Hur mycket är ni villiga att betala för en god glass i strut en solig dag

Sv: Hur mycket är ni villiga att betala för en god glass i strut en solig dag

Men det beror ju på vad taxin tar per km/per tidsenhet. I Sverige är det helt lagligt att ta vilket km-pris som hellst, så länge man skriver ut det på den lilla klisterlappen på rutan. Normalpris för en 15 min färd har jag för mig ligger ngnstans mellan 350-400kr för de tre stora taxiväxlarna i Stockholm. Jag har dock sett friåkare på stan som skyltat allt från 795 - 1500 kr för samma standardresa. Och jag har inte tittat på allas prislappar. Så att någon friåkare helt lagligt skulle kunna ta 5 000kr för en resa från Arlanda är inte alls omöjligt. Tyvärr.
Hehe :sneaky:, jag såg en friåkare som på sin gula lapp hade 9999kr :nailbiting:
 
Sv: Hur mycket är ni villiga att betala för en god glass i strut en solig dag

Jag skulle absolut kunna betala 80kr för glass, skulle säga att smärtgränsen går där någonstans för vad jag tycker glass är värt om jag tänker på själva upplevelsen när man äter glass och inte tar hänsyn till vad det brukar kosta.

Skulle såklart inte köpa glass för 80kr om det går att köpa för mycket mindre ;)
 
Sv: Hur mycket är ni villiga att betala för en god glass i strut en solig dag

Problemet med taxiresor för flera tusen kronor har tagits upp av Svenska dagbladet. Så det ligger nog sanning i det hela.

.

Men jag tycker det där blir så himla dumt. Det är som att gå in i valfri butik-ta en tröja-gå fram till kassan och sen bli sur (känna sig lurad) för att du inte har läst på prislappen och du tycker att tröjan kostar för mycket. Står det prisinfo så blir ju ingen lurad?
 
Sv: Hur mycket är ni villiga att betala för en god glass i strut en solig dag

Kl

Jag vet inte. Det är mycket pengar för en glass, men jag äter så sällan glass eller går ut och lunchar, äter middag och liknande, så skulle jag vara riktigt sugen så skulle jag nog kunna unna mig den just då för det priset iallafall. Köper glass kanske 1-2 gånger om året.
 
Sv: Hur mycket är ni villiga att betala för en god glass i strut en solig dag

I grannlandet - Snekkersten om jag minns rätt - såg jag förra året en glasskiosk där man kunde inhandla en strut med tolv kulor. Den kostade nog runt 80 spänn. Men mängden fick även mig som glassoman att banga.

Annars - förstklassig italiensk glass, gärna serverad i en vacker miljö en solig sommardag - visst hade jag kunnat hosta upp 80 spänn för en sådan upplevelse! Jag skulle i alla fall oändligt mycket hellre lägga den summan på en kvalitetsglass med fräscha råvaror än på fyra Daimstrutar innehållande bland annat E471, E442, E410, E412, E407, E414 och E150a.
 
Sv: Hur mycket är ni villiga att betala för en god glass i strut en solig dag

Nu överdriver du rejält, det där är helt enkelt inte sant. Visst är turistpriser alltid turistpriser, men de proportionerna du nämner är hörsägen.
Jag har varit i Italien många gånger och i t ex Venedig och Rom är det svindyrt, ja, men inga 250-kronors glassar (om inte dessert på restaurang, som Ramona sa). En pizza kostar 100 kr, så det är över medel, med turistpålägg. Ungefär de proportionerna talar vi om. En kaffe 30-40 kr.

En taxi går efter taxametern, punkt slut. Inte ens en svarttaxi skulle ta 5000 spänn för Sthlm-Arlanda.

Jag har en arbetskamrat som var i Rom för en månad sen ungefär. Och hon köpte en glass för dryga 100-lappen (hon räknade fel i huvudet på vad den kostade i SKR). Det var en strutglass på ett café. Å andra sidan var den så stor att hon fick slänga mer än hälften för att hon inte orkade äta upp den. :p
 
Sv: Hur mycket är ni villiga att betala för en god glass i strut en solig dag

Knapplån

På ett ställe med lokalproducerad riktigt god glass med naturliga råvaror i nygjord rånstrut (så att den fortfarande är varm :d) skulle jag kunna tänka mig att betala 50-60 kronor men där går min smärtgräns. Jag skulle inte betala 80 kronor för en glass.
 
Sv: Hur mycket är ni villiga att betala för en god glass i strut en solig dag

Det gjorde vi förra året när vi var i Danmark en sväng, jag och en vännina med våra barn.
Nog den dyrast glass jag ätit men det var himelskt gott, jag skulle lätt göra om det igen, en våffla med 2 kulor 100 spänn, dom gjorde glassen där själva och det var bara så gott och en perfekt avslutning på en perfekt dag då vi vart uppe i skagen och badat och solat hela dagen, innan båten åter skulle gå hemåt
 
Sv: Hur mycket är ni villiga att betala för en god glass i strut en solig dag

Kan tilläggas att jag älskar glass. Glass i stora lass:d:d
 
Sv: Hur mycket är ni villiga att betala för en god glass i strut en solig dag

Här kostar korv med bröd 18 kr sist jag köpte :angel:

Varför spendera 80 spänn på ett bar kulor glass när jag kan få en burk ben and Jerrys för 55 kr?
 
Sv: Hur mycket är ni villiga att betala för en god glass i strut en solig dag

Tja, tre kulor B&J lär kosta 65 kr i en sketen glasskiosk, så långt från 80 spänn är det inte (och jo, de säljer glass i lass)
 

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 115
Senast: sjoberga
·
Äldre Nu är jag förvirrad och tankarna snurrar runt, runt, runt. Vågar och vill jag flytta ut till ett hus på landet helt ensam från min...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 981
Senast: Reville
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 195
Senast: sandrafors
·
Övr. Hund Min dröm är att någon gång kunna skaffa mig en egen hund..men just nu känns den väldigt krossad..och jag känner mig elak, egoistisk och...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 698
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp