt ivägen. Har du tänkt på det?

Om inte du visar vad du tänker och tycker, hur ska då folk veta det?
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Magdalena skrev:
Hon kanske i sin tur satt och irriterade sig över att DU inte flyttade på dig... och att DU inte bad om ursäkt för att du satt ivägen. Har du tänkt på det?

Men ta å ge dig nu.... Menar du att JAG ska be om ursäkt för att hon sitter över mig,på halva mitt säte? Snälla, nu tror jag nästan själv att du hör hur dumt det låter! ojojoj... :smirk:
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

reykurboy skrev:
Det kanske var någon annan som skrev att jag minsann kunde kolla åt ett annat håll och öm jag var besatt av bröst eftersom jag såg det överallt. Jag tycte ja mindes att det var du, men jag kanske minns fel!

Jag upplevde inte dig som särskillt trevlig när du skrev att jag tror att du fånglor, jag är bara intresserad av hur ofta du råkar ut för ammande mammor?
reykurboy skrev:
Jag tycker det är svårt att sätta en speciell gräns, jag upprepar att va lite diskret hör väl till vanligt hyffs!

Alla är olika och alla beter sig olika, vissa kanske är provocerande just pga alla ammningsdebatter, jag själv sket faktiskt i var jag ammande, var mitt barn hungrigt så var det självklart att han skulle få mat oavsett var jag var.
reykurboy skrev:
Kul att du skiter i vad jag tycker, du är utmärkt på att skriva trvligt.... :smirk: Jag tyckte inte att jag var särskilt otrevlig mot dig! Bara för att man tycker olika kan man respektera varandras åsikter! Eller?

Jag respekterar din åsikt och jag ber om ursäkt om jag var otrevlig men jag undrar fortfarande hur ofta du råkar ut för dessa ammande mammor när du är ute på restaurang, åker tåg mm
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

reykurboy skrev:
Men ta å ge dig nu.... Menar du att JAG ska be om ursäkt för att hon sitter över mig,på halva mitt säte? Snälla, nu tror jag nästan själv att du hör hur dumt det låter! ojojoj... :smirk:

Jag tycker att du åtminstone kunde ha påpekat att hon hängde över dig och tog upp delar av ditt säte, jag hade inte varit tyst om jag råkat ut för det.

Människan kanske inte var medveten om att hon störde dig och klarar du inte av att påpeka det när du råkar ut för det så tycker jag inte att man ska sitta och klaga sedan heller.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

ainasoja skrev:
Människan kanske inte var medveten om att hon störde dig och klarar du inte av att påpeka det när du råkar ut för det så tycker jag inte att man ska sitta och klaga sedan heller.

Nej, jag inser nu att det inte är självklart att folk förstår när de gör intrång (nu syftar jag inte på dig) i någons bubbla. Jag tycker det är så uppenbart, men det är väl inte så för alla. Jag är överhuvudtaget ingen kramig människa, så jag kanske vill ha mer utrymme. Däremot Just i den här situationen, kunde hon ha fattat! Ovh som Magdalena skrev att jag skulle be om ursäkt för att hon satt över mig, då är det bara löjligt....!

Som sagt jag har lärt mig en sak av den här disskusionen iallafall, jag ska omedelbart säga till så fort jag retar mig på något!
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Jag tycker det är bättre att påpeka att när någon som du skriver gör intrång i ens bubbla för det är inte trevligt, vi har en gårdskarl här som alltid ska stå och flåsa en i ansiktet när han pratar med mig och jag fick nog sist och bad honom stå stilla och inte vara i ansiktet på mig för jag upplever det som väldigt otrevligt. Han bad om ursäkt och accepterade det utan problem för han var inte medveten om det själv.

Dom flesta tar inte illa upp om man påpekar att man blir störd av dom bara man är trevlig när man säger det.

Pst: Jag hoppas att begravningen kommer att gå bra för hela din familj *kram*
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

*lånar knapp*
Men vilka restauranger går ni på då ???
MC Donalds eller???
Jag var ute senast i helgen på Häringeslott inte en barnfamilj MED barn, jag var ute och åt i fredags och samma där !
Nästan varje lunch äter jag ute på dagtid jag ser mycket sällan barn som stör eller springer omkring annat än MC donalds eller dyl det är väl bara att äta någon annanstans
/Cetzy som har 3 barn sjäv som faktiskt inte springer och skriker. Alltså sådana som är ute och äter som du förmodligen inte märker.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

oj oj oj... gick in på tråden för att få lite hum om amning då jag väntar mitt första barn i dagarna.... Men det är som vanligt mest en massa hugg o kritik hit o dit i tråden. Tur att det finns andra ställen att få information på. Men som det låter här så får man bara amma hemma bakom stängda dörrar. Annars kanske man får någon stackare att spy.....
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

ainasoja skrev:
Jag tycker det är bättre att påpeka att när någon som du skriver gör intrång i ens bubbla för det är inte trevligt, vi har en gårdskarl här som alltid ska stå och flåsa en i ansiktet när han pratar med mig och jag fick nog sist och bad honom stå stilla och inte vara i ansiktet på mig för jag upplever det som väldigt otrevligt. Han bad om ursäkt och accepterade det utan problem för han var inte medveten om det själv.

Dom flesta tar inte illa upp om man påpekar att man blir störd av dom bara man är trevlig när man säger det.

Pst: Jag hoppas att begravningen kommer att gå bra för hela din familj *kram*

Ska tänka på det en annan gång, det är alltid bra att lära sig nya saker!! :)
Tack för stödet på begravningen! Jag längtar tills det är fredag å allt är över... :crazy:
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Två av barnen slutade vid ca tretton månader och ett tuttade i lite över två år...
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

Kristin80 skrev:
Men som det låter här så får man bara amma hemma bakom stängda dörrar. Annars kanske man får någon stackare att spy.....

Dumheter. Folk som blir kräkmagade av andras amning får stanna hemma.
 
Sv: Hur länge ammade ni ???

det skulle va roligt med en kommentar, men jag avstår..... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 733
Senast: Anna
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 219
Senast: gulakatten
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 814
Senast: Mirtai
·
Övr. Barn Hej! Jag är en tjej på 16 år och undrar om Längden 160cm samt med vikten 64kg är normalt? Är inte överviktig eller så. Vill bara veta om...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp