Hur många lån har du?

Bolån och CSN.

Helt fantastiskt är det att första reklamen i pausen av Lyxfällan är Lendo som berättar för en att nu när det är vår och man vill köpa båt, bil eller motorcykel kan man få lån hos dem så att man slipper kontantinsats utan kan låna för hela beloppet O_o Men Lyxfällan måste ju iofs få ihop till nya deltagare :D
Listigt, ju! :)
 
Har bara csn, (förvisso maxat, det lär jag få betala på hela livet)
Annars har jag svårt att se att jag skulle kunna tänka mig att låna till något annat än bostad och eventuellt bil, jag gillar inte känslan att stå i skuld och vara förbunden till något.

(Det tog mig flera år att tänka över ifall jag skulle skaffa mobilabonnemang istället för kontantkort, och i slutändan köpte jag ändå mobilen separat, kontant. :p )
 
Bara mina investeringar, alltså lån där det jag köpt betalar tillbaka mer än vad lånet kostar mig.
 
CSN-lånet har jag inte börjat betala tillbaka på än. I övrigt har jag ett billån som jag betalat lite mer än en tredjedel av.
 
Men vad är det för spännande investeringar?

Blir ju nyfiken ju! :)

(Men varför kom inte citatet med? Hmmmmmm....)
 
Har just hoppat på CSN lånkarusellen. Men utöver detta har jag inget. Jag avstår hellre från att köpa saker än att hamna sådär illa till som de som är med i Lyxfällan.
 
Jag tyckte inte jag hade så mycket, men jag leder visst än så länge...:angel:

jag tanke utmana din ledning :angel: huslan, brittiskt studielan, CSN, och privatlan (3,5 ar kvar. Loste ut banklanet i England for min mastersutbildning, gick fran 9.9-15.5% ranta ner till 3.24 :banana:).


Topplanet pa huset har 2 ar kvar :) sa kanns som att dem tyngre lanen ar borta inom en overkomlig framtid :)
 
CSN och ett gemensamt billån, som vi precis höjt amorteringen på för att bli av med lite fortare. Studielånet har jag bara hunnit betala på i ett år ungefär, så det är låååångt kvar även om jag lånat mindre än många andra.
 
Bolån (tror de är 300' kvar, ska vara slutbetalt 2021). Bara bottenlån.

CSN som ökar stadigt, kommer sluta kring en halv miljon :S

Dellån på bilen, la hälften själv. Tror det är typ 60' kvar.

Ett gammalt privatlån med typ 25' kvar. Var ursprungligen en häst, en transport och lösande av ett litet billån.

Sen har jag ett privat lån till min pappa på 30' för att kunna ta tjänstledigt den här terminen.
 
På tok för mycket, tack vare bl a ex.
Sitter med huslån, blancolån för renoveringar vi gjort och privatlån för bil då jag måste ha bil till jobbet samt enstaka lån för att hjälpa min mor som är fattigpensionär. Jag skulle kunna ruinera mig då jag har ett kort utan kreditgräns, men jag sköter mig och betalar som jag ska allt varje månad och kan även unna mig guldkanter lite nu och då.

I sommar ska förhoppningsvis bytas golv i två rum, ny altan och nytt tak komma upp, huset har redan högre taxering än vad lånen är på så även om ex inte är glad att slippa ifrån mig så tror jag att jag skrattar bäst som dumpade!
 
Inga lån här. Däremot betalar jag av på ett par småsaker, bland annat min smartphone - den används som hjälpmedel så det fick det vara värt tänkte jag. Betalade det sista på ett objektiv nu i april och har nån småsak till jag betalar på.
Planerar inköp av en ny kamera i maj typ, även det avbetalning. Men jag ser såklart till att inte dra på mig mer än jag faktiskt kan betala :)
//Zebra som suger getballe på att spara :p
 
Jag o sambon har tillsammans huslån, lån på en av bilarna (ny o svindyr...), båtlån, en större kredit och några småkrediter. Småkrediterna betar vi av allt eftersom, och enligt planen ska vi vara helt fria från dem vid årsskiftet. CSN har sambon, min CSN är avbetald.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
27 960
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag råkade dränka min Macbook i dricka när den låg i väskan. Så nu håller jag på och kikar på vad dom behöver för uppgifter för...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Bison
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 988
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp