Bukefalos 28 år!

Hur ska vi praktiskt få till ett jämställt samhälle

Det är du som inte förstår vad du läser.
Som vanligt.
Du hade nog haft nytta av i alla fall några högskolestudier, typ en enstaka kurs eller så.

Nej, du. Det är din tolkning som är helt uppåt väggarna. Så även beträffande mina akademiska meriter.

Du fick fakta som besvarade din fråga men du valde att negligera det. Som jag sagt tidigare. Det går inte att bilda någon som inte vill bilda sig.
 
"Livslängd och civilstånd hänger också samman. Gifta lever längst och de som aldrig gift sig kortast. Genomsnittsåldern bland avlidna gifta var 87,6 år bland kvinnor och 84,8 år bland män. Den var 3–4 år lägre för personer som aldrig gift sig. Skilda hade något högre medelålder bland avlidna än de som aldrig gift sig, och änkor och änklingar levde i sin tur något längre än skilda."

https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Gifta-lever-langre/
 
Jag förstår varför du försöker avvika från sakfrågan.

Postar igen eftersom du inte förstår skillnaden mellan egen tolkning och fakta.


"Livslängd och civilstånd hänger också samman. Gifta lever längst och de som aldrig gift sig kortast. Genomsnittsåldern bland avlidna gifta var 87,6 år bland kvinnor och 84,8 år bland män. Den var 3–4 år lägre för personer som aldrig gift sig. Skilda hade något högre medelålder bland avlidna än de som aldrig gift sig, och änkor och änklingar levde i sin tur något längre än skilda."

https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Gifta-lever-langre/
 
Nej, du. Det är din tolkning som är helt uppåt väggarna. Så även beträffande mina akademiska meriter.
Vilket universitet eller högskola har du studerat vid och vad är det för något du tagit dina högskolepoäng i? Inget fel att inte ha högskolepoäng, men det stinker att försöka hävda att man har akademiska meriter om de saknas.
 
Postar igen eftersom du inte förstår skillnaden mellan egen tolkning och fakta.
Om du menar att jag vägrar att tro på din tolkning att själva den äktenskapliga inrättningen skulle vara orsaken till den längre livslängden, så stämmer det ju.
Vet du vad Biaserad är?
 
Jag postar igen


"Livslängd och civilstånd hänger också samman. Gifta lever längst och de som aldrig gift sig kortast. Genomsnittsåldern bland avlidna gifta var 87,6 år bland kvinnor och 84,8 år bland män. Den var 3–4 år lägre för personer som aldrig gift sig. Skilda hade något högre medelålder bland avlidna än de som aldrig gift sig, och änkor och änklingar levde i sin tur något längre än skilda."

https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Gifta-lever-langre/
 
Upprepning hjälper inte om man vill förklara sig.
Utan då så år man utveckla sitt resonemang och gå djupare ner i sakfrågorna.
Sådant lär man sig på högskoleutbildningar.
Den som kan något väldigt bra kan förklara på ett så lättbegripligt sätt så att alla förstår.

Jag utgår från att du är läskunnig. I så fall behövs inga förklaringar till länken jag postade.

Frågan från Mia var:
"Vilka studier kan du visa som stödjer dina påståenden att som svensk kvinna lever man längre som gift än som singel?"

Ni menade att singlarna levde längre.

Mitt svar:

"Livslängd och civilstånd hänger också samman. Gifta lever längst och de som aldrig gift sig kortast. Genomsnittsåldern bland avlidna gifta var 87,6 år bland kvinnor och 84,8 år bland män. Den var 3–4 år lägre för personer som aldrig gift sig. Skilda hade något högre medelålder bland avlidna än de som aldrig gift sig, och änkor och änklingar levde i sin tur något längre än skilda."

https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Gifta-lever-langre/
 
Eftersom samhället skulle bli mer jämställt om alla vore singlar så är frågan relevant.
Aha du menar alltså att det ger en längre livslängd om män slipper vara jämställda.
Och att kvinnor skall acceptera det då ju även de får en längre livslängd.

Jag satsar på livs-kvalitet jag.
Vad skulle jag ha för glädje av ett långt liv om det var trist.
 
Eftersom samhället skulle bli mer jämställt om alla vore singlar så är frågan relevant.
Nu tror jag seriöst att du verkligen har tomtar på loftet, jämställdhet handlar inom om en person är singel eller inte, det handlar inte om vem som är starkast heller.

Var har du läst in dina högskolepoäng och i vad? Det verkar som du har kunskapsluckor som brukar fyllas redan i grundskolan om man inte har det med sig hemifrån. O_o
 

Liknande trådar

Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Mineur
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 839
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag har ett vanligt banklån och en nära nog fullt utnytttjad kontokredit på banken, där båda har rätt pissig ränta, för att tala...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 824
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp