Hur ofta har ni privat lektion och vad kostar det?

Tränar ungefär varannan vecka med bägge hästarna. Rider så länge som behövs, utbildad tränare med egna meriter och bra tänk som jag trivs med.
Betalar 150:- per gång, kompispris eftersom jag står uppstallad hemma hos henne
 
För tillfället rider jag dressyrlektioner på båda mina hästar varannan vecka, 40 minuter, rider en o en á 350:-. Rätt ofta lägger vi in ett extraträningspass på helgen med för en av hästarna.

Hopplektioner deltog jag i med tidigare häst en gång i veckan då red vi i grupp och red 1,5h á 300:- inkl ridhusavgift.
Terrängträniing med tidigare hästar 1,5h á 300-350:- inkl banavgift, gjordes i grupp.
 
Den dressyrtränare som jag rider för en gång i veckan tar ca 200 kr för 60 min. Sedan har jag en annan varannan vecka, 450 för 45 min. Tränar för massa som bara kommer någon gång ibland. En tar 575 för 30 min, en annan 350 för 30 min och den andra 450 för 30 min. Så det varierar helt beroende på vilken tränare. :)
 
Betalar en femhundring per gång. Både jag och sambon rider för henne så vi får "slåss" om vem som ska ha nästa lektion... men oftast får jag rida 2/månad och han 1-2/månad. Hästen blir vältränad :D
Sen tränar jag hoppning ett par 2-3 gånger/ månad a 150:- per gång på ett ställe en bit bort dit jag får köra, så med bensinen dit och hem blir det nog snarare runt 250:-/gång.
 
Ja, hur ofta har ni dressyr lektion (nämn även hopp lektion om ni har det) vad kostar det

Jag bor i australien men är intresserad av att veta hur ni i sverige gör och vad det kostar.

Jag betalar 530kr för en halv timma och 730kr för en timma.

Jag har bara råd att ha lektion en gång per månad.

Jag letar runt lite testar olika tills man hittar en som är bra och är hyffsad billig.
Just nu har jag en som hittills nog är den bästa.. Hon är superpetig på hur man sitter och ser allt verkligen på både häst och ryttare.
Och har superbra övningar och ser direkt vad varje häst och ryttare behöver träna på och hittar bra övningar till varje ekipage=)
Hon tar 350 kr för 45 minuter.


I körningen betalar jag 350 för 30 minuter och 50 kr för ridhusavgift så 400 och de är på vår och höst bara och då 1 gång i månaden.
Dressyren är också den 1 gång månaden

Sedan kommer en elittränare i körning och han tar 1500 för en helg kurs då innerhåller det 4 pass på 30 minuter

På vintern blir det mest åka iväg till ridhuset och då är vi några som hjälper varandra istället i körning och i dressyren tränar jag på alla läxor/övningar jag fått under sommaren.
I dec vilar hästen och skrittas endast 2 dagar i veckan i skog och mark för att inte "stelna" till för mkt=)
 
Har inte kommit igång så mycket än så länge, men planerar i framtiden ungefär följande:

Instruktör - utbildad ? - 1-2 ggr/v - ? - ? min
Tränare - C - 2 ggr/m - 300 kr - 30 min

Har inte heller några planer på att träna pinn-flygning :p
 
Jag rider oftast var 3:e vecka för tränare. Hon kommer hem till mig. 300 kr gången. Vi håller på tills vi är nöjda. Ibland går det fortare och ibland tar det längre tid. Den bästa tränaren jag haft. Kommer inte släppa henne. :)
 
Jag bor i UK och tar ut tränare 1 till 2 ggr i veckan. Har tre stycken jag tränar för:

Tränare 1 är motsvarande svensk B-tränare i dressyr: 380 sek 45 min
Tränare 2 jobbar med ´biomechanical riding´och är min sitstränare: 400 sek 45 min
Tränare 3 är mer en "allmän" tränare (fälttävlansryttare på svår nivå) för markarbete/dressyr: 300 sek 45 min

Dessa kommer alla ut till mig, så ingen ridhushyra. Dock har jag märkt att ridhus- eller anläggningshyror väldigt sällan läggs på kostnaden här i England, utan de ingår.
 
Jag är bortskämd, både hopp- och dressyrtränaren kommer till gården nästan varje vecka. Detta betyder att jag vanligtvis tränar dressyr 1 gång i veckan för en domare som tar 100kr och sedan en gång i veckan hoppning för b-tränare och banbyggare som tar 200kr. Träningarna är i regel 1h men kan kortas eller längas beroende på hur det går. Som mest är vi 3 stycken som rider men kan även hända att jag tränar ensam om dom andra 2 inte kan/är sjuk. Samma pris ändå. :)
När det är säsong byter jag ut en av träningarna mot terräng och då har jag 5min körväg till närmaste tränare och hon tar 300kr inkl anläggningsavgift.
Wow, du har det bra :) *avundsjuk*
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
748
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 404
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 706
Senast: YlvaG
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 272
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp