Hur löser man en konflikt med någon som inte är intresserad?

@purity_666
Jag hade skrivit ett brev, ungefär som du skrivit här där du berättar hur du känner och att du inte mår bra av situationen.
Oavsett om ni kan reparera kompisrelationen eller ej så är läget ohållbart för dig som den är nu och ni kan kanske bli ytliga stallkompisar även om ni inte blir vänner som förr.

Ett brev som du lägger i hennes stallskåp (?) kan hon inte ignorera som ett sms och då får du iallafall säga vad du vill få ur dig och kanske må bättre även om det inte leder nån vart.
 
Det är jättesvårt men jag hade nog valt att försöka skydda mig själv.
Uppenbarligen så har ju personen ett så stort problem med TS att den anser att det inte går att lösa genom att prata - för då hade det redan skett.

Jag funderar på hur man *kan* lösa en sån här grej annat än försöka skydda sig själv. En person som är så uppenbart ointresserad tror jag det är döfött att försöka prata med och gör bara mer illa när ts blir ännu mer ignorerad.

Men som sagt, jag utgår frn mig och hur jag funkar.
 
@purity_666
Jag hade skrivit ett brev, ungefär som du skrivit här där du berättar hur du känner och att du inte mår bra av situationen.
Oavsett om ni kan reparera kompisrelationen eller ej så är läget ohållbart för dig som den är nu och ni kan kanske bli ytliga stallkompisar även om ni inte blir vänner som förr.

Ett brev som du lägger i hennes stallskåp (?) kan hon inte ignorera som ett sms och då får du iallafall säga vad du vill få ur dig och kanske må bättre även om det inte leder nån vart.
 
Jag vet inte om jag tror att det blir bättre av att få ur sig hur man känner, jag tror inte att det med säkerhet leder till ett bättre mående. Om man utelämnar sig så mycket och gör sig så sårbar och inte får någon reaktion alls - är det en ännu värre situation tycker jag.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 042
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 903
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 225
Senast: Whoever
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp