Hur många lån har du?

Bolån. Billån (snart avbetalat!). Har kontokortskredit men utnyttjar den inte ofta. CSN är färdigbetalat (yay!)
 
CSN och lånet på min lägenhet. Bästa grejerna jag någonsin kunnat låna pengar till :).
 
Sitter framför Lyxfällan och funderar över hur många lån det är vanligt att man har. Hur många har du?

Själv har jag bostadsrätten, bilen (där kvarvarande summa är ungefär hälften av bilens värde), CSN samt ett kreditkortslån som jag hoppas kunna betala av innan hösten. Kommer framöver endast låna till bostad eller bil (hoppas jag).

Endast bolån på 30% av bostadsrättens värde. Inga konsumtionslån.
 
Jag har ett billån (på min förra bil som tyvärr var för dyr för min ekonomi att underhålla så den är såld) , ett kreditkort hos Volvo/bilia och ett privatlån hos mamma.
Med min nuvarande ekonomi har jag ett par år kvar. Hoppas på högre tjänst under sommaren/hösten så jag kan öka på betalningen :)
 
Jag har nu ett lån på huset. Det kommer att utökas snart eftersom jag ska räta upp och fixa min loge. Då bakas en del in i huslånet och en del blir topp- resp blanco innan jag värderat upp fastigheten. Så eg bara lån på en sak - min fastighet.
 
Har bara CSN i dagsläget. Bor i hyresrätt och kör en gammal bil som inte kostade många tusenlappar :D så i framtiden nån gång lär det bli ett billån och ett bolån.
 
Inget just nu. Bor i hyresrätt och CSN avbetalt. Tänkte dock köpa min första bil snart och då blir det nog ett litet lån där, fast troligen räntefritt av föräldrarna...
 
Bara CSN. Men, då bor dottern och jag i en bostadsrätt som till 90% ägs av mina föräldrar. Jag äger 10% på pappret enbart. Detta pga lite speciella omständigheter. Men jag hade aldrig fått ett lån till att köpa den själv så föräldrarna hade typ att välja på den här lösningen eller att ha oss inneboende i deras villa ;)
 
Vi är skuldfria. Trots det har vi möjligheten att ha 2 bilar och en herrans massa "leksaker" som är bra att ha när man har hästar och bor på landet. Vår bostad hyr vi.
 
Enbart CSN så långt. Lär bli lån för bostadsrätt så småningom också men fler lån än så vill jag försöka undvika.
 
Bolån och CSN.

Helt fantastiskt är det att första reklamen i pausen av Lyxfällan är Lendo som berättar för en att nu när det är vår och man vill köpa båt, bil eller motorcykel kan man få lån hos dem så att man slipper kontantinsats utan kan låna för hela beloppet O_o Men Lyxfällan måste ju iofs få ihop till nya deltagare :D
 
CSN på 170 000 och ett mindre lån på typ 20 000 kanske som jag eg har råd att betala vilken dag som helst, men det har inte blivit av att ta tag i eftersom jag då måste kontakta banken :p
 
Bara lån på huset. Dels huslånet och sedan har vi även blanco-lån på renoveringar som vi gjort, men de är det sambon som står på (eftersom jag pluggar och därför inte drar in många kronor i månaden) även om de givetvis är mina också. Tanken är väl dock att värdera upp huset och lägga om lånen snart så att allt blir ett huslån. Renoverat en hel del sen vi flyttade in för ett halvår sedan och det påverkar ju lånebilden.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
27 955
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag råkade dränka min Macbook i dricka när den låg i väskan. Så nu håller jag på och kikar på vad dom behöver för uppgifter för...
Svar
3
· Visningar
537
Senast: Bison
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 945
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp