Hur ser ni ut när ni rider?

Hemma och träning ser jag likadan ut. Min tränare verkar inte ta illa upp ;)

På underdelen har jag samma sak året om: ett par gamla arbetsbyxor eller ett par slitna jeans från GeKås.
På överkroppen varierar det mer. Vintertid, en sliten gammal tröja (min gamla SLU-hoodie har slitit hårt i många år nu) och antingen en orange varseljacka eller en blommig skidjacka. På händerna ett par arbetshandskar från Hestra.
Sommartid, en långärmad skjorta eller en t-shirt/linne och två flaskor solkräm. Förut hade jag antingen min pappas gamla Tensonjacka (från 70-talet) eller en vindjacka från GeKås. Nu har jag faktiskt köpt en "riktig ridjacka" med nåt märke som jag inte kommer ihåg. Dyraste stalljackan jag någonsin haft!
På fötterna är det boots när jag rider, arbetsskor när jag grejar med annat.
På huvudet en brun läderklädd Troxel-hjälm eller en vanlig svart plasthjälm från Jacson.

Hästen har sin sadel och träns, en blå pad och ett renskinn under sadeln. Svarta benskydd från Iconoclast.

Tävling är ju lite finare förstås.
Svarta jeans, svart skjorta med lite glitter på, mina vanliga bruna boots och en brun Troxel-hjälm.
Hästen har samma sadel och träns, men över paden ligger en grön eller lila filt. Oftast inget mer.
 
Jag bryr mig inte så mkt om vad jag har på mig i stallet. Är ensam i stallet och träffar sällan någon annan där än hästarna och katterna.

Ska jag rida har jag brunrutiga ridbyxor, raggsockor och arbetskängor. Linne och fleecetröja på överkroppen och eventuellt en Blå-kläder arbetsjacka. Hjälm förstås.

Är det bara stallet som ska fixas eller om jag ska köra ena hästen så byts ridbyxorna ut mot rejäla arbetsbyxor. Samma arbetsskor och raggsockor på fötterna. Och såklart bästa kepsen på huvudet:love::o:p

Storhästen har blått schabrak, svart gjord och svart träns. Ponnyn har svart sele, röda underlägg och svart träns. Skydden har blandade färger :p:)
 
Ser väl oftast rätt likadan ut, boots, jeans, linne/tshirt/tröja/softshelljacka/väst beroende på årstid.
Med undantag för ridning utomhus på vintern då det är täckbyxor och hela köret.

På träning tar jag det snyggaste plaggen.

Gillar att vara hel och ren och ha snygga kläder vare sig jag rider hemma i skogen eller på träning i manegen :)
 
På träning?
Hemmaträningen?
I skogen?

Klär ni er lika jämt eller är ni mer välklädda sas på träning?


Jag är lat och frusen, och brukar inte klä om i onödan, rider vanligen i samma kläder som jag har på jobbet, men med stalljacka eller stalltröja över för att skydda från den värsta skiten. Hade chaps ett tag som var jättebra att bara dra på sig.

Så vanligen - jeans, stalltröja, ordentliga stövlar, och alltid handskar. Är det kallt så på med termobyxorna och extrajackan.

Till träning däremot har jag anständiga ridkläder... ;) Ridbyxor, stövlar (avborstade), tajt jacka eller tröja, och gärna ljusa handskar så att händerna syns ordentligt.
 
Vid träning försöker jag alltid matcha, vill att det ska se snyggt och rent ut :)
10988335_10153185883931067_1053823794456640909_o.jpg


Ute i skogen är det inte lika noga. Klär mig varmt och bekvämt. Kan bli mjukisbyxor och Converseskor t.o.m. :angel:
1401723_10152778299826067_4320195087161908298_o.jpg
 
På träning?
Hemmaträningen?
I skogen?

Klär ni er lika jämt eller är ni mer välklädda sas på träning?

På träning, hemma eller borta, brukar jag försöka se lite prydlig ut. Putsat läder och ren häst ihop med lite snyggare kläder på mig. Då brukar hästen ha lindor och snyggt schabrak och vi matchar lite.

Ska jag rida ut kan det tom göras i jeans och sneakers barbacka. Matchningen oviktig och inga lindor..
Dock kan jag råka se lite proper ut med om jag har lust.
 
Jag är fantastiskt lat när jag är runt hästar. Ska jag jobba har jag ett par jeans som är lite snyggare, boots, långärmat (skjorta eller liknande) och oftast en svart väst över om det är kallt. När jag rider blir det kläder efter väder, avskyr att frysa när jag sitter på en häst! Oljerock för hela slanten om det regnar!
 
Jag har inte ett enda plagg som matchar vår utrustning, eller något av hennes som matchar med varandra :p
Så hur vi än rider så är det någon tröja i varierande färger, tjocklek beror på hur varmt, sedan jeans. När vi rider för tränaren brukar jag dock försöka komma ihåg och ta de lite längre jeansen som inte glider upp över bootsen :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 162
Senast: Sel
·
Tjatter Fram tills jag var 30 blev jag kollad typ jämt, även när jag köpte typ trisslotter. Nu fyller jag 38 i år och jag skulle säga att det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
1 888
Senast: MML
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: slant98
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp