Hur ofta har ni privat lektion och vad kostar det?

Jag rider ca en gång varannan vecka och betalar 300 kr för 30 min privatlektion i dressyr. Mycket prisvärt tycker jag! Tränaren kommer då ut till oss och vi brukar vara 2-4 stycken som rider efter varandra.
 
Min tränare/vän/mentor tar 300:- för 40 minuter. Rider för henne när det passar.

Ungefär varannan vecka rider jag för annan tränare, då är kostnaden 450:- för 45 minuter. Dock ger hon 100:- rabatt till oss som står inackorderade på gården dit hon kommer och håller träningar.
 
Tränare 1 250 kr per 30 minuter, utbildad b-instruktör Islandshäst
Tränare 2 300 kr C tränare dressyr med erfarenhet av svårklass.

Jag rider ca en gång i veckan.
 
Hej!

AR var 3e vecka 350, 30 min ca.
Vanlig dressyr varannan vecka 300 + 50 i ridhusavgift. ca 40 min.
Markarbete/hoppning var 6e vecka 600 + 50 i ridhus (det har inte blivit riktigt så ofta pga resor för mig och häst). ca 30 min. Tränaren åker från Dubai...
WE-träning varannan/var tredje vecka kanske 250 + 50 i ridhus. Olika lång tid beroende på antal deltagare.

/Lavinia
 
Jag rider lektion 7 ggr/månad minst. Så ofta kommer iaf tränaren hit till gården inplanerat. Ibland lyckas vi få hit henne oftare. Och ibland lyckas jag få hit hennes make.
Fröken är utbildad ridlärare(och gymnasielärare) och beridarstipendiat. Hon har tävlat tom GP. Maken är "outbildad" men har elever tom GP och har själv tävlat tom Georg och sysslar med skolorna ovan mark.
Det kostar 450 kr/gång, ca 40-45 min. Egentligen tar maken mer tror jag. Men jag är gammal kund och fd anställd. Så jag får samma pris som frun tar. Det är vitt allting.
 
Jag tränar inte dressyr för tränare mer än en gång per år (intensivt i 2 veckor) då bor jag + hästarna där så det räknar jag inte.

Men A-tränare i hoppning tar 350+50 i manegeavgift vi är 3 st i gruppen. Varannan vecka

Terrängtränare 1 A-tränare tar 250+200 i banhyra och A-tränare 2 tar 300+100 i banhyra. Ca 2ggr innan säsongsstart + några gånger under säsongen.


Äsch jag läste fel på TS fråga..
 
Tidigare när jag tränade regelbundet var det varannan vecka dressyr och varannan vecka hoppning.
Dressyr 45 min dressyr 300 kr
Hoppning 200 kr max 5 ekipage. ca 1,5 timma.

Nu har jag flyttat och det är lite mer sporadiskt. Men försöker med dressyrträning så ofta jag kan, då vi är inne i en svacka. Även där 45 min för 300 kr, Nu har det blivit dressyrträning en gång /vecka.
Hoppning varannan vecka 4 ekipage 250 kr.
 
Jag rider för en C-tränare (dressyr), försöker få till att rida lektion varannan vecka. 45 min för 250 kr + ev ridbane-/ridhusavgift. Om tränaren kommer ut enkom för mig så blir det ett tillägg på 50 kr.

Ska försöka komma igång med lite hoppträning nu, har då en tränare som tar 250 kr men vet inte om det gäller fortfarande.
 
Jag är bortskämd, både hopp- och dressyrtränaren kommer till gården nästan varje vecka. Detta betyder att jag vanligtvis tränar dressyr 1 gång i veckan för en domare som tar 100kr och sedan en gång i veckan hoppning för b-tränare och banbyggare som tar 200kr. Träningarna är i regel 1h men kan kortas eller längas beroende på hur det går. Som mest är vi 3 stycken som rider men kan även hända att jag tränar ensam om dom andra 2 inte kan/är sjuk. Samma pris ändå. :)
När det är säsong byter jag ut en av träningarna mot terräng och då har jag 5min körväg till närmaste tränare och hon tar 300kr inkl anläggningsavgift.
 
Svarar även om jag bor i Norge, tyckte det var lite roligt att sammanlikna...

Tränar dressyr och hoppning varje vecka.
Dressyr - 45 min privatlektion, utbildat tränare med låååång erfarenhet - 300 kr
Hoppning - 60 min grupp (3-5 st), utbildat tränare med egna meriter både som ryttare & tränare - 250 kr

Rider ibland (beroende på min ökonomi) även för gästtränare som tar 6-700 kr för 45 min. (dressyr)

Terräng tränar jag inte regelbundet, utan är med på lite olika kurser/träningar under året.
 
360kr/45 minuter. (+ ridhuskort, behöver dock inte boka när vi tränar)
Rider vanligtvis 1 gång i veckan, men nu har jag inte kommit igång med dem eftersom vi inte får ihop schemat, men om ett par veckor så!
 
Jag har etablerad tränare hemma på gården där jag är inackorderad och denne har träningar flera dagar i veckan på plats för externa ryttare och de uppstallade. Övriga dagar är hen på andra anläggningar och håller träningar . Jag tränar (dressyr) en gång i veckan på fast tid som övriga också har, och betalar 250 kr för 30 min. Vill man träna 45 min kostar det 300 men sällan folk gör det , framridningarna gör man själv och 30 min effektiv träningstid känns mycket fungerande .

De fasta tiderna finns det ibland luckor i vid sjukdom/resor osv för ekipagens del , då kan man ändra om givetvis .
 
Jag tränar dressyr ca varannan vecka och betalar 250:- för 30 min. Tränaren har tävlat svår klass och är domare upp t o m msv klasser.
Tränar hoppning ca 3 ggr/ månad för B-tränare och betalar då 300:-/gång. Utöver detta så blir det ett antal terrängträningar under sommarhalvåret för olika tränare där kostnaden oftast ligger på ca 250-350:-/gång.
 
Nu tränar jag inte längre pga trasig häst :(

Men när jag gjorde det så var det dressyrträning 1 gång/vecka 30 min 350kr hemma hos tränaren, hoppträning 1gång/vecka 250kr och då betalar ridklubben ridhusavgiften.
När det är årstid för terrängträningar så brukar det vara 1 gång i veckan och ligga på ca 350kr/gång beroende på vilken tränare och bana.
 
Just nu minns jag inga exakta siffror alls såklart (inte tränat sedan i somras pga skadad häst) men AR-tränaren har vi kommit igång med och det är 450 kr + körersättning. Brukar bli 500 kr. Brukar hålla på typ 1 h, mkt snack och helt anpassat till oss för dagen. Eftersom vi är nya på det så är det ganska mycket testa, hon visar, testa igen o så med lite olika grejer som vi kan fortsätta känna på själva till nästa gång. Lite svårt o få ihop tillfällen bitvis pga avstånd men det blir väl någon gång i månaden, jag vill helst typ varje vecka eg men det är bra att det inte blir så ofta :p

Brukar vara liknande för dressyr/hopp/terräng. Dressyr o hopp rider jag till tränaren o deras anläggning, terräng tillkommer banhyra.

Är hästen igång vill jag gärna rida typ en träning i veckan minst eftersom jag vill träna i 4 dicipliner och behöver mycket hjälp o samtliga.
 
När jag tränade (gravid nu) så red jag dressyr (ensam) varannan vecka 30 min 300 kr och hoppning (i grupp) varje vecka ca 1,5 timme för 150 kr. Träningarna sker i klubbens regi så de betalar ridhuset.
 
Tränare 1 250 kr per 30 minuter, utbildad b-instruktör Islandshäst
Tränare 2 300 kr C tränare dressyr med erfarenhet av svårklass.

Jag rider ca en gång i veckan.

Läste 1250 och 2300 kr tänkte jeeeeeeeeeeesus det var dyrt :p

*kl*
Tränar så ofta jag kan vilket brukar bli en gång i veckan i snitt.
Tränare 1: Meister och tar 500 kr för 30 min
Tränare 2: b-tränare, 420 för 45 min

Håller inte på med pinnar i luften.
 
Har ingen aning om hur mkt jag kommer hinna träna nu men en gång i veckan tänker jag, eller åtminstone 3 gånger i månaden. Det kostar 500 kr för 40-45 min för B-tränaren och 400 kr för C-tränaren (kostade 650 förr när jag inte hade egen häst)...
 
Jag tränar mest dressyr för min hopptränare. Hon tar 250 kr/gången för mig. Jag rider rätt oregelbundet. Ibland kan det blir 2 ggr/vecka, för mig är det bra att ha ögon på mig även om jag tänkt rida ett pass själv, kan hon komma så är det toppen. Ibland blir det varannan vecka. Ibland tar jag hjälp av "spetskompetens" och betalar då mer. När jag hoppar är det 500 kr för en helgkurs, annars 250 kr.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
746
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 404
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 702
Senast: YlvaG
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 264
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp